Ja da har jeg klart det. Har hatt en liten oljelekkasje som plutselig ble litt større. Var under bilen og fikk tørket av oljen og kjørte ei runde for å se hvor det kom fra. Fulgte lekkasjen opp til oljetrykkbrytern i blokka. Da jeg synes denne satt litt løst tenkte jeg at det var problemet og prøvde å stramme den.
1. Hvor mange NM skal oljetrykksbrytern festes med?
Stramma selvfølgelig for mye som førte til at oljetrykksbrytern knakk rett av. Nå sitter det igjen ca 8mm av tuppen inne i blokka og jeg sliter litt med å få den ut. Reiste til biltema og kjøpte alle 3 sett som kunne brukes. Har prøvd grisepikker og skrueekstraktorer, men det virker som om godset til trykkbrytern er for mykt så ekstraktoren ikke får skikkelig tak. Gjengepikkene skrur bare ut godset ettersom det er for mykt.
2. Hvordan gods er vanligvis disse trykkbryterne?
Har fått tak i ny oljetrykksbryter fra Biltema som skal passe også(det var det eneste som var åpent i kveld), men jeg får rett og slett ikke ut godset fra den gamle.
3. Tips til hvordan jeg skal få ut restene?
Jeg vil helst slippe å ta ut motoren, men må ærlig innrømme at jeg begynner å gi opp litt akkuratt nå etter noen timer med banning i garasjen
