mai 05, 2025, 11:04:04 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Fjæring latebay
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Fjæring latebay (Lest 1263 ganger)
Jb68
Supermedlem
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
Fjæring latebay
«
på:
desember 04, 2014, 22:42:35 pm »
Hallo jeg har en 77 mod latebay som jeg har coilovers på forran , går det an å fjærne torsjonen forran
Er det mulig å bare fjerne settskruene som står inne på torsjonsrørene og bare bruke coilovers
image.jpg
(69.49 KB, 600x450 - vist 146 ganger.)
Loggført
1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jb68
Supermedlem
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
Sv: Fjæring latebay
«
Svar #1 på:
desember 22, 2014, 09:08:09 am »
Hva gjør de som bruker coilover forran, kan man ta bort settskruene i mitten på rørene
Loggført
1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: Fjæring latebay
«
Svar #2 på:
desember 22, 2014, 11:19:55 am »
Fjærfestet i midten i forstillingen sitter presset fast i selve røret. Settskruen på midten holder fast torsjonsfjærene sideveis. Bærearmene sitter i sin tur festet i torsjonsfjærene. Tar du bort settskruen i midten så slarker de beveglige delene av forstillingen frem og tilbake. Kjører du med ren coilover foran så vil du ved hard bremsing ha nesten hele bilens vekt hvilende på bruddstyrken i to m10 bolter. Det finnes kit å få kjøpt som ikke tar hensyn til noe av dette, men det betyr ikke at det er trafikksikkert eller en god ide.
Loggført
Speed is no substitute for direction
Jb68
Supermedlem
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
Sv: Fjæring latebay
«
Svar #3 på:
desember 22, 2014, 16:56:54 pm »
Takk for svaret Hot Owl, da blir løsninga og ta bort coil overs og gå for veellldige harde dempere.
Bilen har droppspindler og er rett høyde , men når coil overs kommer på blir den for høy.
Den er veldig behagelig å kjøre med coil overs, noen som har tips ang støtdempere forran
Loggført
1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...