mai 04, 2025, 21:34:10 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Svakeste "ledd" på 1300s kasse.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Svakeste "ledd" på 1300s kasse. (Lest 1166 ganger)
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
Svakeste "ledd" på 1300s kasse.
«
på:
september 02, 2008, 21:41:10 pm »
Lurer på hva som er det første og beste å forsterke på en 1300s kasse. Hva ryker som oftest først ved rivstarter osv?
Loggført
1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
Sv: Svakeste "ledd" på 1300s kasse.
«
Svar #1 på:
september 02, 2008, 21:49:41 pm »
Muligens ikke helt svaret du er ute etter, men jeg mener at det som lettest tar livet av en org. kasse er for hard trykkplate, sinterclutch og slicks. Ved lett trykkplate og clutch(f.eks stage1 og cushlock) og gatedekk med litt luft i kan man komme langt med en standard kasse.
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
Sv: Svakeste "ledd" på 1300s kasse.
«
Svar #2 på:
september 02, 2008, 22:04:23 pm »
Skal i første omgang bruke standard 200mm clutch og trykkplate. Den holder sikkert lenge, men er ute etter hva som størst sjanse for å ryke først.
Loggført
1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
Lars Johansen
Supermedlem
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
Sv: Svakeste "ledd" på 1300s kasse.
«
Svar #3 på:
september 02, 2008, 23:12:10 pm »
skiftegafler?
Loggført
| UMBINC |
Seniormedlem
Innlegg: 285
Bosted: jessheim
Sv: Svakeste "ledd" på 1300s kasse.
«
Svar #4 på:
september 03, 2008, 00:41:59 am »
Flere svake ledd i org kasse, men det som stort sett går er brudd i aksler. kunste spiderdrev/diff. eller att du rensker 1. giret for tenner.
Ulf
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...