Begynte å demontere forstellet på 1302'en min, og så noe som minnet mistenkelig mye om glassfiber stikkende ut nede langs ene kanten. Så jeg fant frem et flatjern og begynte å skrape, og ganske raskt åpenbarte denne herligheten seg:
Førerside:

Passasjersiden:

Dette som visstnok skulle være en "rustfri" boble viste seg altså å være noe helt annet. Regner nesten med at forrige eier visste om dette, da han selv "pusset opp" bilen, dvs. lakkerte den gul. Litt kjedelig å finne noe slikt, men nå går jeg også på folkehøgskole på en bil-linje, og har store planer om å få pusset bilen ordentlig opp, så jeg tror nok at jeg skal ordne dette også. Eller hva tror dere? Er dette for vanskelig å ordne for en som ikke har sveist før? Vi har en lærer som har arbeidet som bilmekaniker, og han skal lære oss å sveise.
Planen er å kutte bort det groveste, få tak i et sandblåseapparat og ta resten, og så se hva jeg har å arbeide med. Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan de forskjellige metallplatene ligger i dette området, så jeg er usikker på hvor avanser det blir å reparere...