HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« på: juli 21, 2008, 23:09:08 pm » |
|
Holder på med et laaaangtidsprosjekt: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,430.0.htmlSkal gjøre et lite innkjøp igjen, noe som inneholder råder. Hva trengs i denne motoren? Originale 1600 råder eller full pakke, les: super racing rods h-beam 4340 forged? Ser at prisen varierer fra 80 - 200 dollars, og er i det store og hele ikke mye i lengden. Men blir de dyre rådene overkill i forhold til det reelle behovet tur? Planen er å få tak i smidd motvektsveiv. Fyr løs med erfaringer og meninger.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #1 på: juli 21, 2008, 23:21:28 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 20, 2011, 03:16:06 am av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #2 på: juli 21, 2008, 23:25:54 pm » |
|
Voldsomt og voldsomt... 044 topper, W-120, 1,25 vipper... håper på 110 hk kanskje?
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #3 på: juli 21, 2008, 23:29:59 pm » |
|
bruk originale kvalitets VW deler så langt som mulig
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #4 på: juli 21, 2008, 23:31:51 pm » |
|
Fungerer org veiv med 6500+ omdreininger selv med full avbalansering?
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #5 på: juli 21, 2008, 23:38:03 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 20, 2011, 03:15:49 am av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #6 på: juli 22, 2008, 21:44:21 pm » |
|
Fungerer org veiv med 6500+ omdreininger selv med full avbalansering?
ja det gjør den Det er ikke dårlig. Skjønner jo at den originale veiva er solid, slik som mange andre deler i den motoren.  Har nemlig tittet litt her: http://www.demellocranks.com/ Og der er det jo litt å velge i. Står vel for kvalitet dette og skulle jeg tro. Noen som bruker veiv at dette merke?
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #7 på: juli 22, 2008, 23:22:07 pm » |
|
Skal du ha veiv som tåler mer og har minst like god kvalitet som orig. veiv så skal du nok bla opp lommeboka ja.. De billig-veivene har litt varierende kvalitet kan en si... Scat sine dyrere,autocraft og gene berg er vel bra greier, men noe av det Taiwan-greiene hadde ikke jeg puttet i noen motor..  110 hk tåler orig.veiva fint. Får du den balansert og borret opp til 8 pinner av noen som kan det, så er det et pluss.. 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #8 på: juli 22, 2008, 23:35:01 pm » |
|
Nå er vel demello omsveiste orginale VW veiver...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #9 på: juli 22, 2008, 23:45:33 pm » |
|
Nå er vel demello omsveiste orginale VW veiver...
Det var denne omsveisinga da... Jeg kjenner til et tilfelle der en av de påsveisede skinkene løsnet/sveis sprakk og det så IKKE BRA UT...! Dvs. hull i blokka.. +++
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #10 på: juli 23, 2008, 01:41:51 am » |
|
Var det en demello veiv? Om du sjekker litt rundt med forskjellige motorbyggere i inn og utland tror jeg du vil finne at de fleste synes demello lager bra veiver. De er dog som alt annet i verden ikke ufeilbarlige. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #11 på: juli 23, 2008, 16:01:54 pm » |
|
Har aldri hatt noen erfaringer rundt demello veiver , har ikke hørt noe galt om dem, så hvis du mener dem er bra så er dem sikkert det ..  Den veiva som motvektene havarerte på var en AA Performance-veiv...
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #12 på: juli 23, 2008, 16:08:52 pm » |
|
Sikkert like bra som støpte AA sylindre... man får det man betaler for. Jeg hadde en Pauter sveist original veiv før, angrer bitter på at jeg solgte den.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Rune
Seniormedlem
   
Innlegg: 463
Bosted: Hamar
Tlf: 97753310
|
 |
« Svar #13 på: juli 23, 2008, 18:52:51 pm » |
|
Sveiste veiver fra Demello eller DPR (begge bruker orginale VW veiver som basis..) er vel noe av det bedre som er å få nå i disse kinadager..
Orginale VW veiver uten motvekter er gode som gull de også, ta mus motoren til JPM som eksempel. Rundt 195hk og 8500rpm..
|
|
« Siste redigering: juli 23, 2008, 18:59:10 pm av Rune »
|
Loggført
|
|
|
|
|