Mr.Bubblehead
|
 |
« på: juli 17, 2014, 23:00:51 pm » |
|
Har en byggy som har skivebremser foran og hovedsylinder fra trommelbremser. Nå ligger bremselyset på og bremsene "henger" litt etter bremsing. Noen som vet hva som må gjøres for og få det til og fungere.
Kent.
|
|
|
Loggført
|
Member of The Split Cruisers.
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #1 på: juli 17, 2014, 23:09:54 pm » |
|
Skivebremser er selvjusterende, trommelbremser er det ikke. På hovedsylinder for trommelbremser er det derfor ventiler som sørger for at noe av trykket fra sist gang du tråkka på pedalen, ikke slipper ut. Dermed får du kortere dødgang på pedalen ved neste nedbremsing.
Resultatet av kombinasjonen skivebremser/hovedsylinder for trommelbremser blir derfor at bremsene henger litt etter nedbremsing. Riktig hovedsylinder er derfor en løsning - hvis ikke må du begynne å finne på lure løsninger med hovedsylinderen du har.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr.Bubblehead
|
 |
« Svar #2 på: juli 17, 2014, 23:14:54 pm » |
|
Takker  Noen som vet hva riktig hovedsylinder er?
|
|
|
Loggført
|
Member of The Split Cruisers.
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #3 på: juli 18, 2014, 14:32:38 pm » |
|
Tror jeg kjøpte denne da jeg satte på skiver: http://www.unneberg-bil.no/product/3064#2-krets pumpe.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #4 på: juli 18, 2014, 18:15:43 pm » |
|
opn sylindaren og fjern den innerste delen på 1krets pumper. 2krets har somregel utanpåliggande ventilar skrudd på før bremserøyra,sånn at ein kan enkelt ta dei av.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #5 på: juli 18, 2014, 21:05:50 pm » |
|
Stemmer det Kjell Roar, og til 435,- er der liten grunn til å modifisere en gammel sliten hovedpumpe 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Mr.Bubblehead
|
 |
« Svar #6 på: juli 18, 2014, 22:45:49 pm » |
|
Stemmer det Kjell Roar, og til 435,- er der liten grunn til å modifisere en gammel sliten hovedpumpe  Hei. Kunne vært enig, men denne er helt kjøpingsny så hvis jeg kan stole på tistloen  så tror jeg det blir prøvd først. Tistlo, har du prøvd det selv eller funnet det beskrevet noen plass?
|
|
|
Loggført
|
Member of The Split Cruisers.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #7 på: juli 19, 2014, 01:03:46 am » |
|
funker som vodka og redbull ja:=) mange er ikkje klar over at dei må skifta hovedsylindar ved ombygging til skjever framme, og sikkert lika mangen er ikkje klar over at ein kan gjera da ganske so enkelt sjøl. men for all del, er sylindaren frå dei glade 60-70tals dagane er da berre å hara taki ein ny ein. men er da 1 eller 2 krets du har? da er nokon pumper frå etter 74 som er utan påskrudde ventilar,men likavel er til trommel,dei er eg litt usikker på om er so lett å bygga om.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Mr.Bubblehead
|
 |
« Svar #8 på: juli 19, 2014, 09:36:28 am » |
|
Hei. Er enkrets på den.. Skal prøve og se,,, takker..
|
|
|
Loggført
|
Member of The Split Cruisers.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #9 på: juli 20, 2014, 00:16:29 am » |
|
då kan du ta ut den innerste dingsen og setta inn igjen resten og vips.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #10 på: juli 20, 2014, 09:12:28 am » |
|
|
|
« Siste redigering: juli 20, 2014, 09:18:32 am av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|