EFI bensinpumpe

(1/2) > >>

aho:
Heisann,
Jeg driver og restaurerer en T1 66 og skal bygge om til sprut med settet fra folkevogn.no (TMBryhn). Bytter fra 1300 til 1600 så ikke så mye motor - foreløpig :)

Siden hele bilener i deler, har jeg begynt med flyndra og lagt tur/retur alu rør i tunellen.

Jeg tenkte å kjøpe EFI settet litt etter hvert og nå er det Fuel systemet som står for tur. Folkevogn.no sitt sett lister opp en inline pumpe og filter som de anbefaler. Sikkert greit, men det følger ikke med noe monteringsdeler. Settet inneholder heller ikke et prefilter ( er ikke det lurt da?). Filteret i settet er også montert etter pumpa.

Kom over dette på det store internettet og det er fristende å montere denne kladasen. ( https://www.grp4fabrications.com/single-pump-and-twin-filter-kit ). Der får man jo alt i en pakke :) Er dette fullstendig overkill? og er speck ok for mitt bruk?

Jens-Ole aka 'Dansken':
Hvis du leser i tråden til Martin her  du se et annet og veldig fint alternativ til det du her sett på. Og hvordan han har montert det :)

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,50675.0/topicseen.html

aho:
Hei, takk for tipset. Det var jo en grei løsning ) Får kanskje ikke plass til reservehjul der da.

Jens-Ole aka 'Dansken':
Jo da, pumpe og filter kan monteres på brannveggen under tanken i stedet.

Erlend / bug66:
Det er plass til 2x Bosch 044 på gulvet på rammehodet, på motsatt side av hovedbremsesylinder.

Så ikke noe problem å plassere både pre-filter og pumpe under tanken.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side