mai 04, 2025, 09:18:57 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Hva er best-to eller en gasser?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Hva er best-to eller en gasser? (Lest 1212 ganger)
Stig74
Nybegynner
Innlegg: 10
Bosted: Brønnøysund
Hva er best-to eller en gasser?
«
på:
desember 13, 2014, 15:47:41 pm »
Holder på med min type 3 motor(1600). Venter på rep sett til forgassere. Da kom jeg til å tenke på følgende: Er det en bra ting å fortsette med to gassere,eller kan d være smart å gå over til en? Tips mottas med takk!
PS: skal kjøre originalt-ingen trim.
Loggført
Jærva
Supermedlem
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.
Sv: Hva er best-to eller en gasser?
«
Svar #1 på:
desember 13, 2014, 16:22:59 pm »
Definitivt fortsett med to. Disse type 3 gasserne er helt perfekte til en 1600 motor når dem er iorden. Det å montere en dobbelforgasser på midten er et heller dårlig valg.
Den standard enkle forgasseren på midten fungerer greit når den er i orden, men du får mere effekt med de to enkle og en mye kjappere gassrespons.
Type 3 gassere fungerer også fint til enklere trimming av motoren din.
Kjørte for noen år siden en 1915 som hadde en mild trimkam og type 3 gassere og den fungerte helt nydelig som daily-driver-motor.
Loggført
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: Hva er best-to eller en gasser?
«
Svar #2 på:
desember 14, 2014, 00:19:24 am »
Jærva har knakende rett! Men det er viktig at (type 3) gasserene ikke er så slitte at de slipper falskluft inn rundt hovedspjellakslingene...
«
Siste redigering: desember 14, 2014, 00:44:38 am av Squareback
»
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Stig74
Nybegynner
Innlegg: 10
Bosted: Brønnøysund
Sv: Hva er best-to eller en gasser?
«
Svar #3 på:
desember 14, 2014, 13:26:24 pm »
Takker for tips!
Gjør nå disse ordentlige rene og skifter pakninger o.l
Denne motoren har visstnok 25000 km på telleren. Problemet er at den har stått i 25 år,så den har vel stått seg i hjel. Kjører på med to gassere som foreslått her. Repsett og nye tenningsdeler kommer tirsdag. Ny olje på motor i kveld. Oppstart til neste helg?!:-)
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...