april 26, 2024, 02:42:09 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '79 VW 1303 Karmann Selges NY!  (Lest 2012 ganger)
VWKarmann
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Haslum, Bærum



Vis profil WWW
« på: august 04, 2008, 21:42:05 pm »

Må dessverre selge min store guttedrøm som nok aldri vil gå i oppfyllelse.  Drømmen var en gang å bygge en 1303 Conv. med Porsche 5 trinns girkasse, Brembo big red bremser, alu. bærearmer bak, T4 motor og samtidig beholde bilen så original som mulig.  Denne drømmen lar seg nok ikke oppfylle, slik at jeg håper at det kanskje er noen der ute som har den tid og glød som skal til for å sluttføre prosjektet.

Har kommet et godt stykke på vei, og bunnplaten er mer eller mindre ferdig konvertert til Porsche 901 girkasse samt at all rust er tatt.  Mye er også gjort på karrosseriet, og har man lyst til å se hva som er gjort kan man ta en titt på http://home.no.net/vwkarman/ - blir for mye å ramse opp alt her!

Har alt som skal til av platedeler + en haug med andre deler, og skal prøve å liste opp det jeg kommer på her og nå:

1. Bil i deler, med alt av papirer:-),
2. Ny svart canvas topp, isolasjon, ramme til bakvindu og svart velour innertak,
3. Ekstra front fra 75mod 1303S (conv. fronten er rusten, slik at jeg fikk tak i en ny front (ikke conv.) for å skjøte inn)
4. Porsche Big Red bremser med 4 stempels Brembo Calipers og 320mm/300mm skiver foran/bak,
5. Spindler foran med overganger preparert for Porsche skiver/caliper,
6. Ny bremsepumpe for nye bremser,
7. Kerscher stabilisator stag foran/bak,
8. Cup Suspension stag bak,
9. 7"/9" x 17" Porsche Cup 2 felger,
10. Porsche 924/944 aluminium bærearmer bak (bolt on),
11. Porsche 901 girkasse,
12. Ny T4 blokk preparert for Porsche vifte (dette er en helt ny blokk, ikke 'oppfrisket' gammel)
13. Ny veiv (husker ikke eksakt slaglengde, men det er noe rundt 80mm), råder og sylindere (103mm) som gir totalt volum på ca. 2.7 liter
14. Nye ventiler....husker ikke størrelsen.
15. T4 2.1 liters motor m/Porsche vifte, doble 45mm Delorto og 1800S topplokk,
16. MDS tenningsanlegg,
17. Bosch 050 fordeler,
18. KW justerbare fjærbein foran,
19. Gule Koni dempere bak,
20. Oversize torsjons armer bak (husker ikke diameter),
21. Det meste av gummelister og detaljer, men dette ble kjøpt inn for 13år siden, så det kan være litt så som så (har ligget i eske hele tiden),
22. 3 stk repro skjermer (mangler ene forskjerm) + det som trengs av platedeler for den rusten som til nå ikke er sveiset.


Tror dette skulle være det meste, og tar du en titt på min web side, skal du nok kunne danne deg et godt bilde av hva dette er.

For alt dette mener jeg at 50,000.-/høystbydende er en fair pris - vil helst selge alt samlet, da jeg egner meg veldig dårlig som skrotkalle!

Hvis dette er av interesse, kan du ta kontakt på 90250377 eller sende meg en mail evt. legge inn på dette emne.

Mvh,

Erling Reinemo








 Gliser
« Siste redigering: september 30, 2008, 15:49:54 pm av VWKarmann » Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #1 på: august 04, 2008, 23:31:15 pm »

PM
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!