Nova
Medlem

|
 |
« på: september 09, 2008, 09:27:19 am » |
|
Hadde nettopp en auksjon på forumet med både gode og dårlige erfaringer. Har iallefall lært noe til neste gang som også andre bør tenkte på. - Det å legge ut mange deler i samme auksjon ble ikke bra. Fikk veldig mange samlebud på forskjellige ting. Dermed ble det umulig å sammenligne budene.
- Ikke aksepter bud på PM, det blir bare rot. Rett før auksjonen går ut får du like bud både i tråd og på PM.
- Ikke ha opprydning og kaste alle eskene dine helgen før du har auksjon
 - Får du veldig lave bud, så send heller delene som julepresang til høystbydende. Som vindusspylertopper til kroner 1,-
 - Ellers så har jeg sendt avgårde delene før jeg har fått betaling, så får vi se hvor lurt det var
.
Mvh Svein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GamleNydal
Supermedlem

93011499
|
 |
« Svar #1 på: september 09, 2008, 10:46:20 am » |
|
Hadde nettopp en auksjon på forumet med både gode og dårlige erfaringer. Har iallefall lært noe til neste gang som også andre bør tenkte på. - Det å legge ut mange deler i samme auksjon ble ikke bra. Fikk veldig mange samlebud på forskjellige ting. Dermed ble det umulig å sammenligne budene.
- Ikke aksepter bud på PM, det blir bare rot. Rett før auksjonen går ut får du like bud både i tråd og på PM.
- Ikke ha opprydning og kaste alle eskene dine helgen før du har auksjon
 - Får du veldig lave bud, så send heller delene som julepresang til høystbydende. Som vindusspylertopper til kroner 1,-
 - Ellers så har jeg sendt avgårde delene før jeg har fått betaling, så får vi se hvor lurt det var
.
Mvh Svein Det er greit at det oppgis minstebud oppgis hvis man skal selge noe. Dumt å skrive bud, hvis man ikke godtar alle bud. Bud på PM er også en uting. Skriv i annonsene deres at alle bud skal være åpne, så vil jeg tro budene blir noe høyere og. Man kan jo også si at alle bud skal stå en time, slik at man slipper snikbud rett før fristen.
|
|
|
Loggført
|
Bergrenner
93011499
|
|
|
Nova
Medlem

|
 |
« Svar #2 på: september 09, 2008, 11:30:34 am » |
|
[quote Man kan jo også si at alle bud skal stå en time, slik at man slipper snikbud rett før fristen. [/quote]
Det var en god ide.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: september 10, 2008, 07:02:41 am » |
|
Det å sende varene før de er betalt kan være risikabelt, men jeg har aldri hatt noe problem med betaling. Noen ganger kan det være vanskelig å vite porto også.
Men slapp av, jeg skal i alle fall gjøre opp for meg, hehe...
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #4 på: september 10, 2008, 18:22:28 pm » |
|
[quote Man kan jo også si at alle bud skal stå en time, slik at man slipper snikbud rett før fristen.
Det var en god ide. [/quote] Er det ikke bare å legge inn et "snikbud" en time før da? "Snikbud" er jo en helt alminnelig måte budprosessen foregår på - feks. på ebay. Når det gjelder PM-bud - så synes jeg det ofte er greit at ikke alle har oversikt over hva jeg kjøper. Kan tenke meg det er flere enn meg som vegrer seg litt i et lite VW-miljø å legge inn bud da. Selger kan til enhver tid selv oppdatere informasjon om høyeste bud i tråden, og være konsekvent på at den som har første bud av to like - har høyeste bud. En egen budfunksjon bygget inn hadde selvsagt vært fint 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lundby
Supermedlem

|
 |
« Svar #5 på: september 10, 2008, 20:03:47 pm » |
|
Det å skrive bud mener jeg er en uting,man vet alltid hvilken minstepris en ønsker og bør heller skrive prisen,MED h.bud bak,da har man sitt på det rene og intr kan by oppover.Når man skriver BUD må en regne med og få SKAMBUD,noe enkelte ikke klarer og godta.Det blir da "truet"med og heller ha tingene på hylla til senere,i annonsen sto det:bud ønskes!!
|
|
|
Loggført
|
bergrenner TLF 90910383
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #6 på: september 10, 2008, 20:40:47 pm » |
|
Bud under prisantydning er ingen uting synes jeg. Selger avgjør jo om han selger eller ikke. Og dessuten er det en fin måte å få i gang budrunden på.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Nova
Medlem

|
 |
« Svar #7 på: september 10, 2008, 20:41:24 pm » |
|
Det å skrive bud mener jeg er en uting,man vet alltid hvilken minstepris en ønsker og bør heller skrive prisen,MED h.bud bak,da har man sitt på det rene og intr kan by oppover.Når man skriver BUD må en regne med og få SKAMBUD,noe enkelte ikke klarer og godta.Det blir da "truet"med og heller ha tingene på hylla til senere,i annonsen sto det:bud ønskes!!
Det er en selvfølge at den går for høyeste budet. Jeg solgte nettopp denne for 1,- krone.  Fikk et bud på 150,-, men han som hadde det trakk innlegget sitt. Dermed gikk det til han som bøy 1,- krone. Skriver man høystbydende så må man holde seg til det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #8 på: september 10, 2008, 20:45:28 pm » |
|
Det er en selvfølge at den går for høyeste budet. Jeg solgte nettopp denne for 1,- krone.  Fikk et bud på 150,-, men han som hadde det trakk innlegget sitt. Dermed gikk det til han som bøy 1,- krone. Skriver man høystbydende så må man holde seg til det.  Men som det blir sagt lenger opp, hadde kanskje en "BUD"-funksjon vært tingen, hvor selger bestemmer tid osv osv.. Syns det hørtes bra ut jeg 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Nova
Medlem

|
 |
« Svar #9 på: september 10, 2008, 21:02:44 pm » |
|
Det hadde nok vært det aller beste ja.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: september 10, 2008, 21:46:35 pm » |
|
Det er en selvfølge at den går for høyeste budet. Jeg solgte nettopp denne for 1,- krone. Fikk et bud på 150,-, men han som hadde det trakk innlegget sitt. Dermed gikk det til han som bøy 1,- krone. Skriver man høystbydende så må man holde seg til det. Må først takke for handelen på en annen ting du la ut, som jeg fikk for ett etter min mening latterlig bud. Måtte bli mye styr for lite for din del med disse småtinga du la ut for salg. Hadde nok heller oppbevart disse tinga i en pose hengende i en spiker på veggen. Uansett all honnør til deg som selger, og håper jeg slipper å sitte her flau ved eventuelle framtidige handler! 
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Lundby
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: september 10, 2008, 22:12:28 pm » |
|
Nova:ikke noe galt med din auksjon,synes du hadde greie priser jeg:)Tenkte vel mest på salgsann.generelt jeg.
|
|
|
Loggført
|
bergrenner TLF 90910383
|
|
|
|