vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #120 på: februar 15, 2016, 16:12:09 pm » |
|
Da har jeg fått reparert oil reflectoren min  Kjøpte meg noen sølvpinner og loddet. Det var veldig lett å sveise/lodde med pinnene, ble fornøyd med resultatet 
 innsug.jpg (41.04 KB. 800x532 - vist 361 ganger.) Har fylt på rett mengde olje i styresnekka da den nesten var tom, men dagen etter lå mesteparten av olja på garagegulvet  Så ny styresnekke er bestillt fra Unneberg Må antakelig ha meg en ny pitman arm også, da den jeg har antakelig ikke vil passe på den nye snekka Har begynt å tilpasse innsug manifold Nesten ferdig med den første, bare litt pussing med fint slipepapir mangler
 DSC_0117.jpg (38.81 KB. 800x532 - vist 332 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #121 på: februar 15, 2016, 17:27:24 pm » |
|
Enig med 42. Det er jo dreiemomentet du bruker når du kjører til vanlig.
Jeg begynner faktisk å bekymre meg for at jeg kan få for for mye moment  Første gang jeg sendte inn søknad om ombygging fikk jeg den i retur fordi jeg bare hadde ført opp antall HK og ikke dreiemomentet. Viste ikke hvor mye dreiemoment jeg kunne regne med å havne på med 2,3L med 140 HK så jeg førte opp 180 NM for ikke å ta for hard i. Så det blir spennende å se om jeg havner under det når den skal bremses. max HK er litt lettere å evt. få redusert enn dreiemomentet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #122 på: februar 16, 2016, 09:00:32 am » |
|
Såpass ja, det er jo veldig bra. Jeg vet om en som ikke leverte inn moment da det viste 250nm. Det gikk det og 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #123 på: februar 16, 2016, 09:34:42 am » |
|
Enig med 42. Det er jo dreiemomentet du bruker når du kjører til vanlig.
Jeg begynner faktisk å bekymre meg for at jeg kan få for for mye moment  Første gang jeg sendte inn søknad om ombygging fikk jeg den i retur fordi jeg bare hadde ført opp antall HK og ikke dreiemomentet. Viste ikke hvor mye dreiemoment jeg kunne regne med å havne på med 2,3L med 140 HK så jeg førte opp 180 NM for ikke å ta for hard i. Så det blir spennende å se om jeg havner under det når den skal bremses. max HK er litt lettere å evt. få redusert enn dreiemomentet Bremset 255nm selv med hjemmeporta 42/37 mm topper og ellers ikke så mye fancy ting så 180 er veldig lite! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #124 på: februar 16, 2016, 15:06:35 pm » |
|
Ja,ja den tid den sorg. Får se hva jeg gjør etter bremsinga hvis det skulle bli et problem  Først må jeg få den sammen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #125 på: mars 22, 2016, 16:14:48 pm » |
|
Da er bremser foran ferdig 
 beholder (1504 x 1000).jpg (55.19 KB. 800x532 - vist 404 ganger.) monterte først en bremsevæskebeholder på original plass, men fant etterhvert ut at det ikke ble plass til slangene under styrestaget Så ny beholder til å sette direkte på pumpa ble handlet hos Unneberg. Måtte da også bytte gummiproppene i pumpa til noen med større hull. Har også byttet styresnekke og fått montert på en ny forniklet pitmanarm som passet til snekka 
 stag (1504 x 1000).jpg (55.28 KB. 800x532 - vist 407 ganger.) Har også montert nytt stab stag, så nå er forstillinga ferdig. Skal bare få montert en bensinpumpe nå, så kan jeg sette på tanken igjen
 pumpe.jpg (54.99 KB. 800x532 - vist 387 ganger.) Har fått plugget oljepumpa
 pumpe-m-lokk.jpg (70.26 KB. 800x532 - vist 426 ganger.) Montert ferdig med lokk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #126 på: mars 31, 2016, 20:08:55 pm » |
|
Dette blir bra  Men fy fy til slange klemmer på oljepumpe. Få på skrudde koblinger med en gang 
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #127 på: mars 31, 2016, 20:48:10 pm » |
|
Kunne ikke vært mer enig med Svein her! Blåser du slangen ut av pumpa er ras nesten uungåelig hvis du varver litt i det den hopper av.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #128 på: mars 31, 2016, 20:57:07 pm » |
|
 He he Ja, har bare tenkt å koble til noen slangestumper som jeg har liggende ved montering og oppstart av motoren for å få riktig lengde på dem. De blir byttet ut med noen proffe slanger/koblinger laget hos et spesialfirma som driver med slikt før bilen kommer på veien.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #129 på: april 01, 2016, 08:14:00 am » |
|
Jeg fikk TESS til å komme i garasjen og lage alt av "de beste slangene" og pressede koblinger. Det ble sinnsykt dyrt, men så kan slangesettet gå i arv også da..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #130 på: april 01, 2016, 10:49:05 am » |
|
Jeg fikk TESS til å komme i garasjen og lage alt av "de beste slangene" og pressede koblinger. Det ble sinnsykt dyrt, men så kan slangesettet gå i arv også da..
Jeg bruker Finn Tek som er et tilsvarende firma, har forbindelser der så det blir bare dyrt, ikke sinnsykt dyrt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #132 på: april 03, 2016, 20:49:21 pm » |
|
Torshov sine funker fint som snus det  Har ikke hatt en dråpe lekkasje, eller noe issues. Og slangene er fortsatt myke etter 3 år med E85.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #133 på: april 03, 2016, 21:01:15 pm » |
|
Ok, men var å kjøpte noen kupplinger for et par år siden for å sammenligne med XRP og synes det var mye skarpe kanter og grader på gjenger. gutta i sjappa kunne fortelle at sjefen kjøper inn kvalitetsdeler for så å sende til Kina og få det kopiert for å så selge i butikken. Noe jeg liker veldig dårlig. Men meg om det 
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #134 på: april 03, 2016, 21:50:22 pm » |
|
Hvis det skal være aktuelt, må jeg kjøpe det i Norge. Sist jeg kjøpte noe fra det store utland, måtte jeg betale nesten 1000,-kr i diverse avgifter til transportselskapet (+ frakt og moms)  Så da blir det både billigere og enklere for meg å få det ferdig laget her hjemme
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #135 på: april 03, 2016, 22:06:44 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #136 på: april 03, 2016, 22:40:30 pm » |
|
Da skal jeg gi det et forsøk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #137 på: april 10, 2016, 08:19:07 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #138 på: april 14, 2016, 12:07:15 pm » |
|
Har jobbet med å tilpasse kjøleblekk
 syldeksel-1.jpg (40.51 KB. 800x532 - vist 370 ganger.) Var endel tilpassing på dekselet over sylindrene. Måtte klippe av litt mot blokka og for å få plass til innsuget, måtte jeg klippe opp, bøye/banke plass og sveise/lodde det sammen igjend. Var også et hull oppe på blekket som måtte tettes + at et hull som var blitt for stort måtte repareres
 deksel.jpg (55.92 KB. 800x532 - vist 358 ganger.) På blekket bak reimhjulet ble det også litt reparasjoner + å tette hullet til utluftingen/oljeslangen
 deksel-under.jpg (50.74 KB. 800x532 - vist 321 ganger.) På dekselet under på Venstre side måtte jeg flytte begge mutterfestene Dekselet under på høyre side passet ikke i det hele tatt, så der har jeg kjøpt et nytt 2-delt, har også kjøpt nytt deksel foran/bak? med hull til varmeslanger og uten forvarming
 viftehus.jpg (38.14 KB. 800x532 - vist 336 ganger.) Viftehuset måtte "justeres" litt for at forgasserne skulle få plass
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #139 på: april 14, 2016, 12:12:12 pm » |
|
Motorrom er klargjort og venter bare på motoren 
 motorrom.jpg (46 KB. 800x532 - vist 368 ganger.) Går over Starter og dynamo, så jeg ikke får noen overraskelser også blir det jo litt finere når jeg får lakkert det opp på nytt 
 starter.jpg (60.44 KB. 800x532 - vist 366 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #140 på: april 29, 2016, 22:15:26 pm » |
|
Dagens økt var montering av termostat
 termostat.jpg (32.25 KB. 800x532 - vist 322 ganger.) Først en økt på kjøkkenet for å teste at termostaten var i orden
 topp-f.jpg (50.06 KB. 800x532 - vist 322 ganger.) Det var ikke plass til "akselen" fra termostaten mellom kjøleribbene, så det måtte bores og files til det ble plass
 topp-e.jpg (51.38 KB. 800x532 - vist 305 ganger.) Akselen kommer nokså skrått, så måtte tas en del. Her er hullet ferdig. Akselen måtte også justeres "bøyes til" litt
 termostat-plass.jpg (51.33 KB. 800x532 - vist 358 ganger.) Og termostaten ferdig montert og justert. Termostatfeste måtte også modifiseres litt for å få riktig vinkel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #141 på: april 30, 2016, 15:59:50 pm » |
|
Fikk pepper for feste av oljeslangene mine, så nå er AN koblinger montert 
 an.jpg (51.98 KB. 800x532 - vist 344 ganger.) Begynner å ligne en boblemotor nå 
 motor.jpg (71.51 KB. 800x532 - vist 367 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #142 på: april 30, 2016, 22:38:30 pm » |
|
Se her ja, det ble bra. Hvor endte du opp med å kjøpe AN kupplinger ?. Hvordan eksosanlegg har du, ser du monterer termostat. Skulle gjerne hatt det selv men grenrør er i veien.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #143 på: april 30, 2016, 23:07:54 pm » |
|
Se her ja, det ble bra. Hvor endte du opp med å kjøpe AN kupplinger ?. Hvordan eksosanlegg har du, ser du monterer termostat. Skulle gjerne hatt det selv men grenrør er i veien.
Kjøpte det hos Stian Sørlie Motorsport. De hadde også gode priser på bensinpumpe (Facet Red Top) og regulator, så det ble til at jeg kjøpte det der også  Jeg har et 42mm Phyton anlegg med 42mm varmepotter og kan bruke alle de originale kjøledekslene (også de under sylindrene) og fortsatt ha plass til regulatoren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BP 73
Supermedlem
    
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand
|
 |
« Svar #144 på: april 30, 2016, 23:16:46 pm » |
|
ikke noe vits i ha termostat på trimma motor. den blir fort varm uansett.
|
|
|
Loggført
|
69 vespa 50s 72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680 73 1303 s med 1835 71 notchback 2l type 4 78 singelkabiner pick up 2l type 4 70 mod 1300 kjørbar motortestbenk 11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion 04 Caddy 1,9 105hk tdi hentebil 09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager. tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #145 på: april 30, 2016, 23:39:03 pm » |
|
ikke noe vits i ha termostat på trimma motor. den blir fort varm uansett.
Har fått med meg at det er litt delte meninger om dette men jeg har tenkt å bruke bilen også når det er kuldegrader og det kostet meg ingenting å montere den (bare litt arbeid, men jeg er billig i drift)  Den kan umulig gjøre noe skade (så lenge den virker) og jeg får fortere varm bil og isfrie/duggfrie ruter 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #146 på: mai 01, 2016, 01:40:12 am » |
|
Syntes det er godt å se noen monterer termostat! Mener det er bare tull å ikke ha det..... Når man starter en kald motor så lønner det seg å kjøre pent til motor blir varm og når man kjører pent og rolig så blir ikke en motor uten termostat fort varm... Så kjør på med termostat!  Har ikke hørt att de som trimmer vannkokere tar bort termostaten heller!  + Termostaten er med på å heletiden regulere til javn driftstemp! Bare pass på att spjeldene faktisk åpner og att det ikke kniper noe sted! 
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #147 på: mai 01, 2016, 11:49:26 am » |
|
ikke noe vits i ha termostat på trimma motor. den blir fort varm uansett.
Har fått med meg at det er litt delte meninger om dette men jeg har tenkt å bruke bilen også når det er kuldegrader og det kostet meg ingenting å montere den (bare litt arbeid, men jeg er billig i drift)  Den kan umulig gjøre noe skade (så lenge den virker) og jeg får fortere varm bil og isfrie/duggfrie ruter  Heter vel også at spjellene fordeler luftstrømmen til sylinderne bedre/jevnere, også. Er vel et anerkjent bilcross-triks å fjerne termostaten. Der skal ikke motorene holde lengst mulig...
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #148 på: mai 06, 2016, 17:34:16 pm » |
|
Da er alle kjøledeksler på plass og montering av eksosanlegg har begynt Har et CSP 42mm Phyton anlegg med varmepotter, men må si at passformen var en stor skuffelse. Elendig 
 lang.jpg (45.54 KB. 800x532 - vist 385 ganger.) Varmepotta er for lang. Hadde vært greit hvis jeg bare hadde et erstattningsrør i stedet for varmepotte, da kunne jeg bare ha kappet det,men det går ikke på varmepotta da stussen er veldig kort før selve varmekappa er sveiset på. Må kappe på grenrøret, men der er det heller ikke mye å gå på. må jo få plass til klemma
 skeiv.jpg (43.71 KB. 800x532 - vist 398 ganger.) Når jeg skrur fast grenrøret på den ene toppen (har fjernet varmepottene når jeg tester) passer ikke festet på den andre siden. Jeg kan selvsagt vri røret så det kommer høyere, men da blir anleggsflaten helt skeiv, mangler 1 cm i overkant når den er skrudd til i bunn. Får sikkert presset det på ved hjelp av spett og muskelkraft, men det er vel ikke det som er meningen  Har gitt opp for i dag. Må nok finne frem gass sveisen og varme og bøye det til, skal jeg få det til å passe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #149 på: mai 06, 2016, 17:46:13 pm » |
|
Jeg har kjøpt inn V-band til mine skjøter, det bygger litt mindre enn den klemordningen du har nå.
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
|