Et forum for luftkjølt volkswagen  
Mars 11, 2010, 22:14:30 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: prosjekt 411  (Lest 1787 ganger)
haz
Supermedlem

Vis profil
« Svar #60 på: Juni 10, 2009, 20:38:14 »

Kult at du synes det  Glad Lærer masse av denne jobben, selvom jeg får hjelp her.

Her er bilder fra kveldens økt.

Alltid deilig med en ren motor, godt med avfetningsmiddel og høytrykksterassevasker. Måtte tre på meg alt jeg kom over av regntøy.

Master pumpe montert.

Nærmere kikk på gamle deler.

Her er et nærmere bilde av selveste hoved-issuet for hvorfor utløserarmen ikke ville bevege seg. En slags pivot skive der metallet er bøy og slitt motsatt vei. Dårlig greier. Den går opprinnelig helt ned til den røde streken jeg har lagt inn.

Utfordringen nå er å få tak i et 6mm rør som skal frakte væsken til pumpa. Eneste vi fikk tak i var enten 4mm eller 8mm. Tips anyone?
« Siste redigering: Juni 10, 2009, 20:40:24 av haz » Loggført
haz
Supermedlem

Vis profil
« Svar #61 på: Juni 11, 2009, 13:00:03 »

Jeg takket ja til raygreenwood på Shoptalkforums sin skisse på hvordan han har løst samme problem, med denne "E" formede skiven som i utgangspunktet er laget med altfor tynt stål, som etterhvert blir bøyd og skaper kjempeproblemer for giringen osv..

Skiven med et "E" hull, der kanten var helt slitt ned og bøyd motsatt vei, stået burde gått helt ned til røde streken.

Vi brukte den samme skiven fra forrige kassa, som ikke var like slitt, samt sveiset oppå og under for å forsterke den.

Men tror jeg skal ta den opp igjen og gjøre følgende jobb, som i følge raygreenwood er optimal:

Loggført
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!