mai 03, 2025, 21:25:54 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
hvorfor splitforstilling på Bay?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: hvorfor splitforstilling på Bay? (Lest 2089 ganger)
Doka64
Supermedlem
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark
hvorfor splitforstilling på Bay?
«
på:
februar 07, 2017, 12:21:48 pm »
Har prøvd å Google, men fant ikke ut av det. Sitter disse forstillingen høyere på bilen slik at man kan senke mer? Evnt hvor mye? Hvis ikke ser jeg ikke poenget med å sette på en dårligere forstilling.
Loggført
-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
Sv: hvorfor splitforstilling på Bay?
«
Svar #1 på:
februar 07, 2017, 13:40:23 pm »
du senker ca 4 cm mener jeg å huske, bare med å bytte forstilling, det er fordi rørene sitter tettere sammen, og høyere. du får da i tilegg muligheten til å "flippe" spindlene som følger splittforstillinga, vil du ha skivebremser , finnes det jo flere måter å få til det på, jeg har kjøpt orginale vw spindler til splitt med skiver...
i tilegg, eliminerer du bærekulene, som har begrenset område du kan beveges på uten å ta i kanten på huset til kula..
setter du på senkere i tillegg, kan du legge bilen på bakken lett, min sika er satt på det nest høyeste på senkerne, men den er i mine øyne litt for lav nå ..
Loggført
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
Sv: hvorfor splitforstilling på Bay?
«
Svar #2 på:
februar 07, 2017, 15:23:23 pm »
Og så slipper du for at bærekuglerne makser ud når du skal sænke endnu mere på grund af linkpin
Men oftest er det vel den anden vej der bliver byttet for at opgradere køreegenskaberne, altså bay forstilling på splitbus.
Loggført
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Doka64
Supermedlem
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark
Sv: hvorfor splitforstilling på Bay?
«
Svar #3 på:
februar 08, 2017, 15:02:02 pm »
Ok, regnet med det måtte være noe med det. Rørene må da stå tettere.. det øvre må stå likt da det ligger helt opptil gulvet originalt på Bay. Kunne tenkt meg å kappet i hjulhusa for å få pickupen min lavere, problemet er at jeg kun har 10cm klaring til nedre forstillingsrør slik den står nå. Har 4" kortet Franke forstilling med dropspindler å kunne fint lagt den i bakken hvis jeg lager klaring til hjul og styrestag, men forstillinga kan ikke subbe asfalten.
Loggført
-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
Sv: hvorfor splitforstilling på Bay?
«
Svar #4 på:
februar 08, 2017, 22:22:17 pm »
dette bildet viser deg sikkert forskjellen
sika++ 043.jpg
(35.96 KB. 640x480 - vist 158 ganger.)
sika++ 042.jpg
(38.76 KB. 640x480 - vist 176 ganger.)
Loggført
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...