God dagen..
Siden ryggtilstanden min stadig ser ut til å forbli dårlig, så vurderer jeg nå å selge ovalen. Det bli for lite muligheter til å holde på med den, så det er kansje bedre om noen andre kan ha gleden av den.
Det er en 1957 oval. USA versjon.
Denne har ovalskjermene på plass, og den har orginale bullet blinklys foran på skjermene istedet for piler i dørstolpen.
Meget pent interiør, med nye tepper fra newton commersial, og hele og pene orginalstoler. Det er grant ratt, og FLAT-4 eliminatror girspak.
Bilen er absolutt ikke strøken utvendig, men den er rett og slett veldig tøff..

Den er bygget om til 12 V, og har en 1600 singelport motor. Går som ei klokke, og bruker lite fuel.
Det er montert 2" innkorta forstilling fra MAGS med senkesatser. Det er bygd om til to krets bremser, og foran sitter det zero offset skivebremser fra CSP. Det er KYB gassdempere bak, og nye oljedempere foran.
Alle 6V delene har jeg liggende i en eske for de som mått ønske å bygge den om til orginal.
Har også speedometer stilt i miles, og endel andre ting til den. Pr i dag er det speedometer med bensinmåler i den. Syntes det var praktisk..
Det er orginale hella US lykter foran, med 12 V sealbeam. Bak sitter det snowflakes.
Hjulene på bilen er FLAT-4 sine BRM kopier. Dette er jo felgen som faktisk ser ut som en skikkelig BRM felg. Det er fra den siste produksjonen. Disse er helt strøkene, i den grad de skal være strøkene da..

Dekkene foran er Michelin XZX 145. De har rulla to mil maks. Bak sitter det Vredestein sprint classic 205 70. Helt fine de også..
Når det gleder rust, så er det helt minimalt. Inni skjermer og rundt der jeg har sett er det ingenting.
I dag sitter det t-bars på bilen. Men jeg har komplette og veldig hele og fine USA fangere til den også.
Har også en ferdig maskinert motorblokk AS 41 liggende. Den er linjeboret, og tatt opp til 94 mm sats.
Jeg har også et sett simpson 5 punkt sele liggende.
Dette er rett og slett en jækla tøff bil, som jeg sliter med å kvitte meg med. Men helsa sier på en måte stopp, og da må jeg bare høre etter.
Men som sagt, så VURDERES denne solgt, om jeg får et OK bud på den..