Hei..
Har en motor på verkstedet (T-1 basert 1776).
Her er det oppdaget en liten dødgang på veiva i rotasonsretning. (Ikke endeslakk)
Du kan ta tak i svinghjulet og rikke det sideveis frem og tilbake ørlite grann. samtidig står fordelerakslingen helt i ro.
For å utelukke litt svar så kan jeg nevne følgende:
Motoren har rettskårne kamdrev (stål / stål) og den har stivere ventilfjører enn orginalt.
Jeg har tatt ut oljepumpen, og sjekket at kamdrevet ikke har løsnet fra kammen.
Først tenkte jeg så drastisk som et ødelagt rådelager.
Men da jeg begynte å plukke ned motoren endret dette seg litt.
Etter at jeg hadde tatt avvippestell, så merket jeg ikke slakken lenger.

Spørsmålet nå er: Er det normalt med en slik slakk når man har rettskårne kamdrev? At den blir mer merkbar enn ved vanlige skråskårne drev?
Det kan virke som det er mellom disse drevene, siden slakken forsvant da jeg fikk tatt spennet av løfterene som presser mot kammen.
Er det noen andre forklaringer?