Tigern
Supermedlem
    
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle
I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER
|
 |
« på: august 14, 2015, 18:05:49 pm » |
|
Har en 2275ccm som mister oljetrykket når den blir varm. Mine første tanker er, feil olje(blir for tynn når den blir varm), for liten olje pumpe og for lite olje. Noen med erfaringer?? Hvilken type olje bør det være på en slik motor?
|
|
« Siste redigering: oktober 13, 2015, 18:11:37 pm av Tigern »
|
Loggført
|
T1 1964 snart Amr300 supercharger T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT* T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT* T1 1973 2275 *SOLGT * T1 1958 1200. *SOLGT* T1 1962 1200. *SOLGT* T1 1966 1300. *SOLGT* T1 1956 1200. *SOLGT*
|
|
|
Tigern
Supermedlem
    
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle
I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER
|
 |
« Svar #1 på: august 16, 2015, 23:55:46 pm » |
|
Hvis jeg skal kjøre igang og tråkker til på første og andre gir, mister jeg oljetrykk totalt. Noen som har vært borti dette.
|
|
|
Loggført
|
T1 1964 snart Amr300 supercharger T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT* T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT* T1 1973 2275 *SOLGT * T1 1958 1200. *SOLGT* T1 1962 1200. *SOLGT* T1 1966 1300. *SOLGT* T1 1956 1200. *SOLGT*
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2 på: august 17, 2015, 08:13:02 am » |
|
Slapp fjær ved oljestempelet?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Tigern
Supermedlem
    
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle
I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER
|
 |
« Svar #3 på: august 17, 2015, 11:08:55 am » |
|
Slapp fjær ved oljestempelet?
Hvor sitter dette??
|
|
|
Loggført
|
T1 1964 snart Amr300 supercharger T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT* T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT* T1 1973 2275 *SOLGT * T1 1958 1200. *SOLGT* T1 1962 1200. *SOLGT* T1 1966 1300. *SOLGT* T1 1956 1200. *SOLGT*
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #4 på: august 17, 2015, 11:25:28 am » |
|
Manglende oljetrykk opplevde jeg ofte på original 1302 i lange svinger. Trykket kom tilbake litt etter svingen. Flat bunnpanne og lite olje gjorde at oljepumpa sugde luft. Dyp sump bøter på problemet. Type 4 motor fikk skvalpeplate på slutten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #5 på: august 17, 2015, 15:24:26 pm » |
|
hva er oljetryket på kald motor? olje du kjører på På? feil pakning ved oljepumpe? har du målt olje trykket med manual klokke? for lite olje ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tigern
Supermedlem
    
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle
I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER
|
 |
« Svar #6 på: august 17, 2015, 16:47:17 pm » |
|
Ved kald motor er trykket på 3bar ved tomgang. Etter en liten stund detter det til 2 og etterhvert er det rett over 1 bar på tomgang. Hvis jeg kjører ut fra et kryss og tråkker til skikkelig lyser den rød lampa og oljetrykket viser null når jeg slipper gassen. Har ikke målt med manuell klokke. Hvilken type olje vet jeg ikke, men kjøper imorgen. Mineral eller syntetisk???. Og hvor mye? Skal jeg ha på mer ettersom jeg har ekstern oljekjøler og filter??
|
|
« Siste redigering: august 17, 2015, 21:03:38 pm av Tigern »
|
Loggført
|
T1 1964 snart Amr300 supercharger T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT* T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT* T1 1973 2275 *SOLGT * T1 1958 1200. *SOLGT* T1 1962 1200. *SOLGT* T1 1966 1300. *SOLGT* T1 1956 1200. *SOLGT*
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #7 på: august 20, 2015, 09:22:53 am » |
|
Med min 30mm pumpe har jeg 9bar ved oppstart, og synker ned til under 2 bar når skikkelig varm. Men så øker den til 3-4bar når jeg kjører opp turtall. Hvor mye olje viser på peilepinnen? Det går mye olje når du har på ekstra deler. Det går fint på 3-4 liter på min. Turbo, oljekjøler, filter og dypsump.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #8 på: august 20, 2015, 11:04:46 am » |
|
Ved kald motor er trykket på 3bar ved tomgang. Etter en liten stund detter det til 2 og etterhvert er det rett over 1 bar på tomgang. Hvis jeg kjører ut fra et kryss og tråkker til skikkelig lyser den rød lampa og oljetrykket viser null når jeg slipper gassen. Har ikke målt med manuell klokke. Hvilken type olje vet jeg ikke, men kjøper imorgen. Mineral eller syntetisk???. Og hvor mye? Skal jeg ha på mer ettersom jeg har ekstern oljekjøler og filter??
STOPP!! Oljen er hva som holder våre motorer i live! 0 oljetrykk = ødelagt motor. Det høres ut som om pumpa di suger sumpen tom for olje = suger luft = 0 oljetrykk. Du har en peilepinne, bruk den! Syntet - mineral... TRYKK er det viktigste. 20-50 mineral kan du fylle på. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
ThorBo
Nybegynner

Innlegg: 7
Bosted: Sørumsand
|
 |
« Svar #9 på: september 01, 2015, 11:25:31 am » |
|
bytt oljetrykkfjærer sitter to stk på undersiden av motor koster ca100kr paret. trykket gikk opp til 6 på kald motor og holder seg på ca1,2bar varm. med 15-50olje delsyntetisk beste er helsyntetisk 5-60
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: september 01, 2015, 11:42:05 am » |
|
Tigern hvis du har stor oljepumpe må du også ha dypsump. Ellers suges motoren tom for olje. Hva slags pumpe og hva slags dypsump har du?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|