Er jo litt vanskelig på disse (spesielt dersom de er slappe) å finne 0 punktet. Litt forskjellig meninger om hvor
mange omdreininger det skal dras til etter 0. Siden lyden kommer og går selv etter litt kjøring tyder det på
at en eller flere er slappe/lekke. Disse må da byttes. Hydrauliske løftere har ett annet justeringsintervall enn
mekaniske. Det var det jeg mente med at mekaniske måtte justeres. Noen kjører lenge med biler som tikker
lenge etter oppstart og lever godt med det. Er vel ikke noe som kan anbefales.
Alternativt, ta de ut og legg de i olje. Press de sammen og se om det pipler luft. De skal da være ganske harde.
La de ligge til dagen etter og prøv igjen. merker du forskjell på de da vet du hvilke som bør skiftes.
Fin vinterjobb det.
Nedslitte justeringsskruer eller vipparmer kan også forstyrre ventiljusteringen.
P.S. gamle MB`er tikker fordi løfterne ikke er skiftet

.