181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« på: januar 20, 2015, 00:11:55 am » |
|
Hei Har du en engle tcs 20 kam på hylla som du ikke trenger? TCS 10 kan også være aktuell. Ser også etter et sett med brukte doble fjærer. Kamdrev trenger jeg også  Alex
|
|
« Siste redigering: januar 20, 2015, 11:50:56 am av 181 »
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: januar 20, 2015, 00:15:00 am » |
|
Hei Har du en engle tcs 20 kam på hylla som du ikke trenger? TCS 10 kan også være aktuell. Ser også etter et sett med brukte doble fjærer. Kamdrev trenger jeg også  Alex Alu kamdrev skrå og org. nye "044" fjærer har jeg. 300kr?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: januar 20, 2015, 00:27:58 am » |
|
Hei Har du en engle tcs 20 kam på hylla som du ikke trenger? TCS 10 kan også være aktuell. Ser også etter et sett med brukte doble fjærer. Kamdrev trenger jeg også  Alex Alu kamdrev skrå og org. nye "044" fjærer har jeg. 300kr? done deal! tar du med i morgen? Er det med retainers og valve locks? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: januar 20, 2015, 00:29:01 am » |
|
Et har jeg ikke dessverre. Kan putte det i bilen ja 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
   
Innlegg: 381
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: januar 20, 2015, 00:43:39 am » |
|
Har tcs 10-20&30 + noen til...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #5 på: januar 20, 2015, 08:01:28 am » |
|
Ikke gå i den vanlige fella og kjøp for mye kam Alex. TCS20 er en glimrende kam men kommer på en del mer turtall en TC10. TCS10 er også en glimrende kam og kicker inn tidligere. Originale 1600 topper flower knapt nok til den originale vw kammen;
2mm 38,3cfm 4mm 67,3cfm 6mm 85,8cfm 8mm 91,5cfm 10mm 95,2cfm 12mm 99,8cfm
100 cfm ca 100hk + 1 bar med overtrykk = maks 200hk på en god dag.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #6 på: januar 20, 2015, 10:25:58 am » |
|
Enig med Kalle.. Er nok motorer som har for mye kam 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: januar 20, 2015, 11:09:05 am » |
|
Er TCS 10 et bedre valg for en 1915 med std topper og std veiv? Hadde tenkt til å kjøre med 1.1 vipper.
Takk for alle tilbakemeldingene.
Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #8 på: januar 20, 2015, 11:16:46 am » |
|
Er TCS 10 et bedre valg for en 1915 med std topper og std veiv? Hadde tenkt til å kjøre med 1.1 vipper.
Takk for alle tilbakemeldingene.
Alex
Min mening er ja. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #9 på: januar 20, 2015, 11:50:30 am » |
|
Takk for input Kalle!
Trenger TCS 10 doble fjærer eller kan den brukes med single HD fjærer?
Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #10 på: januar 20, 2015, 13:17:39 pm » |
|
Er TCS 10 et bedre valg for en 1915 med std topper og std veiv? Hadde tenkt til å kjøre med 1.1 vipper.
Takk for alle tilbakemeldingene.
Alex
Jeg bruker likt oppsett med 1.3 vipper. Bremser beskjedne 154,6hk med gasser, men har imponerende 270nm på 3700. Blir som å kjøre en moderne turbodiesel, men ingen raserbil. Bruker doble fjærer. Har du sperre, kan den trygt settes under 6000. Jeg fikk ventilflyt hvertfall med 1.3 vipper.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #11 på: januar 20, 2015, 14:22:08 pm » |
|
Lobene på disse kammene er ikke snille og kombinerer du dem med vipper som har utveksling så vil det stille større krav til fjørtrykk en om du kjører dem med 1:1 vipper. Jee har god erfaring med fjørtrykk og disse kammene og kan si noe om maks turtall.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
   
Innlegg: 381
Bosted:
|
 |
« Svar #12 på: januar 20, 2015, 18:55:14 pm » |
|
Er TCS 10 et bedre valg for en 1915 med std topper og std veiv? Hadde tenkt til å kjøre med 1.1 vipper.
Takk for alle tilbakemeldingene.
Alex
Jeg bruker likt oppsett med 1.3 vipper. Bremser beskjedne 154,6hk med gasser, men har imponerende 270nm på 3700. Blir som å kjøre en moderne turbodiesel, men ingen raserbil. Bruker doble fjærer. Har du sperre, kan den trygt settes under 6000. Jeg fikk ventilflyt hvertfall med 1.3 vipper. Brukte også 1,3 vipper på tcs20,- bremset 399,6hk & 540nm på en 2ltr...388nm på 3700. Turtallsperra på 7500. Kommer med andre ord litt an på hvordan basismotoren er. Har begge kammene Sveinung
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
forBaust
Medlem
  
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad
|
 |
« Svar #13 på: januar 22, 2015, 10:34:58 am » |
|
Alex, Har sendt deg en PM:-)
JAB
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|