Da har endelig mitt langtids prosjekt ankommet fra California. Eller endelig og endelig, var vel mer gruglede seg for jeg visste at den var dårlig.
Jeg begynte å lete etter et 356 prosjekt i fjor høst og kom etterhvert kontakt via en kar som skulle selge en speedsterhardtop på samba. Faren hans hadde noen kandidater stående og det ble avtalt handel med forbehold om de fikk ordnet Title, det gjorde de så da var den i boks. Bilen, eller det som er igjen av den, er en 356A Super (T2) fra -58. Org Aquamarin blau. Bortsett fra dårlig tilstand med mye rust, fravær av framskjerm og 3/4 front og en stor skade venstre hjørnet bak var det også et annet problem, den manglet understell og det meste annet. Selger hadde en framstilling liggende som han satt på og girkasse med aksler og div ble innkjøpt, samt hjul, en brukt front og mye annet. Fortsatt mangler det mye men det får jeg ta etterhvert når jeg vet hvilken vei det går her.
Den får stå til inspirasjon (eller skrekk og advarsel...) i hjørnet i garasjen mens jeg får ferdig 912en.
Med patina på level 13 så hadde det jo vært artig å få den på veien med denne finishen, men tror det er vanskelig å få til da så mye må skiftes ut av paneler, men time vil sjov!

IMG_8933.jpg (52.07 KB. 640x480 - vist 785 ganger.)

IMG_8968.jpg (58.55 KB. 640x480 - vist 712 ganger.)

IMG_8944.JPG (41.95 KB. 640x480 - vist 733 ganger.)
[