der er det MYE av det meste

Eller en kan si det på en annen måte... Det som det faktisk er MYE av der er : SKROT...

Jeg kaller det Skrotebergmarkedet.. Deponiet på Grønmo har midlertidig adresse Ekeberg den 20. September..

MEN... dem har mye gode vafler der og god kaffe oxo.. Jeg har inntrykk av at folk samler sammen det de egentlig har tenkt å kaste på fyllinga og drar først en tur innom Ekeberg før dem hiver det på fylling.., det kan jo hende en kan få noen kroner for en lampeskjerm fra 1976 eller Vikingarnarnana 13 hits og joda sikkert en rusten bakskjerm til ei boble som er overpriset etter den har ligget bak en låve og rustet i x antall år. Men selvfølgelig inne i denne STORE høystakken av skrot finnes det sikkert noe brukbart hvis du er VELDIG tidlig ute og er flink til å prute, og da spesiellt hvis du liker 70-talls lampeskjermer o.lign. De to siste gangene jeg var der endte jeg opp med bare vafler den ene gangen og siste gang med vafler + et Gulf-klistremerke...

Jeg tror faktisk at hvis en hadde fått lov til å gå å lete på fyllinga, så hadde en sikkert funnet like mye bra...

Var faktisk med på å bidra til SKROT på markedet når jeg studerte; en kamerat og jeg samlet med oss all mulig drit fra den lokale grovinnsamlingen og solgte dette for flere tusen kroner på ekeberg

Det som begynte som en spøk gikk over til å se hvor drøy bruk og kast mentalitet versus samlemani det er blant oss.
Og ja, nå har det har blitt altfor dyrt å selge der inne, en trend som gjør at tresleiv og crapmarkedet blir større og bildeleselgerne uteblir.