mai 05, 2025, 00:49:53 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Ad og dp
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Ad og dp (Lest 1627 ganger)
Torfinn
Nybegynner
Innlegg: 13
Bosted:
Ad og dp
«
på:
juli 29, 2014, 01:28:20 am »
Hei kan noen gi meg en forklaring på forskjellen mellom en AD og DP motor type 1?
Mvh
Fersking Torfinn
Loggført
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: Ad og dp
«
Svar #1 på:
juli 29, 2014, 01:44:22 am »
AD er initialer foran motornummer. En "AD" er i utgangspunktet en 1600. Denne har dobbeltport topplokk.
DP er forkortelse for dobbeltport. EP er enkeltport.
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Torfinn
Nybegynner
Innlegg: 13
Bosted:
Sv: Ad og dp
«
Svar #2 på:
juli 30, 2014, 01:18:23 am »
Takker! Ble jeg klokere
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Ad og dp
«
Svar #3 på:
juli 30, 2014, 22:24:10 pm »
Sitat fra: Squareback på juli 29, 2014, 01:44:22 am
EP er enkeltport.
Eller SP for singelport.
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
Sv: Ad og dp
«
Svar #4 på:
august 01, 2014, 23:00:33 pm »
Jeg kan et annet ord for DP men det egner seg ikke...
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Facebook.com/HerbieMemorialRun
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...