mai 21, 2024, 04:25:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12
121  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 7345 Dellorto DRLA Update Kit - fits Dual 40mm carbs (2 kits) på: april 04, 2013, 08:13:59 am
OPPPPPPPPP

Hei Folks

Tenkte legge inn bestilling på litt diverse fra CB-Per.

Noen tanker om update kittet?

Marius K
122  Forum / Teknisk, teori og praksis / 7345 Dellorto DRLA Update Kit - fits Dual 40mm carbs (2 kits) på: mars 29, 2013, 11:49:54 am
Hei folks

Noen som har førstehånds kjennskap til Dellorto update kit fra CB P..
Er det hvert pengene? eller er det bare tull.
Noen sier at Dellorto og weber ingeniørene viste hva de holdt på med, så dette er overflødig!


Utklipp fra the samba: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=213752&start=0

The idle jets are notorious for getting debris into them. I bought an upgrade kit for mine through CB Peformance. It comes with jet extensions that get the intake up above the plate making it more difficult for debris to fall into them and also comes with additional parts to improve the performance of the carbs.
 
P.S. I highly recommend it!

The update kits for 40 mm sell for about $129.00 a kit for two carbs and the part # is 7345. The update kit ended my constant jet plugging and make my carbs much more responsive to throttle input.

i second that blu bug..i also had constant idle plugging on my dual's..it took me awhile to decide whether or not to go with that update kit..i finally had enough of cleanin my jets, so i made the plunge and purchased the kit..LOVE it..wish i would have done it way sooner!!!i have not had a plugged jet since and the performance was much better..

Marius K.
123  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: vertex magneto, Bug in #1 girstang og CB pulley på: januar 27, 2013, 11:22:49 am
God dag.

kr 450 + frakt for CB reimhjul

Marius K.
124  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sylindersett 96mm T4 på: januar 16, 2013, 21:15:27 pm
God Kveld

Produsent på sylindere?
Er det til kort eller langslag veiv? 66/71mm

Marius K
125  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Forgassere 912 super90 på: januar 16, 2013, 21:10:58 pm
God kveld

Hva følger med? Stag, innsug,  filter?

Marius
126  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Opphengskuler til 411/412 på: januar 15, 2013, 10:24:34 am
God dag.

Passer disse 1302? de ligner.

Tar gjerne 2 stk i så tilfelle.

Marius K.
127  Forum / Problemløseren / Sv: T-4 m/CB Perfomance insprut Startsproblemer på: november 22, 2012, 23:33:57 pm
God kveld

Jeg hadde en lang samtale med Mark på CB Perf. i går kveld.(EFI program experten)

Med software update 2010 så skal man kunne bruke vanlig Windows XP(Jeg tror også Win 7)

Men man må bytte til:  English USA, Amerikansk, Tastatur og
                                  English USA, Amerikansk, Språk.

Altså begge deler. Glad

Da tror PC at den er over dammen og alt skal fungere.
På mandag skal det testes, så får vi se Blunker

Hilsen Marius
128  Forum / Problemløseren / Sv: T-4 m/CB Perfomance insprut Startsproblemer på: november 18, 2012, 00:20:53 am
God kveld igjen

http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=7072

update anno 2010 er tilgjenglig, men funker det da?

Vet ikke, Når snakket dere sist med Pat Downs?

Marius K
129  Forum / Problemløseren / Sv: T-4 m/CB Perfomance insprut Startsproblemer på: november 17, 2012, 22:00:47 pm
Oppstart gikk helt greit etter å funnet frem til rett PC, byttet fra , til . etc .... P.g.a lekkasje fra girboks ble motor tatt ut før jeg begynte på finjusteringen.
 

God Kveld

Endelig noe positive info Blunker Kan jeg få noe mer utfyllende angående , til . osv.
For meg så ser synes jeg dette burde være et bra system, bare man forstår og kan bruke det med rett pc/program osv.

Ps. godt tips tidligere angående spenningsnivå.

Marius
130  Forum / Problemløseren / Sv: T-4 m/CB Perfomance insprut Startsproblemer på: november 16, 2012, 21:42:00 pm
Hei Folks

Motoren er ute og i deler igjen. kan ikke begynne på de detaljene nå.

Men:

Det var gnist super gnist, og fordeleren er satt opp standard med Syl:1 TDC og rotor på pluggledning syl: 1

Injectorene spruter fuel.

Norsk windows med Amerikansk tastatur funker vel? Det var det Pat Downs på CB sa til meg.

Får ikke avlest fueltrykk før oppstart med tenning på.(pumpa går)

Motoren blir nå startet i benk med gassere og 009 fordeler for innkjøring av kammen og løftetøy.
Og etterjustering av ventil klaring.

Tips i oppstart fasen? når man kommer til EFI? og tenning.

Marius K

131  Forum / Problemløseren / T-4 m/CB Perfomance insprut Startsproblemer på: november 14, 2012, 23:29:50 pm
Hallo Folks

Nå har T-4 motoren til en kompis blitt overhalt. Gliser Men vi får ikke startet den Trist

Det er en T-4 2,4l med CB Performance Quick Tune EFI full innsprut med en fordeler med elektronisk
pick up til ECU(hjernen) for tennings justering.

Det er masse gnist/ litt usikker på om den får nok fuel? får ikke lest av fuel trykk(på PC`en) når den drar på starter.

Tips?

Marius K
132  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny Garasjeport? Type? på: november 08, 2012, 12:35:09 pm
Hallo

[/quote]

Hvis jeg ikke husker helt feil, ca 50000,- for 2 porter montert. Ca2,50x2,50.
[/quote]

Puh, det var mye, her må man nok sjekke litt rundt. Kan ikke skjønne annet en at det må være mye billigere
i utlandet. Det er jo bare norge man kan ta sånne priser.

Marius
133  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny Garasjeport? Type? på: november 07, 2012, 09:35:08 am
God morgen

Skjønner hva du mener. Men det jeg tenkte var å finne de portene jeg ville ha, så shoppe litt på priser i sverige og polen også. Men kun den typen jeg er ute etter.

Jeg vil frigjøre takplass, i og med at det ikke er alt for høyt allerede. Det tar mye plass med skinner og åpnere til to porter. Derfor ser Rulleporten fra hørman veldig bra ut. Et godt merke er alfa omega. Det er en stor nok invistering som det er, så bør holde i mange mange år.

Er det andre som har rulleporter? Hvordan er isolasjonsevnen?

Marius
134  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny Garasjeport? Type? på: november 06, 2012, 23:14:28 pm
Hei

Hva slags pris snakker vi om. Har ikke begynt å sjekke på det enda.

Jeg skal ha to porter på rundt 250 bredde.

Tenkte jeg skulle sjekke både sverige og Polen, har litt kontakter der.

Marius
135  Forum / Snikk-snakk / Ny Garasjeport? Type? på: november 06, 2012, 20:23:49 pm
Hei Folks

Driver å ser etter nye garasje portermed åpner.

Hva skal man velge.

Har sett på denne. Synes den ser veldig smart ut. Osteaktig

http://www.hoermann.se/fileadmin/hormann.se/Brochures/Rolltor-RollMatic-S.pdf

Rulleport som går inn i kasse og tar ikke opp noe takplass verken til motor eller skinner.

Hva med isolering?

Har to gamle treporter som har rusla å gått i 22år.

Marius K.
136  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: senkespindler ,balljoint,kan byttes i samme til linkpin på: oktober 30, 2012, 23:27:48 pm
Takker og bukker, men da blir det samme problem med bredden. Trist
Ikke noe å gå på der desverre.

Marius
137  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: senkespindler ,balljoint,kan byttes i samme til linkpin på: oktober 29, 2012, 23:36:19 pm
God kveld

Hvor mye senker de?

Bredder de noe? Kvalitet?
Kan de brukes med Kerscher ventiler skivebremser Tro?
Tusen spørsmåls kveld Osteaktig

Marius
138  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Puma med nye skiver,kalippere,spindler,dempere,bærekuler på: oktober 24, 2012, 22:12:14 pm
God kveld

Er det senke spindler på den?

Marius
139  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Heavy duty oljepumpe på: august 30, 2012, 20:35:36 pm
Hei Risern

Hva slags type/ størrelse og til T-1 eller 4?

Er på jakt etter pumpe til T-4

Marius K.
140  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Rattstamme til 356 selges, sein B eller C på: august 23, 2012, 07:35:22 am
God dag Glad

Tar den jeg for 300.

Kan hente uti neste uke, eller kanskje du kjører forbi Asker.

Marius K.

Tlf 900 38 700
141  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Løfter foringer for type 1 løftere i Type4 / WBX /oxy blokk selges på: august 21, 2012, 07:09:12 am
Hei folks

Trodde disse foringene stort sett var i bronsje.

Hvordan holder alu legeringen i forhold?

Marius K.
142  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Boble 1965 Flyndre og 1959 ID på: juli 17, 2012, 09:05:16 am
Hei Butzi Blunker

Hva innebærer/inkluderer 59 ID

Marius K.
143  Forum / Snikk-snakk / Epoxy/Impregnering på: juli 14, 2012, 09:55:50 am
Hei Volks

Jeg har Epoxy(Dyr industri type) på et verksted gulv på 20kvm. Det er helt ok, men det blir sår og skader i det.

Det holdt noen få år der det er mest bruk og bra der det er lite eller ingen slitasje.

Jeg tror ikke jeg ville gått for det en gang til. Kostnaden er stor i forhold til holdbarhet synes jeg.

Den ytterste delen av garasjen som er en dobbel bruksgarasje med kjøring inn og ut hver dag sommer og vinter.
Full gass vinterstid for å komme seg opp.

Her må annen lut til. Jeg tror impregnering er tingen.

Jeg tviler sterk på at den ikke tåler olje. Hadde olje spist opp dette så hadde det tatt epoxy, pakinger i bil motorer osv.
Bensin kan nok være værre.

kan noen bekrefte dette!! Hæ

Hilsen Marius K.
144  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Senkefjører, 50mm, til 02/03 selges på: juni 29, 2012, 11:54:14 am
Hei Ketil

Er disse med tuv papirer? Hvilke produsent
Marius K.
145  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nøkkelringer på: juni 24, 2012, 10:37:18 am
Hei Toten

Jeg tar to Glad

Marius K.
146  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Godkjenning av økt motoreffekt i VW T1 etc på: mai 29, 2012, 19:37:27 pm
Hei folks

Hvordan gjør dere med betaling til Kerscher. Er det kun bankoverføring?
Fikk dere det rett i posten her hjemme, eller sendte dere til Post restante i Sverige?
(Post Restante er å hente det på navn på posten i Sverige-Kun moms i Tyskland da)

Bør jeg snakke med biltilsynet om planene med motor, bremser osv, før jeg bestiller fra Kerscher

Marius K.
147  Forum / Teknisk, teori og praksis / Godkjenning av økt motoreffekt i VW T1 på: mai 25, 2012, 23:27:24 pm
Hei Folks

Noen som har hatt med BT i Asker å gjøre, Billingstad. Rekker tunge

Hvem skal man snakke med der som er bra?

For meg gjelder det felger, motor, 5 trinns Porsche kasse, senkning, bremser som jeg kommer på nå.

Ratt, Seter, sikkerhetsbelter, støtfangere osv skal ikke ha noe å si siden bilen er regget i 1970.

Marius K
148  Bruktbørsen / Biler selges / Solgt- VW 1303 Cab, 1978 på: mai 16, 2012, 16:03:13 pm
God dag Folks

Solgt til en lykkelig Herremann. Gliser

Marius K
149  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trykkluft, Hansen kopling stor type? på: mai 13, 2012, 10:05:35 am
Hei Marius

310 vs 320 kopling. Der tror jeg du har helt rett. Bare salgstriks. Øyerulling
Jeg har skiftet alle kopinger. Det er endel forskjell på niplene`s(Han) innvendige dim. Det går fra rundt 5 mm(310) til 8 mm på 320.
Det er også endel forskjell på 320 koplingene. særlig de universal koplingene fra Biltema, Gebe o.l. er liten dim. Både han og hunn.

Har jeg merket stor forskjell, NEI.   Tvilende
Jeg har skiftet alt i garasjen. 5 faste punkter og flere slanger + sikkert 20 verktøy. Slangene hadde bra dim fra før, så jeg skiftet bare luftkoplingene. Dette har kostet en god del kroner. Sikkert 2-3000 kr.
Jeg har også tatt de niplene med minst dim og satt på det verktøyet med minst luftforbruk.

En lykkelig skjel her på forumet fikk kjøpt de gamle for en hyggelig penge.(Bare kvalitets koplinger)
Skulle nok ønske at jeg bare kjøpte muttertrekkeren med en gang for å se. Da hadde jeg spart de penga.

Marius K
150  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kraftig Muttertrekker? Hvilken type?(Luft) på: mai 13, 2012, 10:00:03 am
Hei Marius

310 vs 320 kopling. Der tror jeg du har helt rett. Bare salgstriks. Øyerulling
Jeg har skiftet alle kopinger. Det er endel forskjell på niplene`s(Han) innvendige dim. Det går fra rundt 5 mm(310) til 8 mm på 320.
Det er også endel forskjell på 320 koplingene. særlig de universal koplingene fra Biltema, Gebe o.l. er liten dim. Både han og hunn.

Har jeg merket stor forskjell, NEI.  Tvilende
Jeg har skiftet alt i garasjen. 5 faste punkter og flere slanger + sikkert 20 verktøy. Slangene hadde bra dim fra før, så jeg skiftet bare luftkoplingene. Dette har kostet en god del kroner. Sikkert 2-3000 kr.
Jeg har også tatt de niplene med minst dim og satt på det verktøyet med minst luftforbruk.

En lykkelig skjel her på forumet fikk kjøpt de gamle for en hyggelig penge.(Bare kvalitets koplinger)
Skulle nok ønske at jeg bare kjøpte muttertrekkeren med en gang for å se. Da hadde jeg spart de penga.

Marius K
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!