Trenger hjelp til motorprosjekt
Doka64:
Har planer om å bygge motor etterhvert, men trenger råd å tips til åssen deler jeg burde gå for.. Veit det er mange eksperter på boblemotor her så om noen kunne satt opp et oppsett til meg hadde det vært kjempefint :)
Tenker meg en motor på ca. 150hk til gatebruk som skal monteres turbo på.
Hvor store sylindre burde jeg gå for? Slaglengde? Råder? Kam?
Montering går greit, men har ikke så peil på hva som passer best sammen så tips tas imot med stor takk :)
HansO:
Våger meg på å svare her. Velkommen til forumet! Er selv i tidlig motorbygge fase.
Hvor mye penger skal du bruke på motoren er vel et av de mest sentrale spørmålene. Skal du bare bruke nye deler blir det fort dyrt uten å drepe noen planer her. Jeg må likevel kommentere en ting: Det er vel ikke noe som heter å "montere" sammen en trimmet motor. Den må tilpasses til det minste kjønnshår for å få den best mulig.
Hvis du kommer med budsjettet er det mange her inne som kan hjelpe deg med oppsettet skulle jeg tro. ser vel for meg 94mm sylindre med 82mm eller 84 mm slaglengde kanskje?? Eller 90,5mm sylindere med samme slaglengde hvis det skal monteres turbo??
Lykke til, og lag gjerne en prosjekttråd så vi kan følge med ;)
Endre D:
Sitat fra: Espen81 på januar 05, 2008, 20:25:18 pm
Har planer om å bygge motor etterhvert, men trenger råd å tips til åssen deler jeg burde gå for.. Veit det er mange eksperter på boblemotor her så om noen kunne satt opp et oppsett til meg hadde det vært kjempefint :)
Tenker meg en motor på ca. 150hk til gatebruk som skal monteres turbo på.
Hvor store sylindre burde jeg gå for? Slaglengde? Råder? Kam?
Montering går greit, men har ikke så peil på hva som passer best sammen så tips tas imot med stor takk :)
Jeg er midt i prosessen selv, og blir stadig overrasket over kompleksiteten i det å bygge en trimmet motor. Mitt umiddelbare råd er les,les les, samt lytt og lær (nå er det jo mulig du har peiling på motor fra før, det har ikke jeg i nevneverdig grad..). Les deg skikkelig opp på hvordan ulike deler jobber sammen og ikke minst hvordan de påvirker hverandre. Som HansO sier er budsjettet også avgjørende - ikke minst for hvilke deler du skal velge.. Det blir fort penger av det, og man bør være klar over dette på forhånd.. For en motor på 150+ hk kan du regne mange titalls tusen kr.. Lykke til! ;D
Mvh Endre
Holmen:
Du må ikke glemme at du må ha bremser som står i stil med motoren også.
Doka64:
Har tenkt å kjøpe inn deler når jeg har råd så budsjett har jeg egentlig ikke tenkt på.. Vil heller bruke lang tid å bygge opp en motor jeg blir fornøyd med!
Bremsesett skal selvfølgelig også kjøpes inn.
Takker for alle svar :)
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side