mai 08, 2024, 10:58:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26
691  Forum / Forumexpressen / Sv: Bergen - Oslo/Drammen/Nesodden på: oktober 10, 2011, 07:27:52 am
Klarer 4 felg gå under 35 kg?
Må nok da være 2 pakker med 2 felg i hver, dvs 2x25kg = 478kr. Kanskje ikke så verst...
692  Forum / Forumexpressen / Sv: Bergen - Oslo/Drammen/Nesodden på: oktober 09, 2011, 16:24:42 pm
Takk, Tistlo, registrerer deg som mulighet. Vurderte å komme til Bergen selv men det blir vel ekstra 1000kr i drivstoff. Hva koster det å sende felg i post? Noen som vet?
693  Forum / Forumexpressen / Bergen - Oslo/Drammen/Nesodden på: oktober 07, 2011, 09:24:47 am
Hei, jeg har kjøpt 4stk. D90 felger i Bergen (uten dekk). Prøver å finne en måte å få de over til Oslo/Drammen/Nesodden område. Bor på Nesodden og kan hente de selv i område her rundt Oslo.

Felgene er klare for frakt neste uke...
694  Forum / German/Euro-look / Sv: skal kjøpe adaptere 4x130 til 5x130 på: oktober 07, 2011, 08:15:03 am
Ja, og i tilleeg er Kerscher fjærbeina mye slankere. Jeg har 7x17" ET55 (originale Audi RS2 felger foran og bak med 205/40 foran og 215/40 bak

Har Kerscher skivebremser foran og bak med Porsche boltsirkel og originale Porsche spacere/adaptere på 21mm foran og 35mm bak. Skjermene på bilen er de originale stålskjermene.

Jeg har '74 Boble med Kerscher fjærbein og svkivebrems både forran og bak med Porsche boltsirkel. Har handlet nå porsche D90 felger 6 og 7x 16 (med ET55 tror jeg). Og tipper at jeg må gå samme oppset med spacere fra Porsche siden jeg har lyst på å beholde originalskjermer?

Hvor får jeg tak i disse? Porsche forhandler har sikert høyepriser. Noen andre vei å gå?
695  Forum / German/Euro-look / Forstilling - ppgradering mot banekjøring på: juli 16, 2011, 12:16:06 pm
Er i gang å oppgradere 1303s'en min ('74 mod.). Tanken er å gå gjennom for/bakstilling og oppgradere mot banekjøring men bilen skal være godkjent for ofentlig vei.

Så lenge har jeg handlet inn:

Polyurethane foringer
Stab. stag 22mm
Kerscher ventilerte bremseskiver
Tversoverstag (tvers og kryss)

Mangler fortsatt bremseslanger og skal se gjennom bremserør om jegmp bytte de...

Videre lurer jeg på hva skal jeg gjøre med endeleddene? Skal jeg bytte i det som er fra før (originale) eller fins det noen som selger "sport" endeledd for Bobler? Hva brukes i "race" biler? Noen som har erfaring?

Først vil jeg bli ferdig med forstilling så går jeg videre mot bakstilling. Der har jeg handlet skivebrems så lenge men resten får vente til jeg er ferdig med forstillingen.
696  Forum / German/Euro-look / Sv: "Stress bars" på: juli 10, 2011, 16:12:30 pm
Ja, det er det jeg er etter...
Det var ikke noe betaling på nette, bare bestilling, leveringsadressen samt fakturaadressen... Så fikk jeg email om at de tar kontakt vedr. levering. Da venter jeg først litt så få vi se hva som skjer... Glad
697  Forum / German/Euro-look / Sv: "Stress bars" på: juli 09, 2011, 12:23:56 pm
Siden jeg kom ikke lengre en tegninger og flere fine ideer, bestilte jeg i dag ferdig "kreuz domstrebe" fra heigo.de

Jeg kan ikke tysk så det blir spennende om jeg får det jeg tror jeg kjøpte... spent, veldig spent... Glad
698  Forum / German/Euro-look / Sv: Urethane suspension bushings på: juli 09, 2011, 11:45:28 am
Da var de kjøpt, få se om det var noe bra valg... Glad
699  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tistlo sin Barndoor (Svenneprøven) på: januar 22, 2011, 10:55:49 am
Jeg som byggingeniør synes dette var morsomt å finne noe sånn prosjekt her på vwnorge! stå på, det ser bra ut Glad

Hvordan har du tenkt å kjøre bilen ut en dag i framtid? Jeg har lest om en fyr som lagte Lamborgini kopi ned i hus kjeller så måtte han rett og slett grave seg fram fra ut siden og lage port i grunnmur/vegg for å få kjørt kunsten ut Glad

Blir dette kun parkerings/lagrigs plass eller skal du jobbe inne i den den? Blir det nok plass med utstyr og alt?

Lykke til!
700  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Høyre dør for 56-59 boble på: november 30, 2010, 15:27:06 pm
Søker etter høyre dør for boble fra 1956 - 1959.
Pris?
701  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Putte (Extreme Makeover Beetle Edition) på: november 30, 2010, 14:08:28 pm
Ok, ta er det enda mer spennende! Men ut i fra bilder så ser det ut at framskiver er ikke ventilerte, men det er de ikke bare enda, kanskje...? (ventilerte er jo gjennomboret for bedre ventilasjon ikke sant?)
 Får flere spørsmål når jeg ser på delene/planene dine...

Du monterer stabstag forran med urethane foring. Har du vurdert å montere slike foringer over alt? Jeg har spurt om noen har erfaring med de her i Norge og om det fins noen som selger de kanskje men har ikke fått noe respons:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29900.0.html

Det som gjelder "uniball torsion converter adapter". Hva er mening med justering av armen på den? Kun finjustering som gjøres kun en gang eller skal den justeres i forhold til typekjøring du skal ha til en hver race?

Det er mye erfaring du får og jeg håper du er ikke noe i mot at jeg (og andre på forum ikke minst) få "låne" noe av det Glad
702  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Putte (Extreme Makeover Beetle Edition) på: november 30, 2010, 13:20:43 pm
Jeg håper du monterer alt med hensyn og ikke bare for å ha "fensi" deler på Putte:) Har du kommet så langt så må du ut på bane! spent på kjøringegenskaper... Morro å følge deg her!

Skulle du ikke montere ventilerte framskiver for å få bilen godkjent for 160 hester  av BT eller misforsto jeg noe?
703  Forum / German/Euro-look / Sv: Hva gjør man når eg vil ha alt av endringer på boble i vognkort? på: november 17, 2010, 11:15:35 am
Thanks folks!
704  Forum / German/Euro-look / Sv: Hva gjør man når eg vil ha alt av endringer på boble i vognkort? på: november 10, 2010, 10:30:49 am
Ta kontakt med BT, forklar hva som er gjort/hva du vil gjøre med bilen, hva slags papirer du har på delene som BT krever at du har noe papirer på (TÜV), så vil de nok være medgjørlige på det som er lovlig... det var hvertfall det jeg opplevde. Jeg sendte de en mail på hva jeg ville gjøre med min bil osv, en liten stund senere fikk jeg brev i posten hvor det sto at det jeg ville gjøre med min bil skulle la seg gjøre å skrive inn i vognkortet, det var bare å komme med bilen når jeg var ferdig.

Kan jeg spørre hvilken emeil adresse brukte du da? Sendte til sentral bordet eller direkte til en av trafikkstasjoner (Oslo)?
705  Forum / German/Euro-look / Urethane suspension bushings på: oktober 27, 2010, 15:48:07 pm
Først - kan noen si hva det heter på riktig norsk  Hæ

http://www.mamotorworks.com/acvw-air-cooled-vw-bushing-kit-urethane-1-175-3358.html

http://www.jcwhitney.com/complete-polyurethane-suspension-bushing-kit/p2012751.jcwx?filterid=c11301d14371y1974j1&_requestid=11067568

for vi kjøpt en sånn sett hos norskeforhandlere?
Noen har kanskje noe mening, erfaring eller lign.?  Glad
706  Forum / German/Euro-look / Sv: Må det være samme dimensjon felg bak og foran? på: oktober 15, 2010, 16:37:11 pm
Har en dialog med Kerscher og nærmer meg beslutning å kjøpe bremser med Porsche boltsirkel.

Fins det vanlig stål felger med Porsche boltsirkel i dim 7x15 eller 8X15? R15 er viktigst da.
707  Forum / German/Euro-look / Sv: Må det være samme dimensjon felg bak og foran? på: oktober 13, 2010, 14:31:28 pm
Hadde jeg bare hatt tid en dag til å gjøre ferdig denne:
En boremal hvor det følger med borstyringer med presspasning, lagd i 6000 aluminium frest med CNC presisjon etter ISO 2768-1 f
Da kan du velge å skru fast adapter i boltsirkel 4x130, sette i borstyringene i enten 5x130 eller 4x100 og bore med vanlig boremaskin.


Hva med balansering da? når en sånn skive roterer fort så blir det en del ubalanse tror jeg... Må da korigere dette med vekter på hjul.
708  Forum / German/Euro-look / Sv: Må det være samme dimensjon felg bak og foran? på: oktober 13, 2010, 10:19:51 am

...og det er nå hvertfall ikke den rettningen jeg hadde gått.
 

Hva mener du egentlig? 4x130 er jo original sirkel og det er lite aktuelt siden utvalg er lik null i dagens marked (mener jeg ny design felg). Skjønner det med kraft overføring og 100 kontra 130, bra poeng, men i så fall så velger jeg 5X130 kontra 4X130. Men Porsche er noe annet enn 130 ikke sant?
709  Forum / German/Euro-look / Sv: Må det være samme dimensjon felg bak og foran? på: oktober 13, 2010, 07:49:57 am
Det er klart at 4X130 står lavest på lista og oppover kommer disse to med Porsche bolt sikrel og 4x100.

Om det er lettere å finne og kombinere hjul med 5X130 (Porsche?) enn med 4x100 det er jeg i tvil.
710  Forum / German/Euro-look / Sv: Bug-Tech shifter på: oktober 12, 2010, 19:05:40 pm
Det går overraskende greit, man venner seg fort til det.

Overraskende greit? Vil det si at det er viss fare for at du kan rive den i revers når adrenalinet er på topp og farten høy?

Det er ingen revers-sperre, så det er ikke noe som fysisk hindrer deg i å sette den i revers nei Glad

Her må jeg si at jeg er ikke enig siden Bug-Tech sin spakk er med fjærer som hindrer at du slår i revers. Uten å påføre ekstra mer kraft og det er en god del kraft du må bruke, får du ikke sette inn i revers! Sånn er det i hvert fall med min spakk.
711  Forum / German/Euro-look / Sv: "Stress bars" på: oktober 12, 2010, 13:19:24 pm
[attachment=1]
712  Forum / German/Euro-look / Sv: "Stress bars" på: oktober 12, 2010, 13:18:38 pm
Har hatt sveiser på besøk og vi drøfta litt på mulig utføring av disse stagene. Konklusjon var at vi går mot en enkel stag uten justering. Kanskje litt for kjedelig men i hvert fall sikker utføting.

Har lånt bilde fra annen tråd her for ilustrasjon. Noe sånt blir da. Jeg har et aluminiums stag som har 300mm diameter og er hel, dvs det er ikke et rør. Så lurer jeg om aluminium har forskjellig stivheter eller er aluminiun er bare en type? Tenkte å bruke det staget...
713  Forum / German/Euro-look / Sv: Må det være samme dimensjon felg bak og foran? på: oktober 12, 2010, 09:56:08 am
Så har jeg kommet til nye utfordringer det som hjelder hjul... Tvilende

Boltsirkel  Hæ  Har tenkt å kjøpe Kerscher bremsesett som er gokjent for 160hk siden de har TUV på plass. De har flere valg på boltsirkel: original, 4x100 eller Porsche. Tror det er mulig å få de uten boltsirkel så kan en bore selv.

"Hjulbygging" starter jo med bolt sirkel og hvor mye plass du har. For meg goskjenning er også viktig. Siden jeg er ingeniør selv så mener jeg at prosjekterings fasen er like viktig som utførelse og jeg har ikke lyst å bestille/kjøpe deler uten å vite at de skal passe sammen  Glad

Hjerte faller mest på Porsche boltsirkel + Porsche felger (orignale er planen). Jeg tenker på virkeligheten og lurer på om jeg får ett sett med felger som skal passe inn og blir godkjent hos trafikkstasjon. Hvis de blir ikke godkjent, hva gjør jeg da? Får ikke montert originale felger på plass. Må ha ett sett med porsche boltsirkel som blir godkjent?
Det som har størts "sikkerhetsmargin" er kanskje boltsirkel på 4x100. Der fins det alt mulig felg i marked. Men jeg vil finne ut først muligheter med Porsche boltsirkel Blunker

Har god tid før jeg skal kjøpe (fram til ca desember), men det er greit å finne ut mest mulig fram til det er for seint. 
Kanskje noen har noen lure tips? erfaring?
714  Forum / German/Euro-look / Sv: Bug-Tech shifter på: oktober 12, 2010, 09:37:48 am
I går tok jeg nok en siste tur for sesongen. Bobla står i garasjen og nedplukking har begynt for vinters oppussing.
Det som jeg har merket er at det er mye vanskeligere å gire ned en opp. Spesielt er det vanskelig å sette 1. gir før du har stoppet eller bare triller så vidt. Har det noe med sikkerheten mot girkassa å gjøre? Har også merket det med nyere bil at giring ned er litt vanskelig vis du girer ned for tidlig...
Ellers fungerer giring bra. Boltene har hull som tilater ingen justering så når du bolter girvelger på plass stor den der den står og fin justering fins ikke (tror jeg). Heldihvis finner jeg alle gir uten problem og oppover går det veldig fint, men som sagt skal bremse bilen til riktig hastighet før du kan slå en aktuel lavere gir.

Noen som har peiling om det skal være sånt?
715  Forum / German/Euro-look / Sv: Bug-Tech shifter på: oktober 04, 2010, 08:26:22 am
Det er sant. Har kjørt bare noen få km med Bug-Tech men opplevde at kortgiring gir deg følelsen at cluch'en ble sååååå "lang"... Så det vil si at jeg må venne meg til å kjøre mest optimalt, merker nå at jeg er ferdig med giring langt før clutchfoten er ferdig med sinn jobb.
716  Forum / German/Euro-look / Sv: Bug-Tech shifter på: oktober 04, 2010, 07:54:52 am
Jeg skal montere Porsche Boxster seter i bobla mi så jeg kan ikke si hvordan det blir da, men nå så lenge jeg har originale seter så sitter jeg godt i seten og kan gire uten å lene meg fram over.
Det som jeg må venne meg til er kort giring. Men det kaller jeg "luksus" problem og klager ikke på det Glad
717  Forum / German/Euro-look / Sv: Bug-Tech shifter på: oktober 04, 2010, 06:42:59 am
Og Bug-Tech sin spakken var ikke med i testen i det hele tatt. WHY?Hæ Hæ
718  Forum / German/Euro-look / Sv: Bug-Tech shifter på: oktober 03, 2010, 20:10:25 pm
Siste VolksWorld mag har test av girvelgere. Det kan lønne seg å lese den  førs kanskje . Det kom akkurat for seint for min del Glad Men tror ikke at jeg ville velge noe annet da.
719  Forum / German/Euro-look / Sv: Bug-Tech shifter på: oktober 03, 2010, 19:26:16 pm
Her er noen bilder som viser fysisk forskjell mellom original og Bug-Tech girvelger.
Det som gjelder instalasjon så er det lettere en å montere originalen! Glad Er fornøyd så lenge, men har ikke prøvd den veldig mye enda, monterte den på plass i dag. Det som kan merkes er at 62% mindre vandring er mer en nok! Glad Må nok bli vant til det... Konstruksjon er veldig solid. Spakken er lengre så jeg må ikke lene framover for å gire. Det er veldig positivt.
Levering gikk veldig bra. Fikk til og med et ekstra ball for å bytte Glad
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]
720  Forum / German/Euro-look / Sv: Må det være samme dimensjon felg bak og foran? på: september 24, 2010, 13:24:06 pm
Min er registrert med 255 bak og 205 fremme.

kan du si litt mer om størelsen på felg?

Det er bare så mye spørsmål...  Glad Når det godkjennes så godkjenned det jo for spesifik dekk ikke bare bredden ikke sant. Så du har godkjente dekk med sånne dimensjoner i bredden men høyden og radios er tilsvarende godkjent og fast kan du si.
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!