mai 14, 2024, 02:53:09 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Taper motorkraft i oppoverbakke  (Lest 1553 ganger)
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« på: september 27, 2008, 17:02:40 pm »

Har en 1600 dp-motor i Bobla som det har vært masse trøbbel med. Forrige eier innrømmet selv at han ikke var noen stor mekaniker og alt fra stift, ventiler etc har vært veldig rart justert. Nå går motoren litt bedre, men det kommer endel eksos (sort/grå) og så snart den kommer i oppoverbakke, mister jeg motorkraft raskt. På flata går den fint, men så snart det blir bakke må jeg ned i gir etter gir og det virker som om selv andregiret er for "høyt" for motoren.

Isted skulle jeg opp en bakke, den dro fint på første, men så snart jeg satte i andregiret så døde nesten motoren. Jeg stoppet og lot motoren gå på tomgang 5-10 sekunder og da kom den tilbake.

Jeg har en mistanke om at det kan være forgassern som er problemet - det er en standard 30 eller 31 (?) PICT-forgasser - hva som nå er standard på 1600 dp. Jeg har som kjent ikke peil på motorer, men instintivt tenkte jeg at det virker som om den "drukner", at den kanskje får for mye bensin? Høres det ut som en mulig forklaring?

Og ehhhh.... siden bentley-bøkene mine ligger på verkstedet og jeg neppe kommer meg tilbake uten å gjøre noe med motoren - hvordan bør luft og bensin-skruene justeres som standard? Andre forslag tas imot med takk Glad
Loggført

1969 Militær-buss
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: september 27, 2008, 17:17:34 pm »

synes heller et virker som at den får for lite stoff
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #2 på: september 27, 2008, 17:44:56 pm »

Ja, godt mulig det. Jeg har ikke peil på motorer jeg. Noen som husker hvor mange ganger luft og bensin-skruene skal skrus ut?
Loggført

1969 Militær-buss
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #3 på: september 27, 2008, 19:10:58 pm »

.
« Siste redigering: februar 02, 2011, 11:58:14 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #4 på: september 27, 2008, 20:51:42 pm »

Ja, det var forklaring på det jeg var ute etter siden jeg ikke har Bentleybøkene tilgjengelig Glad Fant noe på Samba nå, så jeg bør få det i orden. Andre tips om hva som kan være feil mottas fortsatt med takk Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!