Går i tanker om å anskaffe en T3 eller T4 som "konebil" (akkurat om om kona får låne den!!!), men pga kjøring til og fra skole/barnehage er jeg avhengig av bil med litt mer enn std luftkjølt varme. Jeg har hatt disse tankene i bakhodet en stund, men nå tenkte jeg at jeg skulle lufte dem her og se om det er noen som har vært borti slike ombygginger? Har kikket litt rundt på nettet, og funnet flere biler med forskjellige vannavkjølte motorer. Men, jeg har tilgode og se noen som har montert inn varmeapparatet? Tips og linker mottas med takk!

Hei. Om du bygger om til vannkjølt motor, så er det å koble opp ett varmeapparat det minste bryet i prosessen, for å si det sånn. Har ingen gode linker eller diekte tips, men å bruke varmeapparat med slanger osv. fra bilen du henter motoren fra må vel uansett bli den enkleste løsningen. Om du f.eks setter inn en wbx 2.1 liter fra en Transporter, så er det bakra varmeapparatet som finnes i flere av disse bilene en ganske grei klump å jobbe med, som du kan plassere hor du enn måtte ønske får å få varmluft der du vil. Som ett tips.