Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12
|
122
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / 7345 Dellorto DRLA Update Kit - fits Dual 40mm carbs (2 kits)
|
på: mars 29, 2013, 11:49:54 am
|
Hei folks Noen som har førstehånds kjennskap til Dellorto update kit fra CB P.. Er det hvert pengene? eller er det bare tull. Noen sier at Dellorto og weber ingeniørene viste hva de holdt på med, så dette er overflødig! Utklipp fra the samba: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=213752&start=0The idle jets are notorious for getting debris into them. I bought an upgrade kit for mine through CB Peformance. It comes with jet extensions that get the intake up above the plate making it more difficult for debris to fall into them and also comes with additional parts to improve the performance of the carbs. P.S. I highly recommend it! The update kits for 40 mm sell for about $129.00 a kit for two carbs and the part # is 7345. The update kit ended my constant jet plugging and make my carbs much more responsive to throttle input. i second that blu bug..i also had constant idle plugging on my dual's..it took me awhile to decide whether or not to go with that update kit..i finally had enough of cleanin my jets, so i made the plunge and purchased the kit..LOVE it..wish i would have done it way sooner!!!i have not had a plugged jet since and the performance was much better.. Marius K.
|
|
|
127
|
Forum / Problemløseren / Sv: T-4 m/CB Perfomance insprut Startsproblemer
|
på: november 22, 2012, 23:33:57 pm
|
God kveld Jeg hadde en lang samtale med Mark på CB Perf. i går kveld.(EFI program experten) Med software update 2010 så skal man kunne bruke vanlig Windows XP(Jeg tror også Win 7) Men man må bytte til: English USA, Amerikansk, Tastatur og English USA, Amerikansk, Språk. Altså begge deler. Da tror PC at den er over dammen og alt skal fungere. På mandag skal det testes, så får vi se Hilsen Marius
|
|
|
129
|
Forum / Problemløseren / Sv: T-4 m/CB Perfomance insprut Startsproblemer
|
på: november 17, 2012, 22:00:47 pm
|
Oppstart gikk helt greit etter å funnet frem til rett PC, byttet fra , til . etc .... P.g.a lekkasje fra girboks ble motor tatt ut før jeg begynte på finjusteringen.
God Kveld Endelig noe positive info Kan jeg få noe mer utfyllende angående , til . osv. For meg så ser synes jeg dette burde være et bra system, bare man forstår og kan bruke det med rett pc/program osv. Ps. godt tips tidligere angående spenningsnivå. Marius
|
|
|
130
|
Forum / Problemløseren / Sv: T-4 m/CB Perfomance insprut Startsproblemer
|
på: november 16, 2012, 21:42:00 pm
|
Hei Folks
Motoren er ute og i deler igjen. kan ikke begynne på de detaljene nå.
Men:
Det var gnist super gnist, og fordeleren er satt opp standard med Syl:1 TDC og rotor på pluggledning syl: 1
Injectorene spruter fuel.
Norsk windows med Amerikansk tastatur funker vel? Det var det Pat Downs på CB sa til meg.
Får ikke avlest fueltrykk før oppstart med tenning på.(pumpa går)
Motoren blir nå startet i benk med gassere og 009 fordeler for innkjøring av kammen og løftetøy. Og etterjustering av ventil klaring.
Tips i oppstart fasen? når man kommer til EFI? og tenning.
Marius K
|
|
|
131
|
Forum / Problemløseren / T-4 m/CB Perfomance insprut Startsproblemer
|
på: november 14, 2012, 23:29:50 pm
|
Hallo Folks Nå har T-4 motoren til en kompis blitt overhalt. Men vi får ikke startet den Det er en T-4 2,4l med CB Performance Quick Tune EFI full innsprut med en fordeler med elektronisk pick up til ECU(hjernen) for tennings justering. Det er masse gnist/ litt usikker på om den får nok fuel? får ikke lest av fuel trykk(på PC`en) når den drar på starter. Tips? Marius K
|
|
|
132
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny Garasjeport? Type?
|
på: november 08, 2012, 12:35:09 pm
|
Hallo
[/quote]
Hvis jeg ikke husker helt feil, ca 50000,- for 2 porter montert. Ca2,50x2,50. [/quote]
Puh, det var mye, her må man nok sjekke litt rundt. Kan ikke skjønne annet en at det må være mye billigere i utlandet. Det er jo bare norge man kan ta sånne priser.
Marius
|
|
|
133
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny Garasjeport? Type?
|
på: november 07, 2012, 09:35:08 am
|
God morgen
Skjønner hva du mener. Men det jeg tenkte var å finne de portene jeg ville ha, så shoppe litt på priser i sverige og polen også. Men kun den typen jeg er ute etter.
Jeg vil frigjøre takplass, i og med at det ikke er alt for høyt allerede. Det tar mye plass med skinner og åpnere til to porter. Derfor ser Rulleporten fra hørman veldig bra ut. Et godt merke er alfa omega. Det er en stor nok invistering som det er, så bør holde i mange mange år.
Er det andre som har rulleporter? Hvordan er isolasjonsevnen?
Marius
|
|
|
134
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny Garasjeport? Type?
|
på: november 06, 2012, 23:14:28 pm
|
Hei
Hva slags pris snakker vi om. Har ikke begynt å sjekke på det enda.
Jeg skal ha to porter på rundt 250 bredde.
Tenkte jeg skulle sjekke både sverige og Polen, har litt kontakter der.
Marius
|
|
|
143
|
Forum / Snikk-snakk / Epoxy/Impregnering
|
på: juli 14, 2012, 09:55:50 am
|
Hei Volks Jeg har Epoxy(Dyr industri type) på et verksted gulv på 20kvm. Det er helt ok, men det blir sår og skader i det. Det holdt noen få år der det er mest bruk og bra der det er lite eller ingen slitasje. Jeg tror ikke jeg ville gått for det en gang til. Kostnaden er stor i forhold til holdbarhet synes jeg. Den ytterste delen av garasjen som er en dobbel bruksgarasje med kjøring inn og ut hver dag sommer og vinter. Full gass vinterstid for å komme seg opp. Her må annen lut til. Jeg tror impregnering er tingen. Jeg tviler sterk på at den ikke tåler olje. Hadde olje spist opp dette så hadde det tatt epoxy, pakinger i bil motorer osv. Bensin kan nok være værre. kan noen bekrefte dette!! Hilsen Marius K.
|
|
|
146
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Godkjenning av økt motoreffekt i VW T1 etc
|
på: mai 29, 2012, 19:37:27 pm
|
Hei folks
Hvordan gjør dere med betaling til Kerscher. Er det kun bankoverføring? Fikk dere det rett i posten her hjemme, eller sendte dere til Post restante i Sverige? (Post Restante er å hente det på navn på posten i Sverige-Kun moms i Tyskland da)
Bør jeg snakke med biltilsynet om planene med motor, bremser osv, før jeg bestiller fra Kerscher
Marius K.
|
|
|
147
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Godkjenning av økt motoreffekt i VW T1
|
på: mai 25, 2012, 23:27:24 pm
|
Hei Folks Noen som har hatt med BT i Asker å gjøre, Billingstad. Hvem skal man snakke med der som er bra? For meg gjelder det felger, motor, 5 trinns Porsche kasse, senkning, bremser som jeg kommer på nå. Ratt, Seter, sikkerhetsbelter, støtfangere osv skal ikke ha noe å si siden bilen er regget i 1970. Marius K
|
|
|
149
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trykkluft, Hansen kopling stor type?
|
på: mai 13, 2012, 10:05:35 am
|
Hei Marius 310 vs 320 kopling. Der tror jeg du har helt rett. Bare salgstriks. Jeg har skiftet alle kopinger. Det er endel forskjell på niplene`s(Han) innvendige dim. Det går fra rundt 5 mm(310) til 8 mm på 320. Det er også endel forskjell på 320 koplingene. særlig de universal koplingene fra Biltema, Gebe o.l. er liten dim. Både han og hunn. Har jeg merket stor forskjell, NEI. Jeg har skiftet alt i garasjen. 5 faste punkter og flere slanger + sikkert 20 verktøy. Slangene hadde bra dim fra før, så jeg skiftet bare luftkoplingene. Dette har kostet en god del kroner. Sikkert 2-3000 kr. Jeg har også tatt de niplene med minst dim og satt på det verktøyet med minst luftforbruk. En lykkelig skjel her på forumet fikk kjøpt de gamle for en hyggelig penge.(Bare kvalitets koplinger) Skulle nok ønske at jeg bare kjøpte muttertrekkeren med en gang for å se. Da hadde jeg spart de penga. Marius K
|
|
|
150
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kraftig Muttertrekker? Hvilken type?(Luft)
|
på: mai 13, 2012, 10:00:03 am
|
Hei Marius 310 vs 320 kopling. Der tror jeg du har helt rett. Bare salgstriks. Jeg har skiftet alle kopinger. Det er endel forskjell på niplene`s(Han) innvendige dim. Det går fra rundt 5 mm(310) til 8 mm på 320. Det er også endel forskjell på 320 koplingene. særlig de universal koplingene fra Biltema, Gebe o.l. er liten dim. Både han og hunn. Har jeg merket stor forskjell, NEI. Jeg har skiftet alt i garasjen. 5 faste punkter og flere slanger + sikkert 20 verktøy. Slangene hadde bra dim fra før, så jeg skiftet bare luftkoplingene. Dette har kostet en god del kroner. Sikkert 2-3000 kr. Jeg har også tatt de niplene med minst dim og satt på det verktøyet med minst luftforbruk. En lykkelig skjel her på forumet fikk kjøpt de gamle for en hyggelig penge.(Bare kvalitets koplinger) Skulle nok ønske at jeg bare kjøpte muttertrekkeren med en gang for å se. Da hadde jeg spart de penga. Marius K
|
|
|
|