Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« på: juli 16, 2008, 13:47:44 pm » |
|
Hei.. Bobla mi er nå litt senket bak men vil ha den lavere.. Lurer på om det noe som helst fjæring ved 3 yrte hakk eller må man skjære vekk littt på plata slik at plata ikke ligger mot stopperen? Er det noen som vet hvilken vinkel fjærplata har ved 3 ytre hakk bak? Selges vinkelmåler på biltema? 
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #1 på: juli 16, 2008, 14:48:13 pm » |
|
Du får nøyaktigere mål hvis du måler avstand mellom øvre akselrørfeste og øvre støtdemperfeste f.eks. På 3 hakk har du ikke fjæringsvei, tro meg. 
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #2 på: juli 16, 2008, 15:42:58 pm » |
|
takk for tipset..  Er det ingen som sitter med noen mål som jeg kan få plata på 3 ytre hakk.. ? Hva pleier folket og gjøre med fjærplata når bilen er senket mye, Er det normalt at det blir fjærnet et lite stykke av plata slik at man får LITT fjæring? 
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #3 på: juli 16, 2008, 17:30:18 pm » |
|
3 yttre hakk så ligger den helt på øvre stopper... tror ikke du skulle trenge noe mer en det uten hydraulikk! jeg har 2 yttre nå og den drar til tider nedi ved gass pådrag! har du et profil bilde av denne bilen du ønsker å senke yttligere!?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #4 på: juli 16, 2008, 21:40:24 pm » |
|
Bilen er lav nåkk den.. Knapt kjørbar..Hehe.. slik det skal være... Grunnen for jeg lurer på hva vinkel fjærplaten er på ved 3 ytre hakk er pga jeg er usikker på om bilen er senket med ytre eller inne hakk og hvor mangen hakk... Nå er det null fjæring på bilen bak så tenkte å prøve med 3 ytre hakk og skjære litt i fjærplaten slik at den ikke ligger mot stopperen.. Noen som har noen biler med 2 eller 3 hakk senk? 
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #5 på: juli 16, 2008, 21:57:33 pm » |
|
du har med ganske stor sikkerhet 2 yttre på din! veldig lik høyde som på min.. jeg har ca 5 mm klaring til øvre stopper.. prøv å kappe litt i plata før du gjør noe med høyden da ser du om den synker yttligere eller om den blir stående det er desverre ingen fasit på dette spørsmålet det er prøv pg feil.. spørsmålet er om du ønsker at den skal fjære noe lenger ned... da vil den fjære enda mer nedi på fex farts dumper o.l. tror det beste er å beholde den sånn som den er.. men lykke til!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #6 på: juli 16, 2008, 22:22:47 pm » |
|
ja sant så du sier... Det er snakk om mm over humper nå som den er... den øvre stopperen da mener du vell selve stoppern som stopper fjærplaten ikke gummistopperene.....?
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #7 på: juli 16, 2008, 22:32:23 pm » |
|
nei mener stoppern som stopper fjærplata ja gummi stoppern er for lengst kastet!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #8 på: juli 16, 2008, 22:59:02 pm » |
|
mine også...  ... du har ikke noen mål på avstander på fjærplaten når baken er jekket opp...?
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #9 på: juli 16, 2008, 23:04:44 pm » |
|
nei har det ikke men det kan ordnes
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #10 på: juli 16, 2008, 23:05:28 pm » |
|
flåttings
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #11 på: juli 17, 2008, 11:50:54 am » |
|
kjøp deg en gradvinkelmåler så ser du hvor mange grader forspenn du har så kan du flytte litt, ett par grader+å se om den blir litt høyere bare vri og flytt torsjonsstaven til du har de gradene du bestemmer deg for ta en side først så andre side m samme gradtall da skal den bli lik.har senka en som står i garasjen uten skilt den er lakt på 14 grader og det er ikkeså lavt som din bil er.Tror du skal prøve m12grader først visst du ikke har det allerede.Orginal bil ligger mellom21 og 23 grader husker ikke helt i farten har ikke bøkene foran meg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #12 på: juli 17, 2008, 15:12:11 pm » |
|
Har nå montert alt ihop og er blitt fornøyd.. Målte meg fram i rett høyde og splines hved hjelp av tommerstokk.... Skal legge til bilder senere idag hvordan jeg gjor dette.. tror det blei 2 ytre hakk og det er snakk om 5 - 6 mm før fjærplaten stopper i stopperen... Fant ut ved 3 ytre hakk så er det 0 fjæring.. hele plata hviler mot stopperen
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
|