mai 04, 2025, 15:32:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Flytte "bakvegg" på 1303s  (Lest 1897 ganger)
kejoleid
Juniormedlem
**

Vis profil

« på: august 14, 2008, 09:00:07 am »

(følg prosjektråden min på http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6715.0.html for å få en komplett oversikt)

Som noen kanskje vet så driver jeg og bryner hodet mitt litt med WBX på min 1303s fra 1974.
En løsning, som jeg ser på som "potensiel" er å flytte bakveggen (eller er det torpedo veggen det heter) slik at jeg får den helt inntill baksete veggen.

Da dette er gjort, så kan jeg slippe ned radiatoren bak, samt skaffe lufting til dette på samme måten som denne tyskeren her har gjort...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=67599162&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=17&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=74&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=en&tabNumber=2

Hva tror folket om dette? Lar dette seg gjøre på en lovlig måte, eller må jeg trygle B.T??
« Siste redigering: august 21, 2008, 22:36:20 pm av kejoleid » Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
kejoleid
Juniormedlem
**

Vis profil

« Svar #1 på: august 17, 2008, 20:58:05 pm »

Ingen... ??
Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
Marius:)
Nybegynner
*

Vis profil
« Svar #2 på: august 17, 2008, 22:45:58 pm »

var jo en veldig komplisert måte å sette inn en vannmotor...med rette radiatoren går den faktisk foran uten noe kutting. Kjørt lillehammer tromsø og hjem igjen jeg med den løsningen. Mener det var radiator fra en gammel fiesta.
Loggført

Mvh Marius
kejoleid
Juniormedlem
**

Vis profil

« Svar #3 på: august 18, 2008, 10:00:13 am »

Var dette på en 1303? På de eldre boblene så er jo fronten litt anderledes, og da er det jo peas of cake Blunker
Grunnen til at jeg vurderer å sette denne bak, er rett og slett pga B.T ikke er så ivrige på å la meg få lov å kutte så fælt forran.

Hvordan gjorde du radiator oppsettet ditt forran da? Har du noen bilder?

takk for svar Glad
Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
Marius:)
Nybegynner
*

Vis profil
« Svar #4 på: august 18, 2008, 17:54:29 pm »

Det var en 03 ja. Du må jo bytte frontplaten med ei som gir mere luft. ellers så passet den mellom støtfanger festene. Beklager men jeg har ingen bilder, dette var jo heller ingen smykke av en bil. Du må huske at det er ca 20 cm om jeg ikke husker helt feil i front. Det gir nok plass til en grei radiator. Denne motoren montert i ei T1 trnger ikke så mye kjøling som i en transporter. Det er også en dyktig mann på bryne som har en i hver framskjerm på en 365. Det er jo også en mulighet. Den største feilen du har gjort er jo å innformere BT om planene med fronten. Fronten er jo modifisert på mange nyere biler enn din uten at det har skapt problemer. Gjøres jobben fint, er det bare du som ser og vet om det. Det er min holdning!
Loggført

Mvh Marius
kejoleid
Juniormedlem
**

Vis profil

« Svar #5 på: august 18, 2008, 23:30:33 pm »

hehe Blunker
skjønner hva du mener.

Så om jeg forstår deg rett, så mener du jeg kan få til noe som dette? Uten å kappe noe blekk i det hele tatt?
(helt rååå på Microsoft Pain)

* superskisse.jpg (11.3 KB, 720x450 - vist 195 ganger.)
Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!