mai 14, 2024, 02:05:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 64 65 [66] 67 68 69
1951  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jake Rabys nye 200HK type 1 motorer! - 39.500kr på: januar 25, 2008, 19:14:47 pm
Det at man går fra å kvalitetssikret 1 bygg til å være 200hk til å masseprodusere noe er vel grunn nok i seg selv til å anta at dette er gjort for å tjene penger. Da er man alltid ute etter å kutte kost... jaja.. jeg trenger vel egentlig ikke fortsette innlegget da resten er innlysende

Jeg har hørt om noen tyskere som hold på med det lureriet der for noen år tilbake. De bygget en rar, liten bil, kvalitetssikret den og så startet de å masseprodusere den - åpenbart gjort for å tjene penger og kutte kostnader. De kalte seg Vols...Folks... Volks... nei, kommer ikke på navnet i farta Blunker

Seriøst, synes Jake Rabys ide er råtøff jeg og lager han noen gang et kit for en mer moderat gatemotor så er det godt mulig jeg står på kundelista. Skulle gjerne ha tromma sammen brodern og kanskje fattern og laget et gutte-prosjekt for 30 tommeltotter Glad Hadde blitt et minne for livet det, selv om det "bare" er snakk om montering og man ikke akkurat får street cred fra gutta som kan bygge motor selv.
1952  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: PORSCHE 356 SPEEDSTER REPLICA på: januar 24, 2008, 22:24:39 pm
Tja, børsen steg 500 prosent og falt tilbake 25 prosent, så jeg tror ikke alle er blakke Glad Kan vel til og med tenkes at noen har solgt aksjer i det siste pga kursfallet og har mer cash enn vanlig. Når det er sagt, så er ikke flertallet av DNs lesere super børsspekulanter, men folk med "gode" jobber og god økonomi. Det er nok blant dem sjansen er størst for å finne en kjøper.
1953  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: PORSCHE 356 SPEEDSTER REPLICA på: januar 24, 2008, 18:34:41 pm
Mitt tips er å annonsere i lørdagsutgaven til Dagens Næringsliv (liten annonse med bilde) og se om du ikke kan få solgt den til opprinnelig pris. Jeg gjorde det selv med hell når jeg solgte min Morgan, det hjelper å vise bilen til titusenvis av mennesker som kan kjøpe en bil til 235.000 omtrent på impuls Glad

1954  Forum / Problemløseren / Sv: vw grisespidd på: januar 24, 2008, 15:23:49 pm
Og jeg som trodde og håpet det var et ekte grillstativ du var ute etter...

Da tar det vel enda litt tid før noen stiller på VW-treff med en skikkelig Freedom Grill Glad

http://www.bearplugs.com/shop.php?product=2961&category=26&scategory=
1955  Forum / Snikk-snakk / Sv: Restaurering av familiens Bobble på: januar 24, 2008, 15:09:48 pm
Få gitt den ny orginallakk

Du har bare originallakk på bilen én gang Blunker
1956  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motorluke fra Lillehammer-Oslo på: januar 23, 2008, 11:05:03 am
Jeg kjører lørdag, skal til sandvika. Kan ta den med viss du kan møte meg og ta i mot...

Det hadde vært perfekt, jeg slår på tråden asap!
1957  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motorluke fra Lillehammer-Oslo på: januar 22, 2008, 22:17:50 pm
Bump. Jeg er fortsatt på jakt etter en barmhjertig samaritan hvis noen kan hjelpe...
1958  Forum / Snikk-snakk / Sv: tidtrøyte på: januar 22, 2008, 19:44:32 pm
Det var pokker ikke lett når man ikke får sett neste sving før man er midt i den. Men utrolig bra laget.
1959  Forum / Snikk-snakk / Sv: Minneord for Bjørn Tommy på: januar 21, 2008, 00:37:08 am
Mine kondolanser til familien. Selv om jeg ikke kjente han, går våre tanker til dere i en veldig tung stund.

Takk til både Berger og ikke minst barna hans som tok seg tid til å skrive så flott her på VW Norge.
1960  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Strøken 76modell, fra FØRSTE PRODUKSJONSDAG! på: januar 21, 2008, 00:27:39 am
Fet bil, men personlig tror jeg ikke jeg ikke bladd opp noe særlig ekstra $$ fordi den var laget 1. august... Det må jo være den største sitronen/mandagsbilen i VW-historien Glad
1961  Forum / Problemløseren / Sv: Prosjektgarasjen! på: januar 21, 2008, 00:17:45 am
Hvis du bruker Microsoft XP anbefaler jeg dette mini-programmet:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Se spalten til høyre, gå ned til Image resizer. Installer programmet og vips så kan du høyreklikke alle bilde-ikoner og endre størrelsen til litt mer håndterbare formater.

Har gått over til Vista og dæven jeg savner den lille powertoyen....
1962  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1959mod ratlooker på: januar 21, 2008, 00:03:08 am
Har ikke Martin "snakka" til hun enka ennå? Skuffende. Sånn fungerer det ikke i Sopranos... Glad
1963  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: januar 20, 2008, 23:58:20 pm
Så... det betyr at du nærmer deg lakkering? Da er det jo sjarmør-etappen igjen Glad
1964  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Skvettlapper på: januar 20, 2008, 22:52:52 pm
Pokker til dårlig timing, har sett etter skvettlapper lenge, og på fredag slo jeg til på noen NOS-lapper på Samba...
1965  Forum / Problemløseren / Sv: Tom varebil, strekningen Hammerfest-Stavanger på: januar 20, 2008, 19:45:28 pm
Yes, ville bare oppdatere deg siden vi snakket om det i en annen tråd Glad
1966  Forum / Problemløseren / Sv: Hva tømmer batteriet mitt? på: januar 20, 2008, 19:42:55 pm
fant du løsningen her?

Sorry, så ikke spørsmålet ditt. Løsningen var Knastens råd og mye hjelp på chatten. Her er sånn jeg løste problemet (kan kanskje hjelpe andre amatører som meg selv): Jeg kjøpte meg et multimeter, kosta typ 89 kroner på Biltema (det jeg lånte funka ikke). Ladet og målte batteriet, men det viste seg at batteriet ikke holdt på ladingen, omtrent for hver gang jeg målte, var volten litt lavere. Strømlekkasjen tømte batteriet og så har batteriet stått i kuldegrader og blitt ødelagt. Så da ble det ut å kjøpe batteri nummer 3 på bussen i løpet noen måneder...

Med ordentlig batteri målte jeg som Knastenrad forklarte, kobla multimeteret mellom minuspol og jordingskabel og tok ut en og en sikring. Fant dermed ut på hvilken krets problemet var - det var kretsen for nødblinkere og interiørlys fant jeg ut i Bentley-boka. En kikk under dashbordet viste at sirener og blålys på bussen min var kobla til nødblink-kretsen, så jeg fikk mistanke om at strømgnomen  kanskje gjemte seg der.

Jeg sjekket interiørlys og blålys-ledninger uten å finne noe. Til slutt fant jeg ut at sirene-kablene var litt løse og gummihettene over kabelskoene var ikke skikkelig på. Etter å ha satt de skikkelig på forsvant lekkasjen. Nå målte jeg ikke mellom hver ting jeg sjekka, så i teorien kan det ha vært interiørlyset eller noe sånt, men jeg regner med at det var sirenene som skapte problemet.

Etter jeg først hadde gjort dette så mistet jeg ikke strøm lenger, men hver gang jeg vred om tenningsnøkkelen gikk sirenene på i to tut. Det var litt småpinlig å starte bilen på parkeringsplassen på Rimi etc, for de sirenene er HØYE!! Glad Av en eller annen grunn tuter sirenene hver gang man har koblet dem fra og koblet på igjen, så jeg regnet med at det fortsatt var en litt løs kobling på en av sirenene. I dag festet jeg de kabelskoene ordentlig og nå hyler ikke bussen hver gang den startes lenger (ser det ut som....*krysse fingre*)

Takket være masse hjelp herfra og fra diverse hyggelige folk på chatten så klarte jammen selv jeg å fikse dette. Jeg hadde hatt problemet så lenge at jeg egentlig bare venta på lønning så jeg kunne ta bilen på verksted. Fy fader så mye bedre det føles å klare å fikse sånt på egenhånd, selv om man har ti tommeltotter og ikke vet forskjell på volt og ampere Glad

1967  Forum / Problemløseren / Sv: Tom varebil, strekningen Hammerfest-Stavanger på: januar 20, 2008, 19:20:12 pm
Jalle, til din info, jeg sendte en sms til kompisen din ang motorluka Lillehammer-Oslo. Han skulle komme tilbake til meg når han nærma seg og så hvor full bilen ble i Trondheim. Hvis han har mulighet er vel det enkleste en bensinstasjon- swap Glad
1968  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fersk type 2 eier på: januar 19, 2008, 11:46:54 am
Vel denne bilen er kun utstyrt med en "hjemmesveiset" takgrind, med påmonterte blålys, samt 4 sirenehorn i front.  Regner med at dette blir tatt bort slik at denne blir mest mulig "original". 

Jeg synes det er veldig synd om du tar av takgrind, blålys/sirener og det som skiller denne bussen fra andre Bayer. Det er da ikke noe mål å være original i betydningen "som den så ut da den kom ut fra fabrikken"? Den er jo ikke noe mindre original fordi den er modifisert til beredskapsbil. Det ER en originalbil sånn den er - en original og urørt beredskapsbil fra brannvesenet. Jeg håper du vurderer å bevare bilen som original i betydningen "sånn den så ut som brannbil i årene den var det". Det er jo det som gir bilen historie og personlighet!

1969  Forum / Snikk-snakk / Motorluke fra Lillehammer-Oslo på: januar 18, 2008, 11:29:37 am
Er det noen som kjører strekningen Lillehammer-Oslo med det første? Jeg har kjøpt en motorluke av OTO jeg veldig gjerne skulle hatt ned til Oslo.

En hundrings til den som kan hjelpe.
1970  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse fra garasjen. Oppdatert innhold 16.01.08 mere til salgs både T1 og T2. på: januar 18, 2008, 08:47:08 am
Jeg byr 400.- for motorluka
1971  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fersk type 2 eier på: januar 17, 2008, 23:19:31 pm
Grattis med kjempebil. Hvor i landet kjøpte du den?
1972  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse fra garasjen. Oppdatert innhold 16.01.08 mere til salgs både T1 og T2. på: januar 17, 2008, 22:05:03 pm
Mail sendt
1973  Forum / Drag-race / Sv: dette er min stil, hvordan er din? på: januar 17, 2008, 14:30:30 pm
Kanskje jeg skal prøve meg med nok et newbie-spørsmål: Hva er en gasser og hva skiller en gasser fra de andre bilene på et drag-race?
1974  Forum / Type 2 / Sv: Noen som har bilde av bryter til eber... på: januar 16, 2008, 11:47:35 am
Grønn med hvit krusedull her også ja Glad
1975  Forum / Type 2 / Sv: Noen som har bilde av bryter til eber... på: januar 16, 2008, 00:38:20 am
På min Bay er ihvertfall den originale Eber-brytern på dashen helt lik lys- og nødblink-bryterne. Bortsett fra selve symbolet på knotten da.
1976  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1959 Rometsch Cabriolet på eBay på: januar 15, 2008, 17:40:36 pm
Budet er oppe i $40.000 nå og det virker faktisk billig.

Og ang priser over 15-20.000 kr, det er da endel luftkjølte biler i prisklassen over 100.000 her hjemme og.
1977  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva man kan få inn i vognkortet. på: januar 15, 2008, 13:32:55 pm
Enda verre blir det om du skulle komme ut for en ulykke, kjøre på noen f.eks.  Alt som da ikke stemmer med vognkort kan bli brukt mot deg, du kan få regress fra forsikringselskapet og sitte der med millionkrav og skjegget til langt over postkassa.

Dette temaet er oppe fra tid til annen og sist det var det sjekket jeg med forsikringsselskaper. En liten presisering angående regress - du kan "bare" bli gjort økonomisk ansvarlig hvis den ulovlige ombyggingen/utstyret er en direkte årsak til ulykken. Når det er sagt, det er ikke ment som et argument for å kjøre med ikke-godjent utstyr, det er lett å tenke seg at forsikringsselskaper f.eks. skylder på dekkdimensjonene dine ved en ulykke og da er man i deep shit.
1978  Forum / Problemløseren / Sv: Feste batteri i 69 Bay på: januar 15, 2008, 12:57:31 pm
Takk for hjelpen, er det festejernet jeg mangler. Men heldigvis har vi Skrotnisse som nok en gang skaffer meg hva jeg trenger Glad
1979  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 200-kronersmarked på: januar 15, 2008, 10:52:22 am
PM sendt
1980  Forum / Ghia / Sv: Bestefar Ghia på: januar 15, 2008, 10:27:08 am
Forresten tydelig at de bestemte seg for ryggsekk-stuk allerede fra første bil Glad
Sider: 1 ... 64 65 [66] 67 68 69
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!