Bygget om ovalen til 1300s-kasse og Porsche motor sist vinter. Var noe dritt å få inn motor pga plassmangel, så for å slippe å skulle ta motoren ut igjen med det første byttet jeg alle slitedeler. Komplett ny clutch og utløserlager.
Har nå kjørt bilen en sommer (ikke mange km - kun noen få turer), og bilen har fungert bra. Ingen ulyd fra girkasse eller clutch. Men så, plutselselig, kom det en skrapelyd når clutchen tryktes inn. Pedalen kjennes også litt annerledes ut. Hører lyden godt når bilen står stille i fri og clutch trykkes helt inn. Rimelig sikker på det er utløserlager.
Må vel ut med motor i vinter, men hvis jeg har gjort noe feil vil jeg ikke gjøre den en gang til. Derfor spør jeg hvorfor dette skjer når alt var nytt før sesongen? Feil på delen, eller feil på mekaniker?
Heisann.
Akkurat samme problem hos meg på Lørdag....
Har nettopp montert ny motor, nytt utløserlager og clutch. Fungerer kjempefint ved første prøvetur. Tar så bilen ut igjen, kjører litt, blir plutselig så rar på clutchen, får den nesten ikke i gir. Skrapelyd og rar på pedalen når den trykkes inn, så jeg setter bilen ifra meg.
Går så ut i garasjen idag for å sjekke, var også redd for utløserlageret, prøver så clutchen et par ganger og plutselig går pedal rett til bunns, tror clutchwiren røyk

Sikkert det jeg kjente i pedalen, har sikkert blitt flisa opp ved tiden,også nå en ny og litt strammere clutch og motstand. Skjer fort, men skal sjekke dette idag