Nå har det seg slik at fruen kjøpte ferie til familien (2009) igår til den nette sum av 30.000.-

og da sitter jeg litt i baret mtp utlegg til boble.
Da må du vise henne denne linken
http://www.tv2.no/gmn/article2032407.ece -Kravstore kvinner ødelegger ferien

Jeg kan i utgangspunktet tenke meg en 50-60 mod (?), men 70 går også. Jeg kan ikke få alt som jeg vil på første forsøk. Prisklasse 0 til 10.000.- sånn ca.
Jeg er ingen ekspert, men for meg virker det som at ti tusen er litt lite. For å få en fin urestaurert bil som er i brukbar stand, ser det ut til at 17-19 tusen er omtrent der landet ligger. Hvis du aksepterer litt shabby lakk, litt rust her og der og generelt litt mindre pen bil så er vel ti tusen nok.
Bilen jeg har kostet bare fem tusen, men den er veldig stygg i lakken og hadde noe småfiks når den ble kjøpt (f ex ladet den ikke og manglet gasspedal..), og handelen ble vel også inngått på bygdefest.
Så er det vel sånn at jo eldre jo dyrere, så om du vil ha en bil fra midt på femtitallet så blir det vel utenfor ditt budsjett.
Ser av noen ads på både finn og her inne at det spesifiseres at det er 6V eller 12V.... har ikke snøring på slike ting, så jeg spør likegreit; Hva er forskjellen og hva gjør dette med bruken av bilen?
En annen ting jeg kom til å tenke på; Belter! Hvordan er det med belter i disse gamle bilene? Det var vel ikke påbudt med belter i de gamle gode, men er det mulig å bygge inn dette? Har jo noen barn som sikkert vil være med på tur innimellom (når jeg bare får meg en boble

) og de kan jo ikke sitte usikret...

6v/12v, de eldre har 6v, er vel 67 og ned tror jeg, men jeg er ikke noen ekspert.
Det er 6v i min og den starter og går helt fint. Så lenge det elektriske er i orden så har det vel ikke så mye å si.
Når det gjelder belter så er det sånn at dersom det ikke er belter så er du ikke pliktig å bruke, men dersom du ettermonterer belter så MÅ du bruke de dersom de er montert.
Det er vel en relativt smal sak å montere, en tjukk skrue på hver side omtrent.