Porsche bremser på Type 3 (Notchback)

(1/2) > >>

Jahn Otto Ødegaard:
Hei,
Jeg har ligget å vaket i sivet her i mange år, og lest meg opp litt på dette temaet, men jeg finner ikke helt ut av de små detaljene for det jeg har tenkt til. Jeg har nemlig gått å skaffet meg en notchback som skal skremmes opp litt.

Planen min er å montere store nok bremser til at jeg kan ha en ca 200 HK+ i motor. (Motor bytte til enten 911 eller subaru WRX/tilsvarende, med enten reversert subaru girkasse eller 915 kasse)

Da har jeg sett at noen bruker boxster bremser, noen bruker 944 bremser, og noen bruker 944 turbo bremser.  Mener også jeg har lest noe om 911 bremser? Vet at man kan bytte til 944 bærearmer bak, men at dette skyver hjulet ut en del. Har også skjønt at akselelen på spindelen fremme er for liten for Porsche bremser. -Eller kan man bruke andre hjul lager?
Hadde egentlig håpet at jeg får så lite ekstra offset på hjula som mulig, da jeg helst vi beholde det utseendet så nært originalt som mulig.

Men det mangler litt på detaljene rundt disse tinga her så langt jeg kan se. Detaljer rundt spindler, aksler, hjul lager, offset, adaptere/leverandører, osv...
Kan noen gi litt utdypende info rundt disse alternativene på en Type3?

-Hva må til for å få på 944 turbo bremser? -Hva må til for å bruke boxster bremser? annet?

-Otto

vwfreaks:
Her finner du vel kit som kanskje passer det du har tenkt          https://vdubengineering.com/brake-parts-kits/

Jahn Otto Ødegaard:
Hei, ja jeg har startet en dialog med han. Men han vil kun prate på whatsapp. Virker ikke veldig seriøst?
Han mener han kan lage noe som øker sporvidden med 22mm pr side. Da må jeg bredde skjermer for å få på fuchs 16x6. Har ikke så lyst til det.
Jeg må nok ha minimum 6" bredde på felgene for å få nok gummi på.

Har sett at man kan få tak i smale banan armer, som vil kunne være aktuellt for å få tatt av 1" pr side. (ca25mm) Men vet ikke om det går av å sette slike porsche adapter kit på det igjen.  ???

freakpower:
Hei.
Alt jeg har hørt tyder på at Vdubengineering er et seriøst prosjekt.
Er ikke glad i whatsapp selv, men handler med et par svært seriøse småbedrifter som helst vil kommunisere på whatsapp.

Jahn Otto Ødegaard:
Da har jeg fått avklart litt med Vdub. Han sier han kan fikse adaptere for cayman/boxster bremser. Med et stål hub foran blir økt offset kun 6mm. Det skal kunne gå. Bak må jeg bruke smalnede banan armer for å annulere økt offset. Dette kitet bruket standard vw lager.

Så da får vi se hva SVV mener om dette.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side