Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« på: januar 03, 2008, 03:59:56 am » |
|
Nye Daihatsu Copen kommer med den noe spesielle dekkdimensjonen 165/50-15, kanskje dette er det nye fordekket for de som skal ha det skikkelig lavt foran 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #1 på: januar 03, 2008, 11:00:34 am » |
|
Hvor selges de da? Og prisen?
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #2 på: januar 03, 2008, 14:05:01 pm » |
|
Aner ikke, bare leste om det på nett at de finnes. Er vel bare å ringe en dekkbutikk, så kan de nok skaffe disse.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Frodo
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim
Life's too short to dance with ugly women.
|
 |
« Svar #3 på: januar 03, 2008, 14:15:19 pm » |
|
Conti EcoContact finnes jo i 155/60x15 til listepris på 1121,- inkl. mva og miljøavgift pr. stk.
|
|
|
Loggført
|
Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #4 på: januar 03, 2008, 14:19:53 pm » |
|
Hvis målet er å komme lavt foran så finnes det 145/65-50 dekk fra flere levrandører. Har også sett 135/70-15. Priser fra ca 400,- på dekkonline.
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #5 på: januar 03, 2008, 14:25:24 pm » |
|
Er mange som kjører med 135 dekk foran på bobla, selv om dette ikka akkurat gir gode kjøreegenskaper. Poenget var at her har det kommet en ny dimensjon som gir lav profil på dekket, samtidig som det opprettholder kjøreegenskapene som følge av bredden. 135/70-15 og 165/50-15 har en differanse på -4,21%, så litt lavere med 50 profil  Men det var ikke noe poeng her, kun til informasjon om at denne dimensjonen sikkert snart er tilgjengelig over disk og at det kan være et alternativ for noen.
|
|
« Siste redigering: januar 03, 2008, 14:27:22 pm av Pål »
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #6 på: januar 03, 2008, 14:26:35 pm » |
|
Hvis målet er å komme lavt foran så finnes det 145/65-50 dekk fra flere levrandører. Har også sett 135/70-15. Priser fra ca 400,- på dekkonline.
165/50-15 er lavere enn 145/65-15 og det samme gjeldeer 135/70-15.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #7 på: januar 03, 2008, 14:27:02 pm » |
|
Saab reservehjulsdekk er tingen. 115/70.  Men dersom man skal ha kjøreegenskaper også så funker det mindre bra dersom man kjører smalere enn 145.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #8 på: januar 03, 2008, 14:28:53 pm » |
|
Saab reservehjulsdekk er tingen. 115/70.  Men dersom man skal ha kjøreegenskaper også så funker det mindre bra dersom man kjører smalere enn 145. Da snakker vi en differanse på 12,1mm i forhold til 165/50-15, så det vil nok ikke være synlig. Og helt ubrukelig å kjøre på vil det være 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #9 på: januar 03, 2008, 14:33:04 pm » |
|
Saab reservehjulsdekk er tingen. 115/70.  Men dersom man skal ha kjøreegenskaper også så funker det mindre bra dersom man kjører smalere enn 145. Da snakker vi en differanse på 12,1mm i forhold til 165/50-15, så det vil nok ikke være synlig. Og helt ubrukelig å kjøre på vil det være  Synes det er tøfft når dekkene går utover mot felgen jeg da, ikke innover. Men for all del, prøver ikke å kverulere. Kjempe tøfft med skikkelig lave 165  EDIT: Og ja.. 115 dekk er helt for j.. å kjøre på. 135 er litt vinglete det også. 145 er kjempe bra. 165 har jeg ingen erfaringer med, men det gir sikkert sportsbil egenskaper 
|
|
« Siste redigering: januar 03, 2008, 14:34:52 pm av Nicolai (Lobo) »
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #10 på: januar 03, 2008, 14:42:22 pm » |
|
Ok. Trodde et øyeblikk at dere ennå ikke hadde oppdaget "smart bil" dekka. Sorry. Men poenget er bra. Kjører selv med 145/65 dekk og kunne ønsket meg noe som var litt bredere. Er ikke direkte godt å kjøre bil med "moped" dekk som kona pleier å si.
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #11 på: januar 03, 2008, 15:01:53 pm » |
|
Eg har Nankang NS-2 165/50/15 framme i dag.. 398,50 pr stk på Dekkonline.. 
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
|