1951
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Jake Rabys nye 200HK type 1 motorer! - 39.500kr
|
på: januar 25, 2008, 19:14:47 pm
|
Det at man går fra å kvalitetssikret 1 bygg til å være 200hk til å masseprodusere noe er vel grunn nok i seg selv til å anta at dette er gjort for å tjene penger. Da er man alltid ute etter å kutte kost... jaja.. jeg trenger vel egentlig ikke fortsette innlegget da resten er innlysende
Jeg har hørt om noen tyskere som hold på med det lureriet der for noen år tilbake. De bygget en rar, liten bil, kvalitetssikret den og så startet de å masseprodusere den - åpenbart gjort for å tjene penger og kutte kostnader. De kalte seg Vols...Folks... Volks... nei, kommer ikke på navnet i farta Seriøst, synes Jake Rabys ide er råtøff jeg og lager han noen gang et kit for en mer moderat gatemotor så er det godt mulig jeg står på kundelista. Skulle gjerne ha tromma sammen brodern og kanskje fattern og laget et gutte-prosjekt for 30 tommeltotter Hadde blitt et minne for livet det, selv om det "bare" er snakk om montering og man ikke akkurat får street cred fra gutta som kan bygge motor selv.
|
|
|
1952
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: PORSCHE 356 SPEEDSTER REPLICA
|
på: januar 24, 2008, 22:24:39 pm
|
Tja, børsen steg 500 prosent og falt tilbake 25 prosent, så jeg tror ikke alle er blakke Kan vel til og med tenkes at noen har solgt aksjer i det siste pga kursfallet og har mer cash enn vanlig. Når det er sagt, så er ikke flertallet av DNs lesere super børsspekulanter, men folk med "gode" jobber og god økonomi. Det er nok blant dem sjansen er størst for å finne en kjøper.
|
|
|
1953
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: PORSCHE 356 SPEEDSTER REPLICA
|
på: januar 24, 2008, 18:34:41 pm
|
Mitt tips er å annonsere i lørdagsutgaven til Dagens Næringsliv (liten annonse med bilde) og se om du ikke kan få solgt den til opprinnelig pris. Jeg gjorde det selv med hell når jeg solgte min Morgan, det hjelper å vise bilen til titusenvis av mennesker som kan kjøpe en bil til 235.000 omtrent på impuls
|
|
|
1958
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: tidtrøyte
|
på: januar 22, 2008, 19:44:32 pm
|
Det var pokker ikke lett når man ikke får sett neste sving før man er midt i den. Men utrolig bra laget.
|
|
|
1959
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Minneord for Bjørn Tommy
|
på: januar 21, 2008, 00:37:08 am
|
Mine kondolanser til familien. Selv om jeg ikke kjente han, går våre tanker til dere i en veldig tung stund.
Takk til både Berger og ikke minst barna hans som tok seg tid til å skrive så flott her på VW Norge.
|
|
|
1964
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Skvettlapper
|
på: januar 20, 2008, 22:52:52 pm
|
Pokker til dårlig timing, har sett etter skvettlapper lenge, og på fredag slo jeg til på noen NOS-lapper på Samba...
|
|
|
1966
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva tømmer batteriet mitt?
|
på: januar 20, 2008, 19:42:55 pm
|
fant du løsningen her?
Sorry, så ikke spørsmålet ditt. Løsningen var Knastens råd og mye hjelp på chatten. Her er sånn jeg løste problemet (kan kanskje hjelpe andre amatører som meg selv): Jeg kjøpte meg et multimeter, kosta typ 89 kroner på Biltema (det jeg lånte funka ikke). Ladet og målte batteriet, men det viste seg at batteriet ikke holdt på ladingen, omtrent for hver gang jeg målte, var volten litt lavere. Strømlekkasjen tømte batteriet og så har batteriet stått i kuldegrader og blitt ødelagt. Så da ble det ut å kjøpe batteri nummer 3 på bussen i løpet noen måneder... Med ordentlig batteri målte jeg som Knastenrad forklarte, kobla multimeteret mellom minuspol og jordingskabel og tok ut en og en sikring. Fant dermed ut på hvilken krets problemet var - det var kretsen for nødblinkere og interiørlys fant jeg ut i Bentley-boka. En kikk under dashbordet viste at sirener og blålys på bussen min var kobla til nødblink-kretsen, så jeg fikk mistanke om at strømgnomen kanskje gjemte seg der. Jeg sjekket interiørlys og blålys-ledninger uten å finne noe. Til slutt fant jeg ut at sirene-kablene var litt løse og gummihettene over kabelskoene var ikke skikkelig på. Etter å ha satt de skikkelig på forsvant lekkasjen. Nå målte jeg ikke mellom hver ting jeg sjekka, så i teorien kan det ha vært interiørlyset eller noe sånt, men jeg regner med at det var sirenene som skapte problemet. Etter jeg først hadde gjort dette så mistet jeg ikke strøm lenger, men hver gang jeg vred om tenningsnøkkelen gikk sirenene på i to tut. Det var litt småpinlig å starte bilen på parkeringsplassen på Rimi etc, for de sirenene er HØYE!! Av en eller annen grunn tuter sirenene hver gang man har koblet dem fra og koblet på igjen, så jeg regnet med at det fortsatt var en litt løs kobling på en av sirenene. I dag festet jeg de kabelskoene ordentlig og nå hyler ikke bussen hver gang den startes lenger (ser det ut som....*krysse fingre*) Takket være masse hjelp herfra og fra diverse hyggelige folk på chatten så klarte jammen selv jeg å fikse dette. Jeg hadde hatt problemet så lenge at jeg egentlig bare venta på lønning så jeg kunne ta bilen på verksted. Fy fader så mye bedre det føles å klare å fikse sånt på egenhånd, selv om man har ti tommeltotter og ikke vet forskjell på volt og ampere
|
|
|
1967
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tom varebil, strekningen Hammerfest-Stavanger
|
på: januar 20, 2008, 19:20:12 pm
|
Jalle, til din info, jeg sendte en sms til kompisen din ang motorluka Lillehammer-Oslo. Han skulle komme tilbake til meg når han nærma seg og så hvor full bilen ble i Trondheim. Hvis han har mulighet er vel det enkleste en bensinstasjon- swap
|
|
|
1968
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fersk type 2 eier
|
på: januar 19, 2008, 11:46:54 am
|
Vel denne bilen er kun utstyrt med en "hjemmesveiset" takgrind, med påmonterte blålys, samt 4 sirenehorn i front. Regner med at dette blir tatt bort slik at denne blir mest mulig "original". Jeg synes det er veldig synd om du tar av takgrind, blålys/sirener og det som skiller denne bussen fra andre Bayer. Det er da ikke noe mål å være original i betydningen "som den så ut da den kom ut fra fabrikken"? Den er jo ikke noe mindre original fordi den er modifisert til beredskapsbil. Det ER en originalbil sånn den er - en original og urørt beredskapsbil fra brannvesenet. Jeg håper du vurderer å bevare bilen som original i betydningen "sånn den så ut som brannbil i årene den var det". Det er jo det som gir bilen historie og personlighet!
|
|
|
1969
|
Forum / Snikk-snakk / Motorluke fra Lillehammer-Oslo
|
på: januar 18, 2008, 11:29:37 am
|
Er det noen som kjører strekningen Lillehammer-Oslo med det første? Jeg har kjøpt en motorluke av OTO jeg veldig gjerne skulle hatt ned til Oslo.
En hundrings til den som kan hjelpe.
|
|
|
1977
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva man kan få inn i vognkortet.
|
på: januar 15, 2008, 13:32:55 pm
|
Enda verre blir det om du skulle komme ut for en ulykke, kjøre på noen f.eks. Alt som da ikke stemmer med vognkort kan bli brukt mot deg, du kan få regress fra forsikringselskapet og sitte der med millionkrav og skjegget til langt over postkassa.
Dette temaet er oppe fra tid til annen og sist det var det sjekket jeg med forsikringsselskaper. En liten presisering angående regress - du kan "bare" bli gjort økonomisk ansvarlig hvis den ulovlige ombyggingen/utstyret er en direkte årsak til ulykken. Når det er sagt, det er ikke ment som et argument for å kjøre med ikke-godjent utstyr, det er lett å tenke seg at forsikringsselskaper f.eks. skylder på dekkdimensjonene dine ved en ulykke og da er man i deep shit.
|
|
|
1980
|
Forum / Ghia / Sv: Bestefar Ghia
|
på: januar 15, 2008, 10:27:08 am
|
Forresten tydelig at de bestemte seg for ryggsekk-stuk allerede fra første bil
|
|
|
|