TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« på: november 02, 2018, 18:16:59 pm » |
|
Hva gjør dere når boltene til kamdrevet tar i oljepumpa. Bruker fresen og senker boltene ned i drevet eller sliper ned bolthodet ? Må ta av ca 3mm for å få ønsket klaring.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2 på: november 02, 2018, 21:47:46 pm » |
|
Hva er tykkelsen på hodet til boltene?
Ikke slip hardt med vinkelsliper, blir bra knas om drevet løsner..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #3 på: november 03, 2018, 00:12:11 am » |
|
hodet måler gode 5 mm så blir ikke mye igjen. tror ikke jeg tar sjansen på det. Eventuelt droppe skiver, men det er noe dritt det og.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #4 på: november 03, 2018, 00:49:29 am » |
|
Går an å måle pumpen for å se om du har noe å gå på der.
Hva slags drev?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #5 på: november 04, 2018, 17:13:58 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #6 på: november 04, 2018, 21:59:33 pm » |
|
Se der ja  Er det noen sak.. Har sett litt på pumpen og det er nok mulig å ta av nærmere to mm gods før jeg er nede på pluggen i pumpa. Å slipe 1 mm av bolthodet tenker jeg er en fin mellomting mellom å frese i drevet og Danskens løsning  . Takk for innspill og hjelp....
 P1110758.jpg (80.5 KB. 800x534 - vist 233 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #7 på: november 05, 2018, 08:22:24 am » |
|
Muligheder er der nok så længe man tænker i løsninger 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #8 på: november 05, 2018, 09:26:47 am » |
|
Merkelig at det er så forskjell? Er det pga tykkelsen på kamdrevet?
Aldri slipt en eneste bolt..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #9 på: november 05, 2018, 18:05:35 pm » |
|
Muligheder er der nok så længe man tænker i løsninger  Så sant som det er sagt 
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #10 på: november 05, 2018, 18:06:05 pm » |
|
Merkelig at det er så forskjell? Er det pga tykkelsen på kamdrevet?
Aldri slipt en eneste bolt..
Dere bruker skiver under boltene eller?
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #11 på: november 05, 2018, 19:03:28 pm » |
|
Jeg bruger bolte med låse-tænder under, så nej ingen skive her.
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #12 på: november 05, 2018, 21:33:30 pm » |
|
Jeg sliper litt på bolthodet og litt på pumpa, gir som regel ønsket klaring 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #13 på: november 05, 2018, 22:35:59 pm » |
|
Takker igjen for kjappe svar. Da blir det bolter med låsetenner (når jeg tenker meg om tror jeg det ligger i garasjen) og forsiktig sliping av bolthode og pumpe. Men så neste spørsmål da. Regner med at det blir temmelig stor friksjon mellom bolthodet og drev da dette er av aluminium. Eller utgjør det minimalt på moment ved tiltrekking av boltene?
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
|