hei Jeg selger løse lister til one piece. Jeg har på lager de lange kanallistene som skal rundt glassene. Det er disse to jeg tror du mener du mangler. Jeg selger også løse skraplister, men de hadde du allerede.
Hilsen Steinar på Dalhems Norge. Tlf. 38 28 85 60 / 48 99 15 17 / info@dalhems.no
Hei! Supert, send meg en melding med bilder og pris hvis du kan
Mener jeg har 4 stk. nye skrapelister til one-piece vinduer liggende i hyllene. Altså listene som sitter nederst i vindusåpningen, på hver side av glasset. Kan sjekke det ut på onsdag når jeg er tilbake fra Spania....
Skrapelistene har jeg nye selv, de har jeg kjøpt i fjor Trenger selve pakningen i øverkant Men takk likevel
Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt kun pakninger til one-piece vindu? Har sett på både Unneberg-bil og Hotshop, men de selger kun pakninger med glassene. Jeg trenger kun pakningene
På forhånd takk!
Har du bare sett på nett eller har du ringt dem ? Jeg har kjøpt løse pakninger både i norge og utlandet før.
Jeg har sendt e-post en gang for en stund siden til Unneberg-bil, men jeg fikk aldri noe svar. Hvor har du kjøpt de i Norge?
Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt kun pakninger til one-piece vindu? Har sett på både Unneberg-bil og Hotshop, men de selger kun pakninger med glassene. Jeg trenger kun pakningene
Sendte mine stoler + dørtrekk med posten for 250,- Oslo-Fauske Bare demonter stolene og pakk de så de ligger innen målene 60x60x120 cm så går det nok bra.
Takk for tips, men de veier jo noen kilo? Pakker sendes på vekt, hvis man ikke får de trøska ned i ei Norgespakke-eske
Godt du ikke lar deg skremme. Det er jo din bil, så monter det viss DU vil Men spar på de delene du tar av slik at de kan settes på igjen viss du angrer senere. Kan også være lurt å legge det gamle fordelerlokket i bilen. Jeg har hørt litt forskjellig om de gjennomsiktige
Hehe, jeg er ganske fryktløs av natur Klart jeg skal spare på delene, er alltid greit å ha ekstra deler Hmm, forklar nærmere? Er ikke sikkert jeg skal montere det da, men tennkablene vil nok bli byttet
Tror det er lurt å ta til seg disse rådene fra erfarne VW-folk. Disse delene er som oftest av mye dårligere kvalitet enn originalt, så jeg ville mye heller brukt litt tid på å vaske og evt lakke de originaldelene du har. De er bunnsolide.
En ting er at passform og funksjon i utgangspunktet er dårlig med det holder ikke over tid heller....
Hmm, kanskje. Jeg har ingen problemer med passformen til dynamohjulet iallfall Er som sagt det eneste jeg har satt på så langt, med unntak av peilepinnen da Men det kan også være at enkelte har vært særs uheldige med akkurat sitt sett. Ikke vet jeg, men jeg kjøpte det for at det skal monteres, så det skal det
Her er det mye som kan gå skikkelig galt ser jeg utifra bilder og tekst
X2
Reiel, du husker kanskje vi skrudde på bilen til Mari oppe i holmenkollen? Den hadde en slik "fin" chrome-skrue til dynamo
For å si det litt pent... , de chrome / styling-delene har nok heller dårligere kvalitet enn de originale delene. Den skruen til dynamo er en´, de chrome ventildekslene tetter dårligere pga. overflate er for glatt mot pakning, chromedeksel til dynamo (ikke på bildet)har i noen tilfeller kortsluttet pga. dårlig passform på hull, chrome-klemma til dynamo har dårlig materialkvalitet, chrome oljelokk under tetter også dårligere pga. samme som ventildeksler, oljepåfyllingslokk har dårligere passform enn det originale + dårligere pakning bare for å begynne ...
Når det er sagt så er dette mine erfaringer med disse "pynte-tingene" og de er en del år gamle, så det kan jo hende at disse delene har blitt bedre med årene, men jeg har mine tvil. Hvis ikke de tilsvarende delene du har fra før er direkte dårligere så kan du fort ende opp med en motor som heller er dårligere enn bedre. I hvertfall praktisk sett..
Det er godt mulig at kvaliteten til disse settene er hipp som happ, men det ser jo pent ut da Det eneste jeg har montert så langt er oljepeilepinnen og dynamohjulet, så får jo håpe at skruen holder... Tenkte å montere ventildekslene i morra, så får jeg se om de er så utett som du sier Originaldelene er for så vidt ikke dårlige, men skitne, stygge og lite chrome Uansett, alt må prøves!
Oljepåfyllingsrør. Du ser den vis du har sett på motoren din
Mvh. Marius
Takker så meget! Selvsagt har jeg sett på motoren min, men jeg fant ikke ut hva det var Vet du også hva det "hjulet" med 6 hull rundt er til? Det til venstre på bildet under klemmen?
Jeg kjøpte dette settet hos Hotshop, men det var jo selvfølgelig ikke med noen bruksanvisning... Noen som kan fortelle meg hva den tingen jeg har ringa inn i rødt er til? Takk på forhånd!
Du skriver ikke nøyaktig årstall, heller ikke hvilken bil det er, men denne passer Boble fra 1966-1970, og koster ca. 40 kroner. Det er også GRATIS frakt på nøkler herfra, jeg har selv kjøpt 3 stykker De har også nøkler til Transporter.
Selger nye dørpakninger til VW T1, kjøpt inn til min -73 modell. Ligger ennå i plastikken, de har aldri vært pakket opp. Passer modeller fra 8/66 og opp. Kjøpt hos Unneberg bil, samlet nypris 750,- (375,- pr. stk.) Selges høystbydende over 300,- + frakt. Fargen er grå, og derfor selges de. De befinner seg i Mosjøen.
Prisen til TurboThomas har nok også noe med at det er i rustfritt Men for øvrig ser du også det er et eget rør opp til forvarmingen på venstre side. På HotShop sin er det bare et hull i utløpet rett ved toppen. Er nok denne forskjellen som gjør at det blir mer sug i forvarmingsrøret med TurboThomas. Men med en 32/36 vil du sikkert klare deg fint med en originaleksos også, siden resten av motoren er original.
Hotshop har også et som er rustfritt, og det er "bare" 1.994,- http://www.hotshop.as/index.php/butikk/produkt/8667-gt-style-ceramic-coated. Men likevel synes jeg 5 lapper for eksosanlegget er altfor dyrt til ei boble... Kjøper heller 5 stykker hos Hotshop og bytter de ut etter hvert som de ruster Neida, fra spøk til revolver; eksosanlegget betyr ikke stort iogmed at det som er på nå var nytt i 2011, så det MÅ ikke byttes ut sånn sett. Men finishen blir jo bedre med et flunkende skinnende nytt eksosanlegg Tja, jeg får jo prøve og se da, når de har fått det på lager og jeg får det bestilt
og per nå er det kun 2 typer eksos jeg har fått til å fungere bra med Sentermontert IDF løsning.
STD eksos med litt grovere enderør, eller eksos fra turbo thomas.
Takk skal du ha Mulig det blir et fra Turbo Thomas, men prisen der var jo hinsides!!! £549 for et Standard Plus Muffler... Dette koster 995,- hos hotshop: http://www.hotshop.as/index.php/butikk/produkt/8666-gt-style-eksosanlegg. Sikkert ikke samme kvaliteten, men jaja Enderørene kan alltids byttes ut, selv om de ser grove nok ut fra før?
Det skal gå greit selv om den "bare" er 1584. Blir jo alle sylindrene som får gjennom denne forgasseren. På f.eks. en 1915 med to doble 48mm er det kun en sylinder pr spjeld og dermed under 480ccm pr 48mm.
Må regne areal og ikke diameter på spjellene. Legger du sammen arealet av begge spjellene og lager en ny sirkel med dette arealet får du ca 48mm diameter. Areal 32mm - 804 Areal 36mm - 1017 Areal 48mm - 1809
Så også nå at den jeg linket til hos Dalhems er 28/32mm
Okei. Skjønner det fortsatt ikke heeelt, men jeg skal studere den tegninga til jeg skjønner det
Ja, det la jeg merke til. Den vil jeg ikke ha, da jeg allerede syns at den originale 34-pictsforgasseren er underdimensjonert for motoren (hvilket er fakta)... Men jeg fant 32/36'en hos Dalhems De hadde ikke den på lager for øyeblikket, men det blir nok det settet etterhvert
I forgasseren er det to løp/spjeld. Et på 32mm som brukes på normal landeveiskjøring, dvs opp til ca halvt gasspådrag. Når du trykker gasspedalen lenger ned, er det en mekanisk overføring som griper tak i det andre spjeldet som er på 36mm. Så på fullgass har du både 32mm og 36mm spjeldet åpent, og i areal tilsvarere de til sammen ca et 48mm spjeld. En liten video har også noen laget:
Fordelen med dette oppsettet er vel at man lettere kan "finjustere" lavfarten med gasspedalen når spjeldet er mindre, og et mindre løp gir vel bedre bunndrag. Når man trykker pedalen i bånn får man plutselig en "større" forgasser, og motoren henger bedre med oppover på turtallet siden mer luft slipper lettere gjennom.
Dette ser jo rett og slett genialt ut! Men som du sier, så får man ca. 48mm spjeld ved fullt gasspådrag, blir ikke dette VELDIG mye for den lille 1584-motoren? Jeg bare spør Og hvis begge åpnes samtidig, blir det ikke 68mm? 36+32=68... Eller misforstår jeg konseptet fullstendig?
Har ikke testet 32/36 som midtmontert, men har en på hver side, og det fungerer også utmerket på en 1680. Har testet det første innsuget du linket til, og det er som Andersen skriver, veldig slarkete i overføringen og wire sliter mot innsuget. Forvarmingen var heller ikke borret opp, så dårlig ved kaldt vær. Men ved litt shimsing av overføring og oppborring av forvarming har den gått noen tusen km på en 1776, men ikke vinterkjøring.
Tror du vil ha mer glede av en 32/36. På min variantmotor gikk forbruket ned og fikk 5Hk mer i forhold til de to originale den hadde fra før.
Igjen, takk for svar Unneberg er ganske dyre, men det er jo sikkert meget mulig å finne slikt til minst halv pris i statene... Dalhems sin ser jo grei ut, og Weber er vel et av de beste merkene? Nå har jeg som sagt en 1584 ccm, og jeg vil heller ikke ha sidemonterte forgassere. Ser både tungvint og stygt ut, etter min mening Men hvordan fungerer 32/36 i praksis? Hvorfor er den 32/36, hva betyr det egentlig? (Vet at det er en progressiv forgasser med både 32 og 36 pict, men aner ikke hvordan den fungerer.) Bobla ble brukt i vinter som var, men skal nok ikke brukes i vinter, forhåpentligvis...
Det blir iallefall ikke settet fra Hotshop, skjønner at dette ikke er spesielt bra...
Takk for alle svar, da blir det nok noe annet. Er det noen som har dobbel midtmontert forgassersett å anbefale? Er f.eks. 32/36 forgasseren bra? Og hvor får jeg kjøpt den, som ferdig sett? Huff, ble mye spørsmål her nå