mai 22, 2024, 18:49:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Flytte plugghull T4!  (Lest 1541 ganger)
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« på: april 19, 2012, 10:13:07 am »

Er det noen som har peiling på vinkel og plassering?
er vel det samme som Porsche  914 2.0 liter
Loggført

Vw 1302
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1 på: april 19, 2012, 14:14:59 pm »

hei
har fått gjort dette noen ganger har da brukt 914 topp som mal

Mvh AR
Loggført
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #2 på: april 19, 2012, 14:32:33 pm »

Mener det er samme som nevnte porsche (har selv)
Loggført

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #3 på: april 19, 2012, 14:47:27 pm »

Ja prate med en og det er det samme som porsche 914

da er det bare og få tak i en topp da:)
Loggført

Vw 1302
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #4 på: april 19, 2012, 17:45:05 pm »

Ligger et par her i Gjøvik...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 19, 2012, 20:28:53 pm »

Faktisk er det bedre å flytte plugghull på en std. vw-topp enn med 2,0-toppene til Porsche 914. Når det gjelder Porsche 914 2,0-toppene så er det mer regelen enn unntaket at dem er sprekt. Et par andre bakdeler med 914-toppene er at brennkammeret i dem er slik utformet at hvis du skal ha høyere komp så må du frese mye + at det er vanskligere å få tak i innsug.

De beste T4-toppene får du ved å bruke "firkantport-topper" fra 2,0 bus , så flytter du pluggen på disse og sveiser dem opp ved innsug. Motorteknikk i Oslo har en ekspert på disse toppene som tidligere jobbet hos Kjell Aaen. Eventuellt kan du kjøpe ferdige topper hos Ahnendorp, men det koster noen kroner da, men slik sett så er det ikke akkurat gratis å få bearbeidet toppene her i landet heller da. Og du må ofte betale 2000 kr ++ for et sett brukte firkantport-topper som trenger overhaling..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #6 på: april 19, 2012, 20:41:34 pm »

Jærva tror du missforstår litt!
Jeg bygger topper selv,har 2 liter buss topper med 4 kant eksos som det skal flyttes plugg høla på
så dem blir som 914 topper!
« Siste redigering: april 19, 2012, 20:46:16 pm av tezer » Loggført

Vw 1302
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #7 på: april 19, 2012, 20:42:52 pm »

Ligger et par her i Gjøvik...

for salgs eller til lån så jeg kan måle etter dem:)
Loggført

Vw 1302
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #8 på: april 19, 2012, 21:03:45 pm »

Kan vel lånes ja, selges ikke - skal brukes på egen motor etter hvert.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #9 på: april 20, 2012, 06:09:02 am »

Det sier jeg tusen takk til! Glad

se pm
Loggført

Vw 1302
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #10 på: april 20, 2012, 06:58:42 am »

Jeg har en bekjent som har en jigg til denne jobben, mulig han kan gjøre jobben for deg.
Send en PM hvis du er interessert
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!