mai 05, 2025, 01:28:38 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
vw med luft under vingene
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: vw med luft under vingene (Lest 1770 ganger)
v14127
Medlem
Innlegg: 129
Bosted: Høylandet
vw med luft under vingene
«
på:
oktober 05, 2008, 23:03:07 pm »
Som nybegynner på dette forumet er jeg meget imponert over dere som logger inn her.
Hyggelig, behjelpelig og trivelig å poste her.
Var ukjent med dette til MrOvaLove hintet til dette forumet.
Har ikke tenkt på dette før for noen uker siden da behovet for å bli kvitt gammelbobla meldte seg. Har lagra den inne siden 1974 så grensa var nå nådd. Den måtte ut og bort. Ut kom den og bort ble den, i hvertfall det meste av delene. Takk til den innflytta Trondhjemmern som tok med seg det mest "ekslusive".
Har levd i vw miljø hele livet. Fra en boble 59 som mitt første møte med "arten", til jeg som ungdom og bilgal hadde et kort og ublidt møte med Opel-rust. Denne interessen dalte fort da "gliset" møtte en Ford Taunus 17M i et kryss. Fikk ikke skylda for det møtet. Blikket vendte seg mot VW. Flere bobler, 4 i tallet var min store lidenskap. 63mod 1200. 65 mod. 12-1300 husker ikke helt motor på denne bilen, og "gliset 67-1500"
Jeg og en kompis var helt frelst for bobler. Skjærte av tak skjermer og det som kunne fjernes for å gjøre doningen så lett som mulig. Målet var å kunne kjøre myrene rundt gården. Fikk nok en aha opplevelse vedrørende naturens lover rundt det med marktrykk og bæreevne. Løsningen ble derfor tvillinghjul på bobla. Dette ble bra. Kjørte der vi ville både sommer og vinter så lenge det var skare vinterstid. Sveisa en felg utenfor det dekket som satt på bilen. Utenfor der sveisa vi på ei ny felg med dekk. Dette ble rått. over 2,5 m bred var doningen, og for et drag det var i kjerra med ca 400 kg over hjula?
Interessen for Vw.har holdt stand. Flere caravelle T3, og nå en T4 -111kw som desverre er et problembarn for meg.
Går bare å venter på neste feil. Takk og pris for at jeg skrur det meste selv. Har rådført meg på
koolart forumet
i forbindelse med feil som har oppstått på caravellen. I dette forumet har jeg inntrykk av at det er en gjeng med småspydige kjekkaser. Spør om hjelp for feilsøking, får "stiikkere" i retur som Pm. (Hvor dum er du egentlig)
Må innrømme at jeg har fått hjelp en gang, men nå er det slutt. Grenser for hva du må godta!
Har i dag ikke noe forhold til luftkjølt vw, utover at jeg ønsker å bli kvitt så mange deler som mulig fra "gammelbobla" til en grei pris for de som ser nytten. Blir nok fjernet før vinteren setter inn.
Takk for en meget hyggelig periode på dette forumet.
MVH
V14127
«
Siste redigering: oktober 06, 2008, 07:27:59 am av v14127
»
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
Sv: vw med luft under vingene
«
Svar #1 på:
oktober 15, 2008, 22:53:03 pm »
går nok itte lenge til du ser ei boble en varm sommerdag og det begyner og friste med luftkjølt vw igjen
vips......så er du tilbake
hei så lenge
Loggført
VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
v14127
Medlem
Innlegg: 129
Bosted: Høylandet
Sv: vw med luft under vingene
«
Svar #2 på:
oktober 16, 2008, 07:14:42 am »
Huff! Det "klør jo allerede i fingrene for bobler.
Loggført
ovejohan
Supermedlem
Innlegg: 557
Bosted: breim
Sv: vw med luft under vingene
«
Svar #3 på:
oktober 16, 2008, 09:28:19 am »
er ikke vanskelig og skaffe seg en.
Du har jo god plass på tunet.
Loggført
1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid) (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk
v14127
Medlem
Innlegg: 129
Bosted: Høylandet
Sv: vw med luft under vingene
«
Svar #4 på:
oktober 16, 2008, 17:38:08 pm »
Skal det nå gå så galt at jeg kjøper ei boble igjen, så må det være en med 1500 motor.
Rustfri, mekaniske defekter ingen hindring.
Har solgt snart alle deler fra `59ern, så det blir en nyere utgave denne gangen. etter 67 kanskje?
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...