Porsche 944 turbo understell på 02/03

(1/3) > >>

Støldal:
Vet det er flere som har gjort noe og noen som har gjort mye.

Driver og samler deler og begynnnet snart på montering på min 1302
Har 944T komplette bærearmer av den breie typen i alu, 4 stemplede 944T calippere fremme og bak.
Videre så har jeg bærearmer og stabstag fra 74 1303 med tannstag og 2 bolt innfesting mot spindler og som er breiere enn forstilling fra 02/03 med snekkestyring.

Videre framme blir det komplett 944T fra spindel og ut og med fjærbein fra Kerscher og justerbar innfesting mot dempertårn fra Silver Project. Ellers så har jeg fått tak i bærekuler som passer på Porsche spindler, breiere styrestag, fjørplater fra Porsche.

Har lest på andre nettsider at std boble 2 krets hovedbremsesylinder fungerer greit.

Vet ikke hvordan det blir med akslinger (blir vanlig boble IRS kasse) men mener å ha lest at akslinger og CV joint fra nyere buss passer med std CV joint mot girkasse.

For å slippe å gjøre dumme feil så ønsker jeg tips, innspill og erfaringer fra de som har noe å dele.

Støldal:
Her er noen bilder av det jeg har samlet

Støldal:
Felger blir 7 og 9 x 17 originale Porsche

Støldal:
Og bilen er en 02 som jeg har eiet flere ganger og forhåpentligvis har lakkert for fjerde os siste gang. Har tidligere vært grønn, blå, grå og nå svart.

TrettenNullTo:
Dette blir helt rått.
Angående drivknuter så mener jeg at buss knutene er 100mm, så du må bytte flensen på girkassa, og eventuelt stikkakslinger da boble knutene er 90mm, men samme antal splines på drivakselen.
Eventuelt bytter du stikkakslinger, drivaksler, flenser på kassa, og CV knuter til
Porsche 930.
De er 108mm og 28 splines på akselen., og tåler mye juling.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side