Bremser 1303

<< < (2/3) > >>

VW 1303 S:
Takk for svar, det jeg tenkte var om muligens bakbremsene "henger" lettere under kjøring, men det er jo fra hovedsylinderen denne fordelingen skjer.

Pål A:
Avhenger ikke dette av størrelsen på stemplene i calipperne? Har du ex 40 mm foran og 42-44 mm bak vil den nok låse bak først. Uansett blir dette vel kun et problem på vått/ glatt føre...

VW 1303 S:
Jau førr fan, dæ jær dæ jo åg......
Har skrevet en mail til CSP, så får jeg se hva de svarer. ;D

Vilhelm:
Hvis man ser på hva Kersher har gjort så er det større diameter på kalipterne foran på det ventilerte skivebremsesettet, mener å minnes at de er 44mm altså like de på BMW. Men de anbefaler at man bruker større pumper også bak opp fra 19 til 22mm( når man har trommelbremser) Ved kjøp av Kersher sitt sett bak så har disse ganske små skiver ca 250mm, mens det settet du har kjøpt antagelig har 280mm. Begge settene tror jeg bruker caliptere med 38mm stempler. Problemet med å bruke orginal bremsemaster på 19mm er at du kan få noe lav-myk pedal. Kersher sitt sett med 21mm pumpe hjelper noe på problemer. PS i Rallysross vil man gjerne ha litt MYE bremser bak for lettere få ut bakenden inn i svingen, ingenting å anbefale for gatebruk.

-Marius-:
er vel egentlig få av løsningene i RC som er å anbefale i gatebruk. Er en verden der det meste kan løses med litt flattjern og et rørtråapperat ;)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side