Danny
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
|
 |
« på: september 03, 2015, 15:19:46 pm » |
|
Har sveiset inn senke "braketter" i forstillingen på -64 type 1. Bilen blir helt j%#$ å kjøre, selv med bare litt senk. Har prøvd å senke med begge fjærene likt, og nå med å senke max på den øvre, og heise til ønsket høyde med den nedre. Det blir litt bedre, men fremdeles ikke godt over små dumper ol. Er det bare sånn det blir, el gjør jeg noe feil. Har forøvrig std lengde gassdempere forann.
En annen ting jeg stusser på selve senkebrakettene, de er av typen Sway way, det er ingen annen låsing enn en bolt som låser nedover. Når bilen jekkes opp, har hjula full vandring nedover, er dette riktig??
Vurderer å hive av hele dritten, og kun montere senkespindeler på std forstilling.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: september 03, 2015, 16:11:02 pm » |
|
"Koppen" skal sveises med åpningen oppover, så man låser bolten med en kloss på "nedover".
Sånn som på bildet.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Danny
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
|
 |
« Svar #2 på: september 03, 2015, 16:16:09 pm » |
|
Ja, har satt de inn riktig vei  Men det låser bare en vei, nedover er det ingen stopp, føre det går helt i bunn...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: september 03, 2015, 16:23:18 pm » |
|
Det er nedover den skal kunne låses...
Altså.
Bolten som justeres inntil klossen skal være i bunn.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #4 på: september 03, 2015, 16:24:39 pm » |
|
Står den sånn? 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Danny
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
|
 |
« Svar #5 på: september 03, 2015, 16:26:43 pm » |
|
Eh nei  . har den i front....
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #6 på: september 03, 2015, 17:09:13 pm » |
|
Montert riktig den.. 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #7 på: september 03, 2015, 19:39:27 pm » |
|
Fjærpakka beveger seg ikke fritt noen av veiene.... Den blir stoppet helt av stilleskruen nedover. Andre veien er på en måte ikke like viktig, men det som hindrer den fra å bevege seg er at skiva inni (som fjærene er festet til) er splittet. Jo mer du strammer skruen som holder senteret på fjærene jo mer utvider skiva seg og slik hindrer man fri bevegelse når man feks jekker opp bilen. Hvordan mener du at bilen er fæl å kjøre? Er den kansje for stiv? Eller sporer den?
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Danny
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
|
 |
« Svar #8 på: september 03, 2015, 20:24:03 pm » |
|
Det skal vel kanskje være sånn, er strammet til det jeg kan. Den er fin å kjøre om det er helt flatt, men i små skarpe dumper slår det fælt synes jeg. Vanlige fartshumper går greit, men er de bratte, slår det, selv i lav fart. Kan være de gassdemperene mine er for harde til å ha forann, kanskje prøve med de originale. Også skal jeg måle om jeg kanskje bør ha kortere dempere. Men har den ikke stilt den så lavt forann. Mener og tror jeg jeg slept den et knepp ytre bak, og den er høyere forann.. Blir helt forferdelig om jeg slipper den ned forann, så bilen er level. Mulig jeg blingsa da jeg senket den bak, bare rart at jeg klarte å gjøre det likt på begge sider  må vel ta og sjekke det også. Har negativ camner bak, og det skal ikke være så mye av det med bare et klikk eller...?
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #9 på: september 03, 2015, 21:51:46 pm » |
|
har du tatt vekk gummien på fjærstopperne? eller kappa de helt vekk ?
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Danny
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
|
 |
« Svar #10 på: september 03, 2015, 22:45:37 pm » |
|
Har ikke satt de på gummi'n enda, men skal det være nødvendig å fjerne de, med moderat senk?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #11 på: september 03, 2015, 23:22:14 pm » |
|
Er nok det som slår.... Alt må bort.
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Danny
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
|
 |
« Svar #12 på: september 04, 2015, 00:03:16 am » |
|
Hm, da får jeg se om ikke jeg får lurt en rotterumpe inn å kutte av horna...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #13 på: september 04, 2015, 07:50:00 am » |
|
Jeg tror du har for harde støtdempere.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Danny
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
|
 |
« Svar #14 på: september 04, 2015, 17:22:43 pm » |
|
Og det hadde du helt rett i  byttet til std olje fra Brazil, de er noen cm kortere også, og alt ble mye bedre! Takk for gode svar folkens 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|