mai 04, 2025, 16:13:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjøleblekk v bytting til 1600motor i -58 T1.  (Lest 1791 ganger)
RZR-Marius
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Bergen


Vis profil WWW

« på: november 05, 2008, 02:08:35 am »

Får jeg dette til å bli "pent" og tett uten å måtte lage blekket selv? Har du gjort jobben og vet hva jeg må booke hos f.eks cip1?

ps; 1600n stod i en 1303..

Takker og bukker Osteaktig
Loggført

The Terrifying Time Transporting Machine of Dr.Tregs!
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #1 på: november 05, 2008, 14:28:42 pm »

Jeg satte 1600 motoren rett i min 58 modell uten noen form for modifikasjoner på blekket, så her har du bare innbit deg at det blir problermer Glad
Lykke til.

Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: november 05, 2008, 14:46:26 pm »

Om du har orginal bakplate på bilen din må du modifisere blekket som ligger over eksosen pga. annen bue i motorrommet.
Det kan jeg garantere deg ikke er innbilding.
Loggført
RZR-Marius
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Bergen


Vis profil WWW

« Svar #3 på: november 06, 2008, 11:40:44 am »

Var den biten jeg tenkte på ja.. Takk for tipset!
Ellers går det greit på sidene? Er det ikke forskjellig bredde på motorrommet og`?
Loggført

The Terrifying Time Transporting Machine of Dr.Tregs!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: november 06, 2008, 14:36:56 pm »

"Hyllene" på sidene er litt forskjellige, men det er så lite at du trenger ikke å gjøre noe med det.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 07, 2008, 19:26:37 pm »

Ny motorromspakning er greit, M!
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #6 på: november 09, 2008, 13:53:23 pm »

Om du har orginal bakplate på bilen din må du modifisere blekket som ligger over eksosen pga. annen bue i motorrommet.
Det kan jeg garantere deg ikke er innbilding.

Tja jeg har ikke moddet noe i min bil, men bakplata er fra 1960 modell. utjør det hele forskjellen?
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: november 09, 2008, 15:12:27 pm »

Finn-Erik måtte kappe ganske mye av det blekket på sin 1960 modell når han satte inn 1600 i våres.
Jeg skjønner ikke hvordan du får dette til å passe og bli tett?
Om du holder opp et 30hk blekk ved siden av et til en 1600 motor ser du jo at det er STOR forskjell på den ytre buen?
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #8 på: november 14, 2008, 12:28:02 pm »

Finn Erik, har den "gamle" bakplata. Jeg har den "nye". Det er nok forskjellen.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!