Jærva
|
 |
« på: november 11, 2008, 21:34:16 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: november 11, 2008, 21:36:19 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #1 på: november 11, 2008, 21:56:32 pm » |
|
Disse er er det nok langt i mellom hver...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #2 på: november 11, 2008, 22:56:39 pm » |
|
Er dette et eksemplar av prøvemodellene til VW? Eller er dette noe private folk har gjort ? Husker jeg leste om at når det var drivstoffkrise under krigen (?) utstyrte VW både Kübler og andre modeller med dampmotorer drevet på med kull...
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: november 12, 2008, 00:12:26 am » |
|
Men den bussen er ikkje ifrå krigen...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....
|
 |
« Svar #4 på: november 12, 2008, 05:09:17 am » |
|
Heftig konvertering det der, damp kunne jo faktisk vært et alternativ i dagens verden det  Så lenge en kan koke vann på en "miljøvennlig" måte så kan jo dette funke bra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #5 på: november 12, 2008, 15:55:32 pm » |
|
Og rett inn i bobla 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #6 på: november 12, 2008, 23:27:44 pm » |
|
Men hva synes dere om de "uoriginale baklyktene?"
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #7 på: november 13, 2008, 21:46:28 pm » |
|
Er dette et eksemplar av prøvemodellene til VW? Eller er dette noe private folk har gjort ? Husker jeg leste om at når det var drivstoffkrise under krigen (?) utstyrte VW både Kübler og andre modeller med dampmotorer drevet på med kull...
Det var vel heller knottfyring de ble konvertert til. Veden lå å ulmet og gassen som ble utviklet ble dyttet inn i motoren.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #8 på: november 13, 2008, 22:04:05 pm » |
|
Spesiell motor ja... men sjekk taket da... er ikke hver dag man ser en australsk singelhyttpikkis 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #9 på: november 13, 2008, 22:44:16 pm » |
|
Spesiell motor ja... men sjekk taket da... er ikke hver dag man ser en australsk singelhyttpikkis  De har alltid vært høye i hatten de kara der....
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #10 på: november 14, 2008, 13:41:52 pm » |
|
Du er inne på noe sentralt her, splitman! Det store spørsmålet som det internasjonale miljøet har stilt seg i flere tiår er jo hvorfor VW i Australia gjorde denne superfornuftige moddingen og ikke VW i Tyskland. Mest sannsynlig skyldes det Crocodile Dundee-faktoren - ta under ingen omstendighet av deg hatten om du ikke må... tyskerne er jo kjent for kjedsommelig ordnung, og egen hatteholder i taket var jo en option du kunne kjøpe på den tiden da disse vognene rullet nye ut fra fabrikk; ergo - ingen grunn til å modifisere noe som helst. Hut auf!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #11 på: november 14, 2008, 14:02:10 pm » |
|
Men den bussen er ikkje ifrå krigen...
Hugs at Australia låg så langt unna krigen at det gjekk over 20 år før den kom dit..
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #12 på: november 14, 2008, 14:20:18 pm » |
|
Det kjipe er at det faktisk ikke er bedre plass inne i pickupen selv om taket ser slik ut... noen som vet hvorfor de ser ut sånn? Og kan finne bilder av det?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #14 på: november 14, 2008, 17:18:35 pm » |
|
Topp (rust)løsning det der, nice! Svaret ligger jo pent forklart her
|
|
« Siste redigering: november 14, 2008, 18:31:00 pm av RZR-Andy »
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørnar
|
 |
« Svar #15 på: november 14, 2008, 17:35:16 pm » |
|
Aircondition type gammeldags???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #16 på: november 14, 2008, 17:47:16 pm » |
|
Jeg kikket på disse bilene når jeg var i Australia, og fikk det forklart sånn ca... Australske busser trekker luften inn så høyt over bakken som mulig, på vare bliene sitter friskluftinntaket til motoren oppe på siden i stedet for det siste vinduet på en 13 vindus bil. Det er for å ungå for mye støv ble det sagt. Pickupene har hatt to løsninger på dette, noen har ventilasjonen på innsiden av lemmene på planet og gjennom en slisse ned i motorummet som blir skjult når lemmene er oppe. Andre har dette dobbelt taket... to tak oppå hverande... kanaler ned på hver side av bakruta og ned i den kanalen under planet man ser på restaureringsbildene...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #17 på: november 19, 2008, 13:42:26 pm » |
|
knottfyring blir et prosjekt for min del i framtiden  tenk så tøft!!!! gå i skogen og hugge ved/drivstoff og kjøre med samma plystre lyden i bobla  garantert et prosjekt som blir noe av!!!!! 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #18 på: november 19, 2008, 14:54:38 pm » |
|
Det var vel heller knottfyring de ble konvertert til. Veden lå å ulmet og gassen som ble utviklet ble dyttet inn i motoren.
Den kubelen er noko av da råaste eg har sett!!! Ser jo ut som den tanksen!!!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|