StarBugs Geir
Supermedlem
    
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
 |
« på: november 14, 2008, 00:57:16 am » |
|
Reknar med dette er ein Rometsch-taxi. Er desse mogleg å få tak i, og i så fall kva må ein betale? Får ein godkjent (i Norge) ein kopi av denne dersom den blir bygd idag? 
|
|
« Siste redigering: november 14, 2008, 00:59:53 am av grs »
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #1 på: november 14, 2008, 01:13:51 am » |
|
Sjangsen for å finne ein sånn i norge er vel like stor som sjangsen for å finne ei gryta med gull i enden av regnbogen.... Det eksisterar vel 4-5 kjente på verdensbasis, men eg meinar å hugsa att da eingong har vert bygd 28 eller noko.. detta var rundt 51-52.. Altså splitt!! Mao. Du er heldig vist du finn ein!! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #2 på: november 14, 2008, 01:51:05 am » |
|
Mellom 5 og 10 eksisterer, de fleste Split - men også noen Zwitter og Oval. Ingen i Norge. Akkurat den du viser bilde av står i Redondo Beach i California og kan kjøpes for ca 50 tusen dollar. Bunnplaten er forlenget ca 20 cm - jeg tviler på at Biltilsynet ville godkjenne en slik ombygging, men kanskje kunne du få det til via dette SFOR-utvalget som en hot rod. Kjør på!
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem
    
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #4 på: november 14, 2008, 22:45:32 pm » |
|
Mellom 5 og 10 eksisterer, de fleste Split - men også noen Zwitter og Oval. Ingen i Norge. Akkurat den du viser bilde av står i Redondo Beach i California og kan kjøpes for ca 50 tusen dollar. Bunnplaten er forlenget ca 20 cm - jeg tviler på at Biltilsynet ville godkjenne en slik ombygging, men kanskje kunne du få det til via dette SFOR-utvalget som en hot rod. Kjør på!
 Kanskje noko slikt? Utan rammer rundt vindaugene og stolpe mellom dørene. Kunne jo og brukt idéen til Mini Clubman, med ei forlenga dør på førarsida, og to dører på passasjersida. Mindre jobb 
|
|
« Siste redigering: november 14, 2008, 22:56:16 pm av grs »
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
VW 181
Supermedlem
    
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #5 på: november 14, 2008, 23:31:21 pm » |
|
Disse bilene ble designet av Johannes Beeskow på basisen av eksportutgaven. Forlengelsen utgjorde 180 mm, og det ble satt inn såkalte "selvmordsdører", som åpnet feil vei. Dette for å bedre tilkomsten for passasjerene til baksetet. I alt ble det bygget ca 50 eksemplarer fra 1952 av. Disse ble i hovedsak satt inn i taxi-drift i Berlin. Allerede etter kort tid hadde noen av dem tilbakelagt godt over 50 000km, og Berlins taxi-selskap uttalte noe slikt som dette til poltiets samferdselsavdeling: "Man må betegne ombyggingen av bilen hos Rometsch som særs vellykket. Innstigningen er behagelig, og driftskostnadene er behagelig lave. Etter 60 000 kjørte km har vi ennå ikke funnet noen svakheter."
Dette må vel være en god tillitserklæring? Som det står på et klistremerke: Ennå vet ingen hvor lang en boble kan gå....
|
|
« Siste redigering: november 14, 2008, 23:34:48 pm av VW 181 »
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #6 på: november 14, 2008, 23:48:23 pm » |
|
om man har pengene til det og klarer å spore opp en slik og i tillegg få den hit til landet i den standen som den på bildet så burde det vel ikke være et problem å få skilter på den i allefall ikke om man fremlegger historien o.l. men vi kjenner jo B.T
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ovejohan
Supermedlem
    
Innlegg: 557
Bosted: breim
|
 |
« Svar #7 på: november 15, 2008, 00:51:56 am » |
|
Hadde man bare kunne fått godkjenning til og bygge noe slikt fra BT. Slikt at man var garantert registrering etterpå.  Hadde vert noe det. 
|
|
|
Loggført
|
1961 T-1 boble (Edna) 1969 T-1 boble (Turid) (oppussing pågår) 2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk 
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #8 på: november 15, 2008, 02:31:24 am » |
|
3 door custom. USA.. 
|
|
« Siste redigering: november 15, 2008, 02:34:54 am av VW1965T1 »
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem
    
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #9 på: november 15, 2008, 10:08:04 am » |
|
3 door custom. USA..  Er det nokon som har fleire bilder av denne? Eller ein link til ei heimeside? Er det nokon som har sett (eller har) bilete/teikningarfrå produksjonen til Rometsch?
|
|
« Siste redigering: november 15, 2008, 10:14:23 am av grs »
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
.LP
|
 |
« Svar #10 på: november 15, 2008, 11:10:39 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-65 T1 Panama beige http://tvwk.tripod.com/------------------------------------------------------------- Jeremy Clarkson: “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #11 på: november 15, 2008, 21:52:25 pm » |
|
rått!!!! den var STILLIG!!!!
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
|