mai 04, 2025, 19:21:01 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Hvor mye tåler en orginalkasse?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Hvor mye tåler en orginalkasse? (Lest 1028 ganger)
T2-Vandal
Supermedlem
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron
Hvor mye tåler en orginalkasse?
«
på:
august 13, 2008, 09:49:03 am »
Jeg driver med stygge motortanker om min 1977 T2 varevogn, men nå er det vel slik at varevogna har en egen gearkasse med lav utveksling. Er denne sterkere også?.. Og hva tåler denne av HK..
Kunne tenkt meg en motor, gjerne med turbo på ca 200hk... Men er ikke sikker på om kassa tåler dette..
Noen som har noen forslag eller noe hint om hva jeg bør gjøre for å få dette ordentlig?
Loggført
29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
Sv: Hvor mye tåler en orginalkasse?
«
Svar #1 på:
august 13, 2008, 10:02:32 am »
Det finnes biler i dette land som kjører 200+ påorg 1200 kasse på boble.
Du har vel 091 kasse i din. Dette er sterke kasser og tåler nokdine planer. Utveksling er noe annet
Mulig det er andre som har mer utfyllende kunnskap
Lasse
Loggført
T1 65
T1 61
Lasse
https://www.facebook.com/Luftligan
https://www.royalpurple.no
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: Hvor mye tåler en orginalkasse?
«
Svar #2 på:
august 13, 2008, 10:03:37 am »
en std 2.0 bay kasse tåler masse effekt ved "riktig" bruk.
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...