mai 05, 2025, 01:21:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva tror dere om denne rusten?  (Lest 1233 ganger)
Filip/purity
Supermedlem

Vis profil
« på: september 07, 2008, 22:50:46 pm »

Begynte å demontere forstellet på 1302'en min, og så noe som minnet mistenkelig mye om glassfiber stikkende ut nede langs ene kanten. Så jeg fant frem et flatjern og begynte å skrape, og ganske raskt åpenbarte denne herligheten seg:

Førerside:

Passasjersiden:

Dette som visstnok skulle være en "rustfri" boble viste seg altså å være noe helt annet. Regner nesten med at forrige eier visste om dette, da han selv "pusset opp" bilen, dvs. lakkerte den gul. Litt kjedelig å finne noe slikt, men nå går jeg også på folkehøgskole på en bil-linje, og har store planer om å få pusset bilen ordentlig opp, så jeg tror nok at jeg skal ordne dette også. Eller hva tror dere? Er dette for vanskelig å ordne for en som ikke har sveist før? Vi har en lærer som har arbeidet som bilmekaniker, og han skal lære oss å sveise.

Planen er å kutte bort det groveste, få tak i et sandblåseapparat og ta resten, og så se hva jeg har å arbeide med. Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan de forskjellige metallplatene ligger i dette området, så jeg er usikker på hvor avanser det blir å reparere...
« Siste redigering: september 07, 2008, 23:19:52 pm av purity » Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Pan
Supermedlem

Vis profil

« Svar #1 på: september 07, 2008, 23:02:40 pm »

Auda. Rustfri Boble med kanalrust? Regn med at det kan gjemme seg ganske mye mer her enn det du ser fra utsida.

http://thebugshop.org/bsfqrust.htm vil kanskje gi deg noen ideer.

Er det reparertbart? Helt klart. Kan det koste endel tid og innsats? Helt klart. Men har du kyndig hjelp fra noen med peil på sveising, så er du bedre stilt enn mang en annen Boblee-eier som har opplevd det samme Glad
« Siste redigering: september 07, 2008, 23:05:05 pm av Pan » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!