Motor bygging litt hjelp?

(1/6) > >>

laz:
Har en 1700 t4motor som jeg tenkte meg litt mere hk i...
har i dag bremser til 136hk men skal oppgradere disse etterhvært. slik at bilen er sikker..
derfor lurte jeg på for å havne mellom 150-200hk med turbo, hva burde gjøres.
er veldig ny på dette med motor bygging og har bestilt meg bok for å få lest meg litt opp på dette...
men ettersom det er ganske mange som allerede vet en del tenkte jeg kunne høre mens jeg venter på boka. og kanskje kunne begynne å bestille litt deler:D

har sett litt på sylindersats 1915 eller 2200cc.
ny kam. og kamdrev i alu.
og når jeg har motoren i deler tenkte jeg at jeg skulle bytte lager og simringer.
nye ventiler, løftere.
og 1800topper.

Noen som har en hjelpende han eller?
takker for alle svar...

Holmen:
96 mm sylindersett, ny kam og doble gassere, samt "sportspotte" er en fin løsning.

laz:
har innsprøytning. er ikke det bedre enn doble gassere?

laz:
Sylindersats 1915cc
Kamdrev alu
Pakning eksos
Støtstenger alu
Bærelager
Ventil innsug
Ventil løftere
Rådelager
Ventil fjær
Ventil eksos
Simring svinghjul
Vippearm
Kam noen annbefalinger.

Før bestillingene begynner, er det flere ting jeg burde tenke på?
og er litt usikker på hvor mange av delene jeg skal ha. har ikke åpnet motoren enda...

KnastenradUndKnotenblech:
hold den stort sett org.
littebitt hvassere kam
kjøp turbo, MEgasquirt innsprut og intercooler

1 bar ladtrykk. voila 170-180hk

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side