Plassering av bensinfilter
Squareback:
Har sett at originale bensinfiltre for nyere biler finnes i mange ulike størrelser og formater. Lurte på å sette et slikt under tanken....Tips til type ønskes
Squareback:
Etter å ha grublet litt kjøpte jeg et filter her om dagen- og fant umiddelbart ut like etterpå at jeg hadde et svært likt liggende.
Planen er å ha et slikt et sted ved siden av girkassen - Der slangen går i dag...
Bildet er tatt nå av "lagerbeholdningen"
Squareback:
Og så fikk jeg plassert et filter ved girkassen.
Dårlig bilde er lagt ved - Tatt rett inn for venstre bakhjul - inn mot clutcharmen og like over/foran drivakselrøret...
Brukte strips med innfestning til armen som holder clutchkabelen slik at det ble "avlastning" og "flex" som gjør at filteret ikke "hopper og danser" under kjøring på norske riksveier...
(Inne i motorrommet har jeg finere bensinslanger og klemmer enn her...)
Kjell Roar:
En annen ting vedrørende bensinfilter.
VW plasserte en sil i tanken og en i bensinpumpa, originalt. Hullene i silene er så store at endel partikler går igjennom, men de er så små at de også vil gå problemfritt mellom forgassren (den originale).
De som er for store, stoppes i silene. Uoriginale filter filtrerer unødvendig fine partikler, og tette seg etterhvert.
Derfor er det liten grunn til å bruke ekstra bensinfilter hvis du kjører original forgasser og tanken er rein innvendig.
Navigering
[0] Oversikt
[*] Forrige side