Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #30 på: mai 06, 2015, 08:30:07 am » |
|
Artig å følge med på, dette blir nok bra. Det hjelper å orientere seg litt, se, studere, spørre. Det er det man lærer av.
Når du skal kjøpe frontrute-utkapp; pass på at du får med plata foran ruta også (torpedo). Den er også egen på splitt, og ikke lik 53- og nyere.
Sikkert lurt å sjekke ut taket til JHU.
Splitt er sært, og det er derfor vi elsker det!
En annen detalj, om du skal bytte bakplate, er at den til oval og nedover skal ha H-profil. Ingen big deal. Det er helt sikkert mange som har fått både 1. plass i originalklasser og retaureringspriser med slike feil.
Ingen kritikk altså.
Alle delene du måtte trenge er å få tak i, noe tar mer tid å skaffe, men ALT finnes. Det er tross alt snakk om folkets vogn.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #31 på: mai 06, 2015, 09:09:02 am » |
|
Hei, jeg skal selge et komplett splitt tak, fra panser til motorlokk. Dashbordet sitter i det også. Skulle tro det var en skikkelig snarvei.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Graveyardbbq
Medlem
  
Innlegg: 132
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #32 på: mai 06, 2015, 12:38:10 pm » |
|
Snarvei ja, det tviler jeg ikke på  kommer nok ann på riksdalene du skal ha, har fått noen nye bilder fra töcksfors hvor det er noen greie dashbord og frontvinduer fremdeles, så mulig det blir en tur dit med vinkelsliper og aggregat! I bak kant er bilen "ferdig" for øyeblikket, skal ha inspeksjonsluke til girkassa iallefall, det er jo ett absolutt must! Må ta litt som det kommer og prioritere og eventuelt komme tilbake på det som ikke er så viktig her og nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
    
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
 |
« Svar #33 på: mai 06, 2015, 12:42:23 pm » |
|
Eller kikke på de to jeg har ...  Riktig plate foran ruta har jeg helt sikkert. Mvh Lars
|
|
« Siste redigering: mai 06, 2015, 12:47:24 pm av Lars Rosenquist »
|
Loggført
|
|
|
|
Graveyardbbq
Medlem
  
Innlegg: 132
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #34 på: mai 06, 2015, 15:06:42 pm » |
|
Jeg skal se på mulighetene her.  Vis jeg forstår det riktig, for å sette på buss reduksjonbokser, så trenger man; - boksene - kortere stikkaksel - kortere fjørplate? som går på torsjonen. Det eg er usikker på er om man må ha en busskasse, når jeg ser på video går jo akselen en vei, og hjulet motsatt. Er det da slik å forstå at busskassene er "reversert"? LItt ugunstig å ha 4 revers gir!  Og sist men ikke minst, hva for effekt vil dette ha på toppfart/kjøreegenskap? Skal benytte 30hk motor som er godt på vei til å se ut som en krigermotor.
|
|
« Siste redigering: mai 06, 2015, 15:10:13 pm av Graveyardbbq »
|
Loggført
|
|
|
|
Datsun
Seniormedlem
   
Innlegg: 290
Bosted: Ottestad
|
 |
« Svar #35 på: mai 06, 2015, 19:53:03 pm » |
|
Du kan bruke boble-kasse, men da må du snu diffen 180 grader og sette på splitt-buss aksler og reduksjonsbokser. Splitt-buss reduksjonsboksene passer ikke på boble fjærplatene, så her må du lage deg et adapter. Barndoor reduksjonsbokser derimot passer rett på boble fjærplater, men da må du lage en ordning for å feste støtdemperen. Masse info om dette på thesamba, f.eks: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=178837Utvekslingen blir lavere med reduksjonsgir, men det kompenserer du fint med 16" felger og store dekk
|
|
|
Loggført
|
T1 1951 T1 1952 T2 1960
|
|
|
Graveyardbbq
Medlem
  
Innlegg: 132
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #36 på: mai 09, 2015, 01:00:56 am » |
|
Takk for veiledninga!
Nå, over to more pressing matters!
har 30hk motoren jeg skal bruke, denne har fått nye sylindere /m stempler og "nye" topper. God kompressjon!
Ventiler er finjustert.
Plugger gir fin gnist.
Så begynner jeg å klø meg i hue, nok en gang!
Enten så smeller den som saluttkanoner på 17.mai ut av potta, eller så skyter den ut av forgassern. Her er det ingen mellomting.
Dette med en ubrukt Empi fordeler, elektronisk. Jaja tenkte jeg. fant ingen andre fordelere som ikke ligger i tusen biter, så jeg skrudde like greit av hele maset fra bobla jeg kjører daglig og tenker, den fungerer jo smertefritt! Og er tilfeldigvis orginal fordeleren fra 1959 som satt på denne 30hk motoren når jeg kjøpte alt spetakelet.
Tar altså av fordeleren, merker av hvor den stod på bilen så jeg slapp å justere dette igjen senere.
Tar så fordeler lokk uten å ta av pluggledninger fra lokket, så det på ingen måte er feil tenningsrekkefølge.
Finner 7.5grader fortenning på motoren og lasker det sammen på benken.
Men nei, her skulle ingen 30hk starte nei. Samme problem igjen og godt jeg hadde hørselvern på for å si det mildt, for dette er som å stå på skytebanen med en battaljon av ivrige triggerhappy rekrutter som for første gang får teste en 12,7.
Motor står på benk med startjigg, god + & - fra batteri.
Igjen og igjen dobbeltsjekker jeg justeringen av tenningen, vrir hit og dit for å se etter forskjell, ikke snakk om.
Hva i huleste er det jeg gjør galt?! Jeg kan få en to-sylindra MC boxer fra 50 tallet til å male som kattunge, men dette er jo djevelens verk! Det er jo ikke rakettforskning, dog lurer jeg på om jeg ikke like greit kan slenge inn en søknad til NASA om jeg får til denne (#&"%!"#%!"#!%&))(%..!
|
|
« Siste redigering: mai 09, 2015, 01:06:32 am av Graveyardbbq »
|
Loggført
|
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #37 på: mai 16, 2015, 15:01:31 pm » |
|
Sjekk at drevet nedi fordeler hullet står slik det skal ved tdc #1 . Men det høres ut som noe tennings rekkefølgen. Back to start..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ole Martin
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #38 på: mai 29, 2015, 19:37:12 pm » |
|
Hey! Regner med det er deg jeg snakket med på Statoil på Øssia her om dagen. (Jeg med min lille blå boble). Takk for hyggelig skravlings. Du er stadig observert rundt om i Fredrikstad. Tommel opp. 
|
|
|
Loggført
|
FreakPower Racing Beste tid: 9.583 201m - Street Legal Brumunddal 2015
|
|
|
marbel
Seniormedlem
   
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #39 på: mai 29, 2015, 20:20:59 pm » |
|
Observert over Fredrikstadbrua idag 
|
|
|
Loggført
|
57mod Type1 HVK Rallye 63mod Karmann Ghia Coupe
|
|
|
Graveyardbbq
Medlem
  
Innlegg: 132
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #40 på: juni 16, 2015, 15:39:30 pm » |
|
Hey! Regner med det er deg jeg snakket med på Statoil på Øssia her om dagen. (Jeg med min lille blå boble). Takk for hyggelig skravlings. Du er stadig observert rundt om i Fredrikstad. Tommel opp.  Det var meg vettu! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|