mai 04, 2025, 01:44:33 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
6 vs 12 volt
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: 6 vs 12 volt (Lest 3254 ganger)
Steff1
Nybegynner
Innlegg: 2
Bosted:
6 vs 12 volt
«
på:
oktober 22, 2021, 15:41:50 pm »
Har en 1200 62 model T1 med originalt 6 volt anlegg som fungere som snus etter alt er renset og forbedret med kabler, batteri etc.
Skal bygge en 1641 i vinter og har lyst å beholde 6 volt men lurer på om jeg trenger 12 v til større motor.
Fordel med 12 v er jo bedre lys og sterkere batteri men men.
Hva syns du?
«
Siste redigering: oktober 23, 2021, 06:18:11 am av Steff1
»
Loggført
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
Sv: 6 vs 12 volt
«
Svar #1 på:
oktober 22, 2021, 22:45:16 pm »
Jeg hadde "6V for lite" i min 54 med 1720cc Porche motor
Ble lei av å "alltid" måtte "springe den igang", så bygget om til 12V sist vinter.
Kjørte flere år med en "sop i hop" motor, 1500 med dobbelport topper
Ikke like høy kompresjon i den, så den startet alltid fint med 6V
Loggført
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
aho
Juniormedlem
Innlegg: 65
Bosted: Oslo
Sv: 6 vs 12 volt
«
Svar #2 på:
desember 06, 2021, 10:44:44 am »
Skal bygge en 1641 i vinter..
Hei, hva slags blokk skal du bygge 1641 motoren på?. Jeg er i samme situasjon. Har en 66 med 6v. Ønsker å oppgradere motor men hva er lurt med hensyn på 6V kløtsj hus. Har selv 2 F motorer men har forstått at F blokk ikke er det beste utgangspunktet med single flow.
Mvh Atle
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...