rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« på: august 18, 2014, 19:41:43 pm » |
|
Hva er klaringa på dissa ventilene.har mistanke om 2 ventiler ligger på litt.har prøvd og synkronisere.men da skal jo alle 4 høla i gasser på høyre og v side suge likt...blir jo 2 høl på vær gasser.tilsammen 4
|
|
« Siste redigering: august 18, 2014, 19:45:33 pm av rofferen »
|
Loggført
|
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #1 på: august 18, 2014, 20:10:01 pm » |
|
Så fremst du fremdeles har alu. støtstenger skal klaring være 0,15mm. Hvis du har mindre eksos på syl. 1&3 frem til overgang vil naturlig syl. 1&3 suge litt mindre luft, for å få bukt på det må du ha avstemt grenerør med lik dim. hele veien til flensen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: august 18, 2014, 20:17:30 pm » |
|
Har cromodly støtstenger med justering på støtstang.har avstemt grenrør store typern grenrør
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #3 på: august 18, 2014, 20:45:13 pm » |
|
Har cromodly støtstenger med justering på støtstang.har avstemt grenrør store typern grenrør
Da skal klaring være en løs 0. Justerer du gassere med gassoverføring av?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: august 18, 2014, 21:16:08 pm » |
|
Har armene av på gassere ved synkronisering..men hva blir rekkefølge av justering.med dissa ventilene.husker det ikke helt må jeg ærlig innrømme
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #5 på: august 19, 2014, 11:02:24 am » |
|
1-4-3-2 Start på 1 med TDC, vri 180 grader MOT klokka, så får du tatt nr 2, 180 til så 3 og 4 til slutt. Hvis det var det du lurte på?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: august 19, 2014, 17:01:01 pm » |
|
Takker for svar kom på det i dag tidlig.ventiler riktig justert.men e noe gasser problem eller tenning.ikke noe trekkraft på 4 gir i jakker..så vet ikke helt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #7 på: august 19, 2014, 17:57:43 pm » |
|
Er gasserene dyset riktig, altså at den leverer nok bensin? Da er sikkert tenninga for sen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: august 19, 2014, 20:00:06 pm » |
|
Mener på det har aldri rørt dysene for motor har gått greit på dissa noen år kan jo være tenninga..men vrir jeg opp for mye blir det veldi turtall.og får ikke vridd det ned så veldig heller på gassere selv etter synkronisering.med stag av
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #9 på: august 19, 2014, 20:07:26 pm » |
|
Du skal ikke justere turtall utifra tenning, still tenning der motor går renest/penest. Har du koblet på tenningslampe for å se hvor i landet tenningstidspunktet er?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: august 19, 2014, 21:10:52 pm » |
|
Har ikke prøvd med tenningslampe skal se på det en dag..motor går vetfall veldig gått på høye turtall
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #11 på: august 20, 2014, 11:18:09 am » |
|
Fordeler med vakuum? Eller 009? Org reimhjul? Eller med grader? På org reimhjul er det 2 hakk, et TDC og et 7,5 grader fortenning. legg deg mellom 7,5 og 10 grader. juster turtall etterpå på gassere. har du måler for gassere? til å sette oppå traktene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|