mai 04, 2025, 15:00:55 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Kjølevifte t1
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Kjølevifte t1 (Lest 1588 ganger)
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
Kjølevifte t1
«
på:
august 02, 2008, 00:22:16 am »
Noken som har erfaringer med t1 vifter og detonasjon av desse? Vilken av sveiste / ballanserte som er bra o vilken som er dritt?
Loggført
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
Sv: Kjølevifte t1
«
Svar #1 på:
august 03, 2008, 23:06:06 pm »
ingen som har erfaringer med dette?
Loggført
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
Sv: Kjølevifte t1
«
Svar #2 på:
august 04, 2008, 00:24:11 am »
Har en ny orginal vw vifte i min bil. Har fungert bra enn så lenge.
Loggført
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
Sv: Kjølevifte t1
«
Svar #3 på:
august 04, 2008, 22:05:05 pm »
Har sett grelle eksempel på vifte sveiset & ball. som regelrett eksploderte, skadene på omgivelsane var omfattande! vil helst sleppe å erfare dette sjøl...vi snakker om 8000+ omdr. std størrelse reimhjul
Loggført
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: Kjølevifte t1
«
Svar #4 på:
august 28, 2008, 09:06:51 am »
Har kjørt i mange år med original motor, og senere med trimmet T1 motor. Har aldri hatt andre problemer med vifta enn at den suger inn gjenglemte filler etc. Da får motoren en rar uling. Har to ganger knekt vippearmsaksler fordi jeg kjørte med for høyt turtall nedoverbakke. (6500 +)
Min motor takler ikke turtall over 6500, tror jeg får ventilflyt. Satte inn turtallsperre. (Rotor fra GTI)
Tror at destruksjon av vifter er ganske sjeldent. I alle fall med 70-talls vifter.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: Kjølevifte t1
«
Svar #5 på:
august 28, 2008, 11:06:13 am »
Jeg har kjørt med usveiset original gammel rusten tysk vifte på motoren min, i alle versjoner av den (motoren altså)
Noen ganger med powerpully og i det seneste med org størrelse reimhjul. Motoren trekkes til 8000 og rett over men vifta har ikke eksplodert, men nå skal det sies at reimene mine varer i kun få minutter siden motoren går så fort opp i turtall at reima får en krøll og ryker. Jeg hadde vært mer engstelig med en ny sveiset Taiwan/USA vifte enn med en usveiset tysk, pga dårlig stålkvalitet og toleranser i produksjonen.
Loggført
Speed is no substitute for direction
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...